Αναρτήσεις

Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

Ο Ταρίκ





Τον Ταρίκ δουλευταρά δεν τον λες. 
Έχει όμως το κατιτίς του. Η ευγένεια, το επίχρυσο μυωπικό γυαλί του, οι τρόποι του, το στήσιμο του κορμιού του όταν σου κόβει τον κιμά ή σου δίνει να δοκιμάσεις τη γραβιέρα Κρήτης, όλα αυτά ή τίποτα από όλα αυτά μα κάτι άλλο που πάντα σου διαφεύγει, τον κάνει να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους υπαλλήλους.
Έπειτα είναι και εκείνη η ευκολία να πιάνει κουβέντα με τους πελάτες. Διαπερνά με τόση άνεση και φυσικότητα τον αδιαφανή τοίχο των λογισμών σου που δεν ξέρεις αν θέλεις να του θυμώσεις ή να του χαμογελάσεις.
Δουλευταρά πάντως δεν τον λες.
Ουρά κάνουν οι πελάτες στο δικό του πόστο όσο εκείνος φλυαρεί με την άνεσή του. Θέματα για φλυαρία άπειρα. Ο καιρός το πιο προσφιλές. Μετά ακολουθεί η κρίση, τα παιδιά του, η αγάπη του για την Ελλάδα και την ελληνική γλώσσα που ομολογουμένως μιλάει άπταιστα.

Τα χρόνια που πέρασαν και η συνήθεια να ψωνίζω συχνά από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς, μας έφεραν πιο κοντά.
Έτσι, μια μέρα, βρήκε το θάρρος να με καλέσει στο σπίτι του.
"Θα χαρώ πολύ να έρθετε από το σπίτι, να σας προσφέρουμε ένα καφέ, να γνωρίσετε και την οικογένεια…"
Δεν πέταξα τη σκούφια μου. Η φύση όμως που με προίκισε με τη δυσκολία του συγχρωτισμού, δεν φρόντισε να με απαλλάξει από τους καλούς τρόπους. Η δυσκολία του συγχρωτισμού και οι καλοί τρόποι δεν πάνε μαζί και όταν πάνε, προκαλούν ολέθριες εσωτερικές συγκρούσεις που σου χαλάνε την ησυχία :)
Δεν υπήρχε καμία δικαιολογία για να αρπαχτώ και να "σωθώ". Τα σπίτια μας βρίσκονταν στο ίδιο τετράγωνο και η συχνή επαφή μας στο σούπερ μάρκετ έκαναν κάθε προσπάθεια υπεκφυγής μου εντελώς προσβλητική και για τους δυο μας.
Έτσι, κανονίσαμε να τον επισκεφθώ το απόγευμα της επόμενης μέρας.

Το διαμέρισμα του Ταρίκ βρίσκεται στον πάνω όροφο μιας παλιάς διώροφης οικοδομής που βλέπει σε πεζόδρομο. Χτύπησα το κουδούνι του με βαριά καρδιά ελπίζοντας πως η επίσκεψη αβροφροσύνης θα κρατούσε λίγο.
Με περίμενε όλη η οικογένεια στο κεφαλόσκαλο. Ο Ταρίκ μου σύστησε τους δικούς του με επισημότητα και με οδήγησε στο μικρό καθιστικό τους.  Τα παιδιά, δύο κοριτσάκια το ένα του δημοτικού, το άλλο στο γυμνάσιο και η γυναίκα του, μια λιγομίλητη αλλά χαμογελαστή κοπέλα γύρω στα τριανταπέντε, έμειναν στην αρχή μαζί μας, να πούμε τα τυπικά, να αλλάξουμε δυο-τρεις κουβέντες και μετά έφυγαν και μας άφησαν μόνους.
Ήπιαμε τον καφέ μας μιλώντας περί ανέμων και υδάτων ώσπου κάποια στιγμή το βλέμμα μου έπεσε στη μικρή βιβλιοθήκη που βρισκόταν στο χώρο. Τα περισσότερα βιβλία είχαν αγγλικούς τίτλους - ο Ταρίκ έσπευσε να μου εξηγήσει πως ήταν πτυχιούχος Αγγλικής φιλολογίας. Υπήρχαν όμως και αρκετά ελληνικά.  
Με μεγάλη μου έκπληξη έμαθα πως ο Ταρίκ ήταν ήδη είκοσι χρόνια στην Ελλάδα. Η χώρα του είναι το Πακιστάν. Εκεί έχει μια πολυμελή οικογένεια που φρόντισε από πολύ νωρίς να τον αρραβωνιάσει χωρίς βέβαια τη δική του έγκριση. Στα είκοσι δύο ξενιτεύτηκε. Την υπόσχεση γάμου όμως που έδωσε ο πατέρας του για λογαριασμό του, την τήρησε. 
Επέστρεψε μετά από εννέα χρόνια στην πατρίδα του, παντρεύτηκε εκείνο το κορίτσι που δεν είχε δει ποτέ και γύρισαν μαζί στην Ελλάδα. 
Τον ρώτησα γιατί προτίμησε την Ελλάδα από μιαν άλλη Ευρωπαϊκή χώρα και μου απάντησε πως η Ελλάδα ήταν ο προορισμός που ονειρευόταν από παιδί. Στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο τους μιλούσαν πολύ για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και το να έρθει στην Ελλάδα, ήταν γι αυτόν όνειρο ζωής. 
Ακόμα και τώρα, μου τόνισε, που τα πράγματα οικονομικά έχουν χειροτερέψει, δεν μου περνάει καν απ' το μυαλό η σκέψη να φύγω παρ' ότι έχω συγγενείς στην Αγγλία.  

Ο Ταρίκ έμαθε μόνος του να διαβάζει και να γράφει ελληνικά. Διαβάζει για τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, παρακολουθεί σχετικά ντοκιμαντέρ και  οτιδήποτε άλλο του δίνει περισσότερες πληροφορίες για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.
"Τα διαβάζω και μετά τα λέω στα παιδιά." 
Μου μιλούσε με ενθουσιασμό. Χαιρόμουν το πρόσωπό του που έλαμπε σαν του μικρού αγοριού που διηγείται τα κατορθώματά του.
"Πιο πολύ μου αρέσουν τα νησιά στην Ελλάδα αλλά δεν έχω πάει σε κανένα. Το καλοκαίρι στην άδεια, διαλέγω το νησί που θα ήθελα να πάω και μαζεύω πληροφορίες που τις λέω στα παιδιά όσο βλέπουμε τα βίντεο που βρίσκω στο ΥouTube. Έτσι είναι σα να έχουμε πάει." 
Η έκπληξή μου μεγάλωσε όταν μου ανακοίνωσε με την ίδια χαρά  πως άρχισε να διαβάζει Καζαντζάκη.
"Στο παζάρι, στην πλατεία Κοτζιά, βρήκα βιβλία του Καζαντζάκη με ελάχιστα ευρώ αλλά πήρα στα αγγλικά το "Καπετάν Μιχάλης".
"Γιατί στ' αγγλικά;" απόρησα
"Επειδή έχει δύσκολες λέξεις. Δεν τις καταλαβαίνω."

Ούτε κι εγώ κατάλαβα πώς πέρασαν δυο ώρες στο σπίτι του Ταρίκ. 
Όταν ήρθε πια η στιγμή να φύγω, τον ευχαρίστησα για τη φιλοξενία, χαιρέτισα τη γυναίκα του και τα παιδιά που με συνόδευσαν ως έξω και πριν χωριστούμε τον ρώτησα:  
"Τί σημαίνει "Ταρίκ" στα ελληνικά;"
"Ταρίκ σημαίνει Αυγερινός κυρία. "




33 σχόλια:

  1. Σε κάθε συνάντηση με τους ανθρώπους κάτι θα μάθουμε, αν θέλουμε... 😉
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά, αν θέλουμε και αν δε θέλουμε, ε..τότε κακό του κεφαλιού μας;)
      Kαλό Σαββατοκύριακο :)

      Διαγραφή
  2. Πράγματι είναι πολύ καλός άνθρωπος και αγαπάει πολύ την οικογενειά του.
    Η γυναικα του και οι κορες του είναι όλη του η ζωή.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό κατάλαβα κι εγώ Μαρία Έλενα
      Να είσαι καλά.
      Φιλάκια κι από μένα.

      Διαγραφή
  3. Ανθρώπινη ιστορία. Πάντα μαθαίνουμε από τη συναναστροφή με νέους ανθρώπους. Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα Mia μου.
      Με την προϋπόθεση να κρατάμε το πνεύμα και την καρδιά σε εγρήγορση.
      Πολλά φιλιά κι από μένα.

      Διαγραφή
  4. Απίστευτη ιστορία της διπλανής μας πόρτας. Και προφανώς μια μεγάλη εμπειρία για σένα και τη γνώση σου για τους ανθρώπους Μαρία. Ειλικρινά θα ήθελα να τον γνωρίσω τον Ταρίκ-Αυγερινό. Για να νιώσω και εγώ λίγο από το φως της προσωπικότητάς του και της ανθρωπιάς του.
    Μαθήματα με πολλούς αποδέκτες η σημερινή σου ανάρτηση. Βέβαια για όσους συμβαίνει να έχουν κρίση και θέληση να ψάξουν. Γιατί κάποιοι άλλοι έχουν κλείσει ερμητικά την πόρτα του κενού τους χώρου φωλιάζοντας με το φίδι του φασισμού στον κόρφο τους.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γιάννη μου.
      Σημαδεύεις κέντρο γιατί εκεί είναι η ουσία.
      Άνθρωποι γύρω μας υπάρχουν πολλοί. Είναι στην κρίση μας να επιλέγουμε εκείνους με τους οποίους ζούμε καλύτερα. Σε τί υπακούει η κρίση μας κάθε φορά, είναι ένα εξίσου σοβαρό ζήτημα.
      Αυτό που θαυμάζω στον Ταρίκ, είναι η μεγάλη προσπάθεια που καταβάλει για να καλλιεργεί το πνεύμα του και το πνεύμα των παιδιών του έχοντας στη διάθεσή του μόνο τα στοιχειώδη. Επίσης θαυμάζω την σταθερά ρομαντική του διάθεση που τον ωθεί να οραματίζεται έναν καλύτερο κόσμο.
      Να περνάς όμορφα Γιάννη μου
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  5. Να ξεκινήσω απ΄τον πίνακα σου που ταίριαξε τόσο όμορφα με τις διακοπές σε νησί ή αλλού που ονειρεύεται ο Ταρίκ και το κύμα σου πολύ πετυχημένο! Έτσι και εσύ Μαρία μου, παρόλο τον συγχρωτισμό πήγες σπίτι του και έφυγες preplex (αμήχανη)ή μαγεμένη; Την λέξη "συγχρωτισμό" δεν την γνώριζα και μπήκα στο λεξικό να μάθω την ερμηνεία της, γιατί ίσως και λόγω πολλών ταξιδιών ή συγκυριών έχω βρεθεί να πίνω τσάι,να τρώω ή απλά να συνομιλώ με άτομα που άλλοι θα απέφευγαν λόγω διακρίσεων, ιδεών ή αδιαφορίας. Βασικά μου αρέσει να πιάνω κουβέντα όπου μου δίνεται η ευκαιρία, όπως πχ περιμένοντας σε τράπεζες ή σε μακρινές διαδρομές με λεωφορείο και ομολογώ πως σπάνια δεν βγήκα πιο πλούσια, γιατί βρίσκω πως πάντα υπάρχει κάτι να μοιραστείς!
    Μπράβο στον Ταρίκ και μπράβο και σε σένα για την παραπάνω εμπειρία σας!
    ΑΦιλάκια πολύ γλυκά και ναι, συγκινημένα!
    Ο Ταρίκ ήξερε ποιον κάλεσε σπίτι του, γιατί κάτι αισθάνθηκε σε σένα Μαρία, δεν είναι τυχαίες αυτές οι συναντήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε το κύμα και γενικά η ζωγραφιά Στεφανία μου.
      Στο σπίτι του Tαρίκ πήγα αμήχανη και έφυγα ενθουσιασμένη :)
      A ναι η έλλειψη διάθεσης συγχρωτισμού με διακρίνει τα τελευταία χρόνια λόγω κούρασης απ' τη μια και της μεγάλης ανάγκης μου να απομονωθώ λιγουλάκι από την άλλη.

      Κουβέντες πολλές και με πολλούς ανθρώπους, μου έτυχε να κάνω κι εγώ στη ζωή μου λόγω συνθηκών και κέρδισα, όπως κι εσύ, πολλά, ακούγοντας τις ιστορίες τους. Πάντα βέβαια υπάρχουν και οι ενοχλητικοί που θέλουν ντε και καλά να σου επιβάλλουν την παρουσία τους τις πιο ακατάλληλες στιγμές αλλά δεν είναι τόσο τραγικό πράγμα τούτο. Αντιμετωπίζεται με μια γερή δόση ευγένειας.
      Σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
      Καλό βράδυ με πολλά φιλιά από μένα Στεφανία μου :)

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραίο όνομα!
    Και το Ταρίκ και η μετάφρασή του!
    Άμα τύχει και ξαναπάς μπορεί να σου πει καμιά ενδιαφέρουσα συνταγή από τον τόπο τους η σύζυγός του.
    Εμείς όταν κατεβαίναμε στα Χανιά κάναμε παρέα με το Νόα απο τη Συρία και με έμαθε να κάνω αραβικές πίτες.
    Και κανονικές και ολικής αλέσεως!
    Και κακά τα ψέματα, είναι αλλιώς να μαθαίνεις κάτι απο μια συνταγή κι αλλιώς να στο μαθαίνει κάποιος που το ξέρει από πρώτο χέρι!
    Καλό Σαββατοκύριακο Μαρία Γ.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσουν πολύ οι αραβικές πίτες ολικής. Νομίζω όμως πως θέλουν ειδικό σκεύος για να τις ψήσεις. Γενικά πάντως η επαφή με ανθρώπους άλλων χωρών είναι θησαυρός γνώσεων Αρτίστα μου. Είναι σα να ξαναδιαβάζω τον Πάπυρο Λαρούς σε νεοελληνική γλώσσα χαχα
      Για να δω, τι μπορώ να μάθω από την κυρία του Ταρίκ. Αυτή είναι ωραία ιδέα!
      Σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη Αρτίστα του βωβού και καλό Σαββατοκύριακο.!

      Διαγραφή
    2. Ο Νόα άναβε το φούρνο της κουζίνας του και με αριστοτεχνικό τρόπο τις ακουμπούσε στα πλαϊνά τοιχώματα για δευτερόλεπτα από τη μια μεριά κι υστερα από την άλλη!
      Εμένα μου είπε να τις ψήνω σε ενα αντικολλητικό τηγάνι και έτσι κάνω!

      Διαγραφή
  7. Η καθημερινή τριβή με κάποιους (που σε άλλη περίπτωση δεν θα πλησίαζες ποτέ) σου παρουσιάζει κόσμους που δεν έχεις καν φανταστεί. Πριν 20 χρόνια μπήκαν στην ζωή μου παιδιά από την χώρα που λες και όχι μόνο μπορώ να σου πω πως βρήκα κάτι διαμαντάκια που τα έχω ακόμα κοντά μου και τ' αγαπώ σαν παιδιά μου.
    Καλησπέρα Μαρία μου φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλήθεια!!
      Πολύ μου αρέσει αυτό που μου λες για τα παιδιά.
      Πόσα θα έμαθαν μαζί σου Βιργινία!! Τυχερά παιδάκια!
      Και εκείνα θα σ'αγαπούν το ίδιο. Είμαι σίγουρη φιλενάδα. Θα κάνετε όμορφη παρέα.
      Να είσαι καλά Βιργινία μου και να συνεχίζεις να δίνεις την αγάπη σου σε όσους την χρειάζονται.
      Σε γλυκοφιλώ! Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  8. Μα προτού κιόλας πας σου είχε κάνει καλό ο Ταρίκ. Όχι μόνο για την ανθρώπινη προσέγγιση που σου έκανε από το (ακατάλληλο για ανθρώπινες προσεγγίσεις) πόστο της δουλειάς του, αλλά και μόνο από την πρότασή του. Η δυσκολία σου συγχρωτισμού (βοηθούντων και των καλών σου τρόπων βεβαίως, βεβαίως) πήγε περίπατο.

    Κι είναι τόσο εύγλωττη η περίπτωση του γείτονα Ταρίκ για το πόσο απλά είναι τα ανθρώπινα και πόσο το ξεχνάμε (λέω για το συγχρωτισμό, τη φιλομάθεια, την αγάπη για τη νέα πατρίδα, τα όνειρα της επίσκεψης τόπων, την προσαρμογή των ονείρων δυνατότητές μας, αν δεν μπορέσουμε να τα πραγματοποιήσουμε ακέραια κλπ), που πολλές αντιδράσεις συνανθρώπων μας (π.χ, μην τύχει και σηκώσει την ελληνική σημαία κανένα παιδί του Ταρίκ στο σχολείο, ε;)με ξεπερνάνε.

    Άντε, κοντεύω να κάνω κι εγώ αρμένικη τη βίζιτα. Ζήλεψα τον Ταρίκ.

    Φιλιά

    ΥΓ. Θα τον παραπέμψεις να διαβάσει την ανάρτησή σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο ευπροσήγορος Ταρίκ κατάφερε να ραγίσει την πανοπλία μου, αυτό είναι αλήθεια Διονύση. Πιστεύω πως ρόλο έπαιξε σοβαρό η υπομονή που έδειξα στην ουρά μπροστά στο πόστο του διατηρώντας μαζί αναλλοίωτο το μειδίαμα της Λίζα Γκεραρντίνι όρθιας. Μέχρι να τελειώσει με τον μπροστινό μου εγώ διάλεγα νοερά το τυρί της αρεσκείας μου και συγχρόνως παρακολουθούσα τη συζήτησή τους. Πιθανόν να νόμισε πως παρακολουθούσα με ενδιαφέρον.
      Φαίνεται πως άθελά μου τον παραπλάνησα τον άνθρωπο για τις αληθινές μου προθέσεις. Και ευτυχώς δηλαδή που έγινε αυτό γιατί δεν θα μου έκανε ποτέ των ποτών μια τέτοια πρόταση.

      Ο Ταρίκ είναι διαόλου κάλτσα. Αυτό είναι βέβαιο. Όμως είναι και ονειροπόλος κι εγώ λατρεύω τους ανθρώπους που ονειροπολούν γιατί κατέχονται από την δύναμη της ελπίδας.

      Αυτό με την ελληνική σημαία είναι ό,τι πρέπει για να χάσουν κάθε ιδέα για μας τους νεοέλληνες όσοι επιλέγουν να ζουν στη χώρα μας (και όχι γιατί έτυχε) επειδή γουστάρουν να αισθάνονται Έλληνες.

      Υ.Γ. Να του το πω; Να μην του το πω; Θα μαδήσω την προηγούμενη Μαργαρίτα. Σ'αυτή την περίπτωση θα πιάσει τόπο :)
      Γενικά πάντως θέλω να σου πω πως δεν έχω δώσει σε κανέναν συγγενή, φίλο, γνωστό τη διεύθυνση του "Φεύγουμε;"
      Είναι μια συνωμοτική πράξη με εσάς συνεργούς και δε θέλω να έχω μάρτυρες.
      Καλό βράδυ Διονύση μου σ' ευχαριστώ πολύ για τη βίζιτα και την κατάθεση των πολύ αξιόλογων απόψεών σου :)
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. θαυμασμό να πω για τους Ταρίκ αυτού του κόσμου;
    Δέος για τους αναλφάβητους που μόνοι τους μαθαίνουν;
    Ρίγη για τον Καζαντζάκη που άγγιξε φτερά ως το Πακιστάν;
    Πικρή περηφάνια που ο ελληνικός πολιτισμός ταξιδεύει στην Ασία αλλά εμείς στον αντίποδα για την Ασία διδασκόμαστε μόνο σε παραγράφους;
    Για την αποφυγή μας να πω που πολλές φορές γίνεται έναυσμα για επανεκκίνηση και επανεκτίμηση του "συγχρωτισμού" που συχνά πυκνά μας εκπλήσσει;
    Συγκίνηση για τον Ταρίκ, την οικογένειά του και όλα όσα πρεσβεύει;
    Το θάρρος να "ανήκουμε" με κάθε τρόπο, όπλο και μέσο;
    Μα πέρα απ΄όλα αυτά να πω για τον κόμπο που μου άφησε στο λαιμό αυτή η απλή, ανθρώπινη περιγραφή σου Μαρία;
    άστο, τίποτα δε λέω. Μουγκή παίρνω τον κόμπο μου και φεύγω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι αννετάκι μου σεβασμό για όλους τους επί της Γης αγωνιζόμενους ανθρώπους για τα στοιχειώδη. Και για εκείνους που κοιτούν προς τα πάνω για λίγο περισσότερο ουρανό και ήλιο, επιπλέον θαυμασμό. Είμαστε όλοι μαζί το "αλάτι της Γης" αν μας δούμε απ' το καλό μας προφίλ και ο καρκίνος της αν μας δούμε απ' το χειρότερο.

      Η Ασία έχει μεγάλο πολιτισμό να επιδείξει και όποιος έχει ασχοληθεί σε βάθος με αυτόν έχει ωφεληθεί. Ελπίζω ο Ταρίκ και η οικογένειά του να κρατήσουν τα καλά της δικής τους κουλτούρας που τους ξεχωρίζουν μέσα στην υπόλοιπη ομοιομορφία των Δυτικών.
      Σ'ευχαριστώ πολύ για τον "κόμπο" που λες.
      Καλό μεσημέρι :)
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, ο αόρατος για τους υπόλοιπους πολλές φορές και μου άρεσε που μπήκες στον κόπο να τον επισκεφτείς στο σπίτι του.Γι΄ αυτόν σίγουρα ήταν πολύ μεγάλη τιμή, δεν νομίζω να δέχονται και πολλές επισκέψεις. Μια απορία όμως. Η απόσυρση της γυναίκας του σε άλλο δωμάτιο δείχνει ότι αυτοί οι άνθρωποι, έχουν κερδίσει κάτι από τον δυτικό τρόπο ζωής τον οποίο εμείς αποδεχόμαστε; Δεν είχε κάτι η γυναίκα να πει, να συζητήσετε μαζί, έστω να επιδιώξει τη φιλία σας, ή μήπως σύμφωνα με τα έθιμα τους αυτό δεν είναι αποδεκτό; Μπράβο λοιπόν για τον Ταρίκ, για τη φιλομάθεια του, για την αγάπη του προς την Πατρίδα μας, για τον καθημερινό αγώνα που δίνει να ζήσει την οικογένεια του. Από την άλλη, προβληματίζομαι για τη ζωή της γυναίκας τους, στη χώρα μας. Πόσο ικανοποιημένη είναι εκείνη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και για μένα τιμή ήταν που με κάλεσε στο σπίτι του Βασίλη μου. Τιμή είναι να σε καλεί ο άλλος στο προσωπικό του χώρο έτσι κι αλλιώς.
    Η γυναίκα και τα παιδιά αποχώρισαν από σεβασμό προς τον Ταρίκ και την επισκέπτρια. Ήταν η πρώτη συνάντηση και μας άφησαν χώρο να γνωριστούμε οι δυο μας καλύτερα. Πιστεύω πως αυτό δεν θα γίνει ξανά σε κάποια επόμενη επίσκεψή μου.
    Και η δική μου μητέρα έτσι φερόταν όταν ερχόταν γνωστός του πατέρα μου στο σπίτι πρώτη φορά. Μας έπαιρνε στην κουζίνα, μας έλεγε να κάνουμε ησυχία και εκείνη τους πήγαινε τα φιλέματά της και αποχωρούσε διακριτικά. Αν ξαναρχόταν ήταν αλλιώς.
    Ο Ταρίκ δε δείχνει κολλημένος σε πατριαρχικές αντιλήψεις. Θέλει να σπουδάσουν τα κορίτσια του, ντύνονται όπως όλα τα άλλα κοριτσάκια της ηλικίας τους, στόλισαν το σπίτι τους απ' έξω τα Χριστούγεννα κ.λ.π.
    Δεν γνωρίζω πόσο ικανοποιημένη είναι η γυναίκα του. Υποθέτω όμως πως δεν θα είναι και πολύ. Όταν μια νέα κοπέλα δεν εργάζεται, ζει με τον πενιχρό μισθό του άντρα της και έχει δυο μικρά παιδιά που η φροντίδα τους δεν της αφήνει το χρόνο να εξελιχθεί και η ίδια, είναι δύσκολο πράγμα. Υποθέτω πάντα.

    Σ'ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και το σχόλιό σου Βασίλη.
    Καλό μεσημέρι και καλή ξεκούραση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πιστεύω ότι πολλοί ''Ταρίκ'' μας περιτριγυρίζουν αλλά δεν δίνουμε την ευκαιρία για να δεχθούμε προσκλήσεις. Τυχερή είσαι που ''παραπλάνησες'' τον Ταρίκ και τώρα εύχεσαι για νέα επίσκεψη.
    Θα πρέπει να τους καλέσεις και εσύ έτσι;
    Ωραίες οι επαφές με άλλους λαούς. Πόσα μαθαίνεις!!
    Συγκινητική είναι η αγάπη του για τη χώρα μας και τον πολιτισμό της. Αν σκεφθείς ότι υπάρχουν πολλοί συμπατριώτες μας που ''μισούν'' αυτόν τον πολιτισμό και τη γλώσσα μας...
    Ωραία ανάρτηση Μαρία μου
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα αύριο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπραβο σου που δέχτηκες να πας και ήσουν τόσο ευγενική. Μπράβο και στον Ταρικ, τον Αυγερινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ξερεις Μαρια μου πόσοι Ταρικ θα ήθελαν να μας πλησιασουν; και ειναι η δική μας συμπεριφορα σαν οικοδεσπότες αφου εμεις ειμαστε οι πολίτες αυτης της χωρας..ας τους δειξουμε εμεις πως ξερουμε να φιλοξενουμε...ομως ο κύριος Ταρικ..μας εδειξε πως υπαρχουν παντου ανθρωποι...που οταν τους συνανταμε γινομαστε και εμεις καλυτεροι ..τετοιες συμπεριφορες προαγουν πολιτισμό...
    Να είσαι καλα Μαρία μου και να περνας ακομα καλυτερα...φιλακιααα..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συμφωνώ μαζί σου Ρούλα μου, έτσι είναι όπως τα λες. Εμ, γι'αυτό έκανα κι εγώ τη βίζιτα, για να διαπιστώσω με τα μάτια μου αυτό που μου έλεγε η καρδιά μου.
    Ο Ταρίκ είναι κύριος με τα όλα του και πιστεύω πως θα καταφέρει-γιατί είναι πολυμήχανος- να κάνει καλύτερη τη ζωή των παιδιών του που υπέρ αγαπάει.
    Σ'ευχαριστώ πολύ Σμαραγδάκι μου, κι εσύ να περνάς πανέμορφα.
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Με καλύψανε οι προηγούμενοι φίλοι με τα σχόλιά τους, Μαρία μου. Πόσο χαίρομαι που δεν είναι μια απλή μυθοπλασία. Να 'σαι καλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Λυσίππη μου. Ναι, είναι μια από αυτές τις ευτυχείς συγκυρίες της ζωής μας που μας κάνουν πλουσιότερους.
      Πολλά φιλιά :)

      Διαγραφή
  17. Οι λαοί, η επικοινωνία, η αλληλεγγύη, ο αλληλοσεβασμός, η φιλία, η ανθρωπιά!
    Π Ο Λ Ι Τ Ι Σ Μ Ο Σ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...και ταξίδι Ευρυτάνα. Κάθε καινούργιος άνθρωπος στη ζωή μας είναι ένα καινούργιο ταξίδι.Σ'ευχαριστώ πολύ.
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  18. Καλημέρα Ελένη μου!!!!!!!
    Καλά να περνάς.
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μου αρέσει η ματιά σου, αυτή που κυττά τους ανθρώπους και ταξιδεύει μαζί τους χιχιχι
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σε εμπνέει αυτός που κοιτάς έτσι γίνεται :)
      Πολλά φιλιά Μανιούσκα μου!

      Διαγραφή