Αναρτήσεις

Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Το φως μέσα από το φακό του Josef Sudek



Το φως είναι ο πρωταγωνιστής.
Ένας καλός φωτογράφος οφείλει να το ξέρει. Το φως σκηνοθετεί τον υπαρκτό κόσμο. 
Το φως το αντιλαμβάνεσαι καλύτερα από τη σκιά. Κρυμμένος. Πίσω από τον κορμό ενός δέντρου ή έχοντας την προστασία του φύλλου μπροστά στα μάτια σου.
Μεγάλη ικανότητα να μπορείς να περιγράφεις το φως με εικόνες.
Αυτό κατά τη γνώμη μου κάνει τον καλό φωτογράφο.






«Τα πάντα γύρω μας, είτε ζωντανά είτε άψυχα, μπορούν να προσλάβουν στα μάτια ενός τρελού φωτογράφου ποικίλες όψεις, έτσι που ένα φαινομενικά άψυχο αντικείμενο, ζωντανεύει μέσα από το φως ή από το περιβάλλον του.
Κι αν ο φωτογράφος έχει λίγο μυαλό στο κεφάλι του, τότε ίσως  μπορεί να συλλάβει κάτι απ’ όλα αυτά.
Υποθέτω ότι αυτό είναι που ονομάζουμε “λυρισμό”.»

Josef Sudek (1896-1976)




Η Πράγα δεν γέννησε μόνον τον Κάφκα αλλά και τον Josef Soudek
Το 1896, στο Kolin, στην  Ελβετία, στην τότε Βοημία (μέρος της Τσεχικής Δημοκρατίας γεννήθηκε ένας μικρούλης που ονόμασαν Josef .  Στα τρία του  o Josef Soudek έμεινε ορφανός από πατέρα και η μητέρα του τον πήρε και πήγαν στην Πράγα. Στα δέκα πέντε του ήταν μαθητευόμενος βιβλιοδέτης αλλά ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος διέκοψε τη μαθητεία του. Τον επιστράτευσαν και τον έστειλαν να πολεμήσει στο Ιταλικό μέτωπο. Εκεί, από λάθος των δικών του, μια οβίδα διέλυσε το δεξί του χέρι με αποτέλεσμα να του το ακρωτηριάσουν. Έτσι η καριέρα του βιβλιοδέτη τέλειωσε πριν καν ξεκινήσει.
Η Κυβέρνηση του πρότεινε να γίνει πλανόδιος πωλητής καπνού και τσιγάρων (κρατικό μονοπώλιο)
Απέρριψε αυτή την προοπτική και όπως συμβαίνει συνήθως σε ανάλογες περιπτώσεις που ο άνθρωπος μηδενίζει και ξεκινάει απ’ την αρχή, άρχισε να «ξεθάβει» τις καταχωνιασμένες αγάπες του. Για τον Σούντεκ ήταν η φωτογραφία. Είχε μάλιστα αποκτήσει με αιματηρές οικονομίες μια φωτογραφική μηχανή.
Από εκείνη τη στιγμή και μετά ο νεαρός Σούντεκ άρχισε τη ζωή του μέσα από το φακό. Γύριζε και φωτογράφιζε οτιδήποτε του κέντριζε το ενδιαφέρον στην πόλη του την Πράγα και αυτή τη φορά ήταν οι δικές του φωτογραφίες που πούλαγε στο δρόμο. 
Όμως η Κυβέρνηση τον ανάγκασε να σταματήσει να τις πουλάει γιατί δεν είχε άδεια.

Τότε, ένας καλός άγγελος, γιατί ακόμα και στα πιο δύσκολα της ζωής πάντα υπάρχουν τέτοιοι, ο γιατρός στο νοσοκομείο παλαιμάχων δόκτωρ Νεντόμα, που είχε δει τη δουλειά του και είχε πιστέψει σ’αυτήν μεσολάβησε ώστε ο Josef να γίνει δεκτός στο τμήμα φωτογραφίας της Σχολής Γραφικών Τεχνών.






Ο δάσκαλός του εκεί καθηγητής Νόβακ ασκούσε σκληρή και άδικη κριτική στη δουλειά του και καταρράκωσε την πίστη του Josef στον εαυτό του.
Κατάφερε κακείν κακώς να τελειώσει τη σχολή και με χίλια ζόρια να στήσει ένα μικρό εργαστήριο σε μια παράγκα που βρισκόταν ανάμεσα στη mala strana και το ποτάμι. Γέμισε το χώρο αυτό με παλιές φωτογραφικές μηχανές του περασμένου αιώνα κάτι που ερχόταν να δέσει με την εικόνα που είχε ο ίδιος για τον εαυτό του ώσπου το 1940 βρήκε τη μηχανή με την οποία έδεσε κυριολεκτικά τη ζωή και τη δουλειά του: μια πανοραμική Κοdak του 1894.


Αυτή την ογκώδη μηχανή κουβαλούσε με το γερό χέρι του σε όλη την Πράγα και φωτογράφιζε. Πέρα από το βάρος της που έκανε το διάβημά του άθλο, είχε και ένα δεύτερο μειονέκτημα αυτή η μηχανή. Έπαιρνε μόνο ένα φιλμ. Αυτό τον υποχρέωνε να γυρίζει σπίτι του μαζί με τη μηχανή για να βγάλει το φιλμ στον σκοτεινό θάλαμο και να μην πάρει φως. Έβγαλε εκπληκτικές φωτογραφίες μ’ αυτή τη μηχανή. Μια φίλη του του έδωσε τη λύση. Έφτιαξε ένα τεράστιο μαύρο σάκο και έμπαινε επί τόπου ο ίδιος με τη μηχανή του και έβγαζε το φιλμ χωρίς φόβο.





Η συλλογή του «Πανοραμική Πράγα» του 1959 τραβήχτηκε με την αγαπημένη του Kodak.




Τον καιρό της Ναζιστικής κατοχής απαγορευόταν η λήψη φωτογραφιών σε δημόσιους χώρους με ποινή τουλάχιστον φυλάκισης. Έτσι ο Josef άρχισε να φωτογραφίζει το δικό του χώρο. Το στούντιο, το δωμάτιό του, τον κήπο του.



Αυτό που έκανε κάθε φωτογραφία του μοναδική, πέρα από την προσωπική του οπτική ήταν και η ιδιαίτερη σύνθεση διαλυμάτων που χρησιμοποιούσε για την εμφάνιση. Η σύνθεση ήταν δικής του επιλογής και διαφορετική για κάθε φιλμ με αποτέλεσμα η κάθε φωτογραφία του να είναι μοναδική αφού δεν μπορούσε να αναπαραχθεί.




Τα δάση της Βοημίας και της Μοραβίας που αιχμαλώτισε η κάμερά του κατοικούνταν από τους "Γίγαντες του Ύπνου" όπως αποκαλούσε τα τεράστια νεκρά δέντρα του τοπίου.
Η ελίτ των διανοούμενων της Πράγα του απέδιδαν με ειρωνεία τον χαρακτηρισμό «ρομαντικός» επειδή δεν είχε ανθρώπους στις φωτογραφίες του και έτσι δεν απέδιδε τον αγώνα των ανθρώπων για την καθημερινότητα. Εκείνη την εποχή για τους κομμουνιστές η τέχνη έπρεπε να είναι στρατευμένη.




 Ο Σούντεκ  απαντούσε με την ίδια ειρωνεία λέγοντας πως ήταν λόγω της αναπηρίας του πολύ αργός στο να στήσει τη μηχανή και να τραβήξει τη φωτογραφία και οι άνθρωποι βαριόντουσαν και έφευγαν.





Σε μία από τις Ρωμανικές αίθουσες που βρισκόταν βαθιά κάτω από τον ναό του St. Vitus και ήταν σκοτεινή όπως οι κατακόμβες, από ένα μικρό παράθυρο κάτω από το επίπεδο του δρόμου, μπήκε μια μικρή ακτίδα του ήλιου. Αμέσως άρχισε με το βοηθό του να κουνούν πανιά για να σηκωθεί η σκόνη και να μπορέσει έτσι να φωτογραφίσει το φως όπως ήθελε. Ήξερε πως ο ήλιος έφτανε μέχρις εκεί δυο ή τρεις φορές το χρόνο. Τον περίμενε. 
Το φως άλλωστε ήταν ο πρωταγωνιστής των φωτογραφιών του.








Οι εικόνες του Σούντεκ απεικονίζουν την ίδια αίσθηση της υπομονής. Οι κύκλοι των θεμάτων του όπως οι νεκρές φύσεις και τα τοπία, χρειάστηκαν δέκα και πλέον χρόνια για να ολοκληρωθούν.









Οι φωτογραφίες από την αναστήλωση του Αγίου  Βίτο. 







Τα περισσότερα αστικά τοπία του δείχνουν ερειπωμένους δρόμους.






















































https://loeildelaphotographie.com/en/josef-sudek-1896-1976-a-collection-of-photographs-gg/

25 σχόλια:

  1. Μαρία, δεν έχω λόγια, εκπληκτικό το αφιέρωμα σου σε έναν μεγάλο φωτογράφο, τον οποίο αγνοούσα. Που επιπλέον μας δείχνει τη δύναμη της θέλησης του ανθρώπου αλλά και τη δύναμη που μπορεί να αντλήσει κάποιος αν κάνει αυτό που αγαπά. Ένα τέτοιο παράδειγμα ήταν και ο Sudek. Όσο για τις φωτογραφίες, κάθε μία κι ένα ξεχωριστό έργο τέχνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα τέτοιο θησαυρό δεν τον κρατάς κρυφό, είναι πληροφορία προς πολλούς αποδέκτες.
      Κι εγώ τον συμπάθησα αυτόν τον όμορφο άνθρωπο και τον κατανόησα μπορώ να πω, όσο βέβαια μου επιτρέπει η δική μου θέση και η δική μου συνθήκη.
      Καλό απόγευμα Βασίλη και σ'ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου.

      Διαγραφή
  2. Την εποχή των selfies, instagram, photoshop, google και ένας θεός ξέρει τι άλλο, η παραπάνω ανάρτηση είναι βάλσαμο για την αισθητική μας... ευτυχώς που οι σημερινές φωτό με τα smart phone δεν είναι ασπρόμαυρες, αν και μερικοί το δοκιμάζουν και αυτό, αλλά...
    Εκλπηκτιές και γεμάτες ουσία οι φωτογραφίες του Sudek και χίλια ευχαριστώ που μας τον γνώρισες!

    ΑΦιλιά τρυφερά και πολύ φωτεινά,(πώς αλλιώς!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά αγαπάμε πολύ εκείνο στο οποίο επενδύουμε πολύ ψυχικά και σωματικά. Για να κρατήσει στα χέρια του μια από τις φωτογραφίες έπρεπε να προηγηθεί τόση δουλειά! Ε, αυτό είναι που κάνει τη διαφορά: o χρόνος που επενδύει κανείς.
      Με τον εύκολο τρόπο κάτι χάνεται σίγουρα.
      Καλό απόγευμα Στεφανία μου και πολλά φιλιά από μένα.

      Διαγραφή
  3. Sudek!Δεν τον γνώριζα πόσο μάλλον το έργο του. Ομολογώ πως εντυπωσιάστηκα από την τέχνη του αλλά περισσότερο από την ιστορία της ζωής του. Μαρία μου ένα μεγάλο ευχαριστώ για τους θησαυρούς που βρίσκω κάθε φορά που σε επισκέπτομαι. Να είσαι καλά. Καλησπέρα και καλή εβδομάδα φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μια σπουδαία ανακάλυψη για όλους μας αυτός ο καλλιτέχνης! Καμμια φορά σκέπτομαι πόσο οι συνθήκες και ο περίγυρος επηρεάζουν επηρεάζουν τελικά τον προσανατολισμό και την εξέλιξη ενός ανθρώπου.
      Κι εγώ σ'ευχαριστώ που πέρασες και μου άφησες τη σκέψη σου Βιργινία μου.
      Καλό απόγευμα και πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  4. Τί να πρωτοδιαλέξεις!!!
    Και σε όλες πρωταγωνιστικό ρόλο το φως, το στήνει βέβαια και το σκηνικό του.
    Αυτοί οι άνθρωποι σκέφτομαι, εκείνης της εποχής και παλιότερα κάτι πρωτόλειο, καθαρό, ατόφιο είχαν μέσα στο μυαλό τους. Αφιερώθηκαν βέβαια στην τέχνη τους, αλλά αυτό που μου βγάζουν οι συγκεκριμένες πχ φωτογραφίες είναι αυτό το κάτι μιας άλλης εποχής. Και έχουν ουσία, σπάει το περίβλημα και μας δείχνει το από μέσα.
    Δες το πορτραίτο στο τέλος, πόσο ζουμερό, θα μας μιλήσει..
    Ωραίο αφιέρωμα, σ ευχαριστώ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς λένε οι κριτικοί φωτογραφίας για τη δουλειά του Sudek."Ανακάλυψε την ψυχή των πραγμάτων και την έφερε στο φως".
      Σπουδαίος, τι να λέμε τώρα! Τόσο σπουδαία δουλειά και μάλιστα με τις συνθήκες εκείνης της εποχής συν την αναπηρία του.
      Το πορτραίτο της γυναίκας, το τσόφλι του αυγού! κατάφερε να αποδώσει ακόμα και τις αραχνοΰφαντες ρωγμές του. Απίστευτη οπτική!
      Κι εγώ σ'ευχαριστώ που πέρασες Στέλλα και χαίρομαι που το απόλαυσες.

      Διαγραφή
  5. Έκθαμβος και γοητευμένος, Μαρία, γράφω. Από τις φωτογραφίες, το κείμενο, την περίπτωση του φωτογράφου. Τι να πρωτοπείς. Τα σχόλια για το φως.. Θυμάμαι τον Παπαδιαμάντη σε ένα σημείο που περιγράφοντας ένα σκοτεινό ξωκκλήσι έγραφε για το τρεμάμενο φως των κεριών που άλλο δεν έκανε παρά να μεγαλώνει το σκοτάδι (τις σκιές;) και, μικρός όταν το πρωτοδιάβασα, μου είχε κάνει εντύπωση.
    Η συγκέντρωσή του, η προσήλωσή του σ' αυτό που αγαπούσε;
    Η στάση του δασκάλου;
    Τα καθεστώτα και οι πολιτικές καταστάσεις που φτάνουν να αποπροσανατολίσουν μέχρι και τη φωτογραφική εστίαση;
    Η αποθήκη-σπίτι-φωτογραφείο;
    Ο σάκος εμφάνισης του φιλμ;

    Ένα σωρό! Μια ταινία [Γιάννη!] όλο αυτό. Θα μπορούσε να ήταν πολύ γλυκιά. Μήπως έχει γίνει κιόλας;

    Ευχαριστούμε πολύ πολύ. Εξαιρετική κατάθεση, κυρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με αυτό που γράφεις Διονύση σχετικά με την περιγραφή του Παπαδιαμάντη, μου ήρθε στο νου κάτι που άκουσα να λέει ένας κριτικός τέχνης για τα μακρόστενα πρόσωπα στους πίνακες του Θεοτοκόπουλου. Αποτύπωνε λέει έτσι τα πρόσωπα γιατί στην ουσία αναπαριστούσε τα πρόσωπα των χωρικών μέσα στα εξωκκλήσια που φωτίζονταν μόνο με κεριά. Ο Θεοτοκόπουλος μικρούλης τους κοίταζε από κάτω και τους έβλεπε ψηλούς με πρόσωπα τραβηγμένα. Μου άρεσε πολύ και η εξήγηση και η εικόνα.

      Δεν γνωρίζω αν έχει γυριστεί σε ταινία η ζωή του Josef Sudek. Θα είχε ενδιαφέρον πάντως να το δούμε.
      Κι εγώ σ’ ευχαριστώ πολύ Διονύση μου που μας πλουτίζεις πάντα με τα θέματα και με τα σχόλιά σου.
      Καλό απόγευμα
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Πολύ ωραίο αφιέρωμα!
    Εκπληκτικές οι φωτογραφίες του, απίστευτο το πώς αιχμαλώτιζε το φως!
    Καλή συνέχεια, Μαρία μου. 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χαίρομαι που το απόλαυσες Αλεξάνδρα μου.
    Σ'ευχαριστώ πολύ και καλό σου απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπέροχο Μαρία μου το αφιέρωμα !
    Έμαθα πράγματα κι αυτό το λατρεύω!
    Ξέρεις, το φως και η φωτοσκιάση γενικότερα παίζει τεράστιο ρόλο και στην σχεδίαση. Ασχολήθηκα για ένα διάστημα με το σχέδιο με μολύβι και η ανάρτησή σου μου θύμισε πολύ το σχέδιο στη ζωγραφική...

    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μένω στο σχέδιο με το οποίο ασχολήθηκες Αριστέα μου και καταλαβαίνω απόλυτα την αγάπη σου γι' αυτό και πόσα έμαθες από αυτό για το φως και τη σκιά.
      Ελπίζω να ασχοληθείς και πάλι.
      Σ'ευχαριστώ πολύ που πέρασες και σχολίασες. Ο φίλος μας ο Sudek είναι χαρούμενος. Είμαι βέβαιη.
      Καλό βράδυ και πολλά φιλιά κι από μένα :)

      Διαγραφή
  9. Μαρία,
    με τρελαίνει αυτό το πράγμα. Λατρεύω που δεν μένεις λεπτό "ήσυχη", μήτε στάσιμη, μήτε παραιτημένη. Μου αρέσει ότι ψάχνεσαι! Ότι αναζητάς κάθε εικαστική δημιουργία, κάθε καλλιτεχνική έκφραση, κάθε ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο μπορεί κάποιος να προσεγγίσει όλες τις μορφές και τις εκφάνσεις της ζωής ολόγυρά μας.
    Μια διαρκής αναζήτηση το πνεύμα σου και η θεματολογία σου, διευρυμένη σε όλους μας εδώ, προσφέροντας γνώση, αισθητική, τέχνη, ψυχαγωγία, προβληματισμό, ομορφιά.
    Θέλω ένα ίδιο άνοιγμα και μια μεγαλύτερη διεύρυνση και στο προσωπικό σου έργο Μαρία, στο βαθμό που μου επιτρέπεται να το ζητήσω. Νιώθω ότι "δικαιούμαστε" μια μεγαλύτερη "δόση" της προσωπικής σου δημιουργίας συνακόλουθη με τα προηγούμενα.
    Δεν νομίζεις;
    Μαγεμένος από τις φωτογραφίες που μας προσέφερες.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τον "μετρ" -εσένα δηλαδή- δεν τον φτάνω με τίποτα! Κάνω ό,τι μπορώ Γιάννη μου. Μη με επαινείς τόσο γιατί θα το καβαλήσω το καλάμι και δεν ξέρω και ισορροπία :)
    Εδώ, ό,τι δίνω, παίρνω φίλε μου. Είναι διαδραστική η γειτονιά μας.
    Σ'ευχαριστώ πολύ που εμπιστεύεσαι τις προθέσεις και τις διαθέσεις μου. Με κολακεύει η επιθυμία σου για περισσότερα.
    Χαίρομαι πολύ που ευχαριστήθηκες τη βόλτα σου με την παρέα του Sudek. Είμαι σίγουρη ότι κι αυτός χάρηκε τη δική σου.
    Μαγεμένη από τον ενθουσιασμό σου.
    Σε φιλώ και σε καληνυχτίζω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ενδιαφέρον το θέμα σου και έμαθα τόσα που δεν ήξερα. Ναι η φωτοσκίαση είναι σημαντική σε κάθε είδος τέχνης. Υπέροχες οι φωτογραφίες του και με ένα χέρι;;;;;; Φοβερός.
    Σ'ευχαριστούμε Μαρία μου Υπέροχα θέματα μας χαρίζεις πάντα και μας κάνεις να σεργιανούμε στη σελίδα σου γοητευμένοι
    Να σαι καλα΄
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε. Έγραψε την ιστορία του κι αυτός.
      Ωραία είναι να ανακαλύπτουμε λόγους να νιώθουμε έκπληκτοι απ' τη ζωή και τους ανθρώπους.
      Σ' ευχαριστώ πολύ Άννα μου
      Καλό βράδυ και πολλά φιλιά κι από μένα :)

      Διαγραφή
  12. Φοβερές φωτογραφίες!
    Δεν τον ήξερα και πολύ χάρηκα που τον έμαθα!
    Μου αρέσουν και οι ασπρόμαυρες πολύ.
    Αλλά πόση υπομονή όμως...
    Να περιμένεις το σωστό φως!
    Μιλ μερσί γι αυτό το ποστ Μαρία Γ.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιλ μερσί εγώ Αρτίστα μου για την επίσκεψη και το σχόλιο.
      Είναι αξιοθαύμαστος πράγματι.
      Ανακάλυψε και μας χάρισε "την ποίηση των πραγμάτων".
      Ένα κομμάτι ψωμί, το τσόφλι ενός σπασμένου αυγού, τα λουλουδάκια στο ποτήρι, η βροχή στο παράθυρο...μαγεία!
      Σ'ευχαριστώ πολύ!
      Καλό βράδυ Αρτίστα του Βωβού :)

      Διαγραφή
  13. Το μυστικό του λοιπόν στα υγρά που χρησιμοποιούσε σε κάθε φιλμ για κάθε φωτογραφία :)
    Πολύ πολύ μου αρέσουν οι φωτογραφίες λένε πολύ περισσότερα και το πιο σημαντικό μιλούν και απίστευτα γρήγορα χιχι
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα θέμα με την ταχύτητα το έχουν. Σχήμα οξύμωρο όμως. Αυτές γρήγορες στα νοήματα, ο φωτογράφος της υπομονής. Να που κάτι ωραίο βγαίνει πάντα από τις αντιθέσεις.
      Φιλί κι από μένα :)

      Διαγραφή
  14. Να... Μαρία μου απο καποιους τοσο ταλαντούχους ανθρωπους μπορουμε να παρουμε παραδειγματα απο την δυναμη της θελησης τους να καταφερουν στην ζωή τους να κανουν πραγματικοτητα αυτο που ονειρετυονται και αγαπανε..!! τι τυχη να μπορεις να βτο κανεις αυτό και να μεινεις στην ιστορια για το εργο σου
    Δεν τον ηξερα ουτε εγω τον φωτογραφο αυτόν και το οτι εχει μεγαλωσει στην Πραγα (απο τις ομορφοτερες πολεις) τις σκοτεινες εκεινες τις εποχες κανει τις φωτογραφίες του ακομα πιο ενδιαφερουσες...και το ταλεντου αξιοθαυμαστο ..σκεψου οτι ειναι μοναδικες αυτες αφου δεν υπηρχε τότε η δυνατοτητα της επαναληψης.. καταπληκτικο κατόρθωμα και με το προβλημα που ειχε..οσο για το φως στις φωτογραφιες του μαγικό!!!!!!!
    Σε ευχαριστουμε που μας τον γνωρισες.. η τεχνη η οποιαδηποτε τεχνη ειναι τροφή του νού.!!
    Να εισαι καλα Μαρία μου.. και να περνας ομορφα.. φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kρατάω αυτό το όμορφο που έγραψες στο σχόλιό σου Σμαραγδάκι μου "τις σκοτεινες εκεινες τις εποχες κανει τις φωτογραφίες του ακομα πιο ενδιαφερουσες..." και θα προσθέσω κι εγώ πως οι σκοτεινές εποχές κάνουν φωτεινές τις ψυχές κάποιων ανθρώπων. Το έχω παρατηρήσει αυτό. Και κάτι άλλο. Ο αυτοπροσδιορισμός μέσα από τη δουλειά που διαλέγουμε να κάνουμε είναι πολύ σημαντικό πράγμα.
      Να περνάς όμορφα και φιλάκια από μένα Σμαραγδάκι :)

      Διαγραφή
  15. Οι φωτογραφίες είναι φανταστικές μπράβο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή