Αναρτήσεις

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020

Πώς περνάω το καλοκαίρι μου;








Πώς περνάω το καλοκαίρι μου;  Να σας πω. Το περνάω με δέκα απίθανους τύπους. 
Είμαστε μια παρέα που συναντιόμαστε μόλις νυχτώσει, στον κήπο της Σοφίας στα Κύθηρα. Στο χωριό, μας αποκαλούν "Οι άνθρωποι του κήπου". 
Γελάμε μ' αυτό αλλά συγχρόνως νιώθουμε πως αυτός ο κήπος είναι που μας φέρνει περισσότερο κοντά. 
Ο δήμαρχος Ακριβέλλης είναι ο ηθικός αυτουργός της αθώας "αλητείας" μας. 
Η κόρη του η Ισιδώρα, λίγο ψηλομύτα, μας κρατάει σε κάποια απόσταση. Τόσο όσο.. 
Ο σύζυγός της, ο Δάντης είναι άλλου αιδεσιμότατου ευαγγέλιο :)
Η Άννα, η κόρη τους, ήρθε, μας αναστάτωσε με τα καμώματά της, έμεινε για λίγο μαζί μας  και μετά, μας αποχαιρέτησε ...
Η Δανάη Zahra, ξεχωρίζει ανάμεσά μας σαν τη μύγα μες το γάλα. Κυριολεκτικά. Ξωτικό φρούτο, και στην εμφάνιση και στο μυαλό. 
Κύθηρα, Αλγερία και η Μεσόγειος ανάμεσα. 
Η Zahra μας τη θυμίζει γιατί έχει μέσα της τη Μεσόγειο: την αγριάδα, τον ερωτισμό και την ίδια μεγάλη ιστορία πίσω της, τους πολλούς πολιτισμούς που χάραξαν τη ρότα τους  στα νερά της.
Ο Αντώνης, που έχει την ταβέρνα, μας τραπεζώνει κάθε μέρα για να δοκιμάζουμε όλους τους μεζέδες του. Η γυναίκα του η Σοφία, που μας φιλοξενεί, είναι η προσωποποίηση της  γης. 
Ο Άρης και ο Μίλτος μάλλον μας κατασκοπεύουν παριστάνοντας τους φίλους. Είναι δημοσιογράφοι και κάνουν έρευνα για μια εξαφάνιση. 
Τελευταίο άφησα τον αρχηγό της παρέας, τον Χάρη. Το βαρύ πυροβολικό! Αληθινός, ψεύτικος; Θα δείξει. Πάντως σ' αυτόν οφείλουμε τα πάντα: τη γνωριμία μας, τις  φιλοσοφικές αναζητήσεις μας, τις περιπέτειές μας, ακόμα και τον ρυθμό της σκέψης μας. 

Το παράδοξο όμως σ' αυτήν την παρέα είναι πως, ενώ εγώ τους γνωρίζω όλους απ' έξω κι ανακατωτά, εκείνοι αγνοούν εντελώς την ύπαρξή μου. Τους παρατηρώ έναν-έναν με την ησυχία μου, κρυμμένη στη σκιά και, ενίοτε, αποφασίζω για τη ζωή τους.

Υ.Γ. Η Ελλάδα έχει πολλούς τρόπους, να μας κάνει να περνάμε όμορφα, ακόμα κι αν απλά παραμένουμε σ' έναν "κήπο". 


                     


Ας χαμηλώναν τα βουνά - παραδοσιακό των Κυθήρων (Τσιρίγο)




A vava Inouva (O πατέρας μου Inouva) του Idir, διάσημου Αλγερινού τραγουδιστή της μουσικής Kabyle. 
Πασίγνωστο τραγούδι της Αλγερίας, που περιγράφει εικόνες μιας φτωχικής αλλά ευτυχισμένης οικογενειακής ζωής: το κορίτσι που υφαίνει, η μητέρα που ετοιμάζει το φαγητό, τα παιδιά γύρω απ' τον παππού που λέει ιστορίες, τα ξύλα της βελανιδιάς τρακαδιασμένα έξω απ' το σπίτι και τα όμορφα βραχιόλια που χαρίζει ο πατέρας στην κόρη του. 




























42 σχόλια:

  1. Πάνω που ήμουν έτοιμη να πω, τι ωραία παρέα, με μπέρδεψες.
    Πώς γίνεται να μη σε βλέπουν;
    Ο κήπος είναι δημιούργημα της φαντασίας σου;
    Όπως και να'χει, εγώ μεταφέρθηκα νοερά στον κήπο σας κι ας μη με είδατε.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα Ρένα να γίνουμε πολλοί:)
      Κι από μένα φιλάκια :)
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  2. Χμμμ εκεί που πήγαμε να διαμορφώσουμε εικόνα και σαφή αντίληψη να 'σου και μας τα αλλάζεις όλα. Η κλασική Μαρία παιδί μου, ονειροπόλα, μαγεύτρα, ποιήτρια και καλλιτέχνισσα. Όμως παρ' όλα αυτά, δηλαδή στο ότι, δεν καταλαβαίνω τι είναι αυτό που έχει στον νου της πάλι, εμένα ο κήπος αυτός μου άρεσε. Με παραπέμπει στον κήπο της αυλής του Επίκουρου, τότε που μια υπέροχη παρέα και κόσμος απλός μαζεύονταν και φιλοσοφούσε πάνω στην ομορφιά και στο δώρο της ζωής.
    Μαρία μου, θέλουμε να περνάς καλά. Ψυχανεμιζόμαστε ότι το κάνεις και φαίνεται απ το χαμόγελο και τις εμπνεύσεις σου.
    Και εμείς από κοντά σου στα όνειρα και στις στιγμές σου.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Γιάννη, αχ...
      Πρέπει να σε προσέχω εσένα :)
      Φιλιά κι από μένα
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
    2. Επίσης κοπέλα μου! Να περάσετε καλά.

      Διαγραφή
  3. Ε και να υπήρχε ένας ραδιοφωνικός σταθμός εδώ γύρω τώρα, να κάνω μια εκπομπάρα, να συμπεριλάβω και τη Zahra, να γίνει το σώσε!

    Αααα μα εσύ περνάς πάρα πολύ ωραία στον κήπο με τους φίλους σου.
    Τι σημασία έχει αν είναι πραγματικοί ή φανταστικοί;

    Εδώ που τα λέμε, καλύτερα να είναι φανταστικοί, γιατί έτσι δεν θα πεθάνουν όσο ζεις...

    Την καλησπέρα μου Μαρία Γ.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάνε μάνα μου :)
    Σου έχω λύση. Κανάλι στο youtube. Μουσική και σχόλια όπως ξέρεις να κάνεις εσύ. Θα ακούμε και τη φωνούλα σου. Θα καεί το πελεκούδι :)

    Ναι Αρτίστα του βωβού, συμφωνώ μαζί σου. Το φανταστικό έχει άλλη χάρη.
    Καλό βραδάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι το ίδιο.
      Ούτε το διαδικτυακό ραδιόφωνο, ούτε το γιουτιούμπ.
      Τίποτα δεν είναι σαν το κανονικό ραδιόφωνο.

      Διαγραφή
  5. Υποψιάζομαι ότι κάτι σκαρώνεις, κάτι ετοιμάζεις, μια ιστορία ελληνική μα κ εξωτική :) . Την Καλημέρα μου, Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάσου έναν κήπο ψηλά, με ανοιχτό ορίζοντα Βασίλη, έναν κήπο που τελειώνει στην θάλασσα. Πόσες κουβέντες μπορούν να γίνουν σ' έναν τέτοιο κήπο!
      Καλό μεσημέρι Βασίλη μου :)

      Διαγραφή
  6. Ε όσο να πεις μια χελωνίτσα στο κήπο ε; χωραει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει και χελωνίτσα. Βέβαια κι έχει.
      Κόβει τις βόλτες της αμέριμνη που δεν την ενοχλεί κανείς.
      Καλό απόγευμα χελωνίτσα μου :)

      Διαγραφή
  7. Χμμ μήπως Μαρία μου ετοιμάζεις βιβλίο;
    Καλή επιτυχία σε ότι κι αν έχεις στο μυαλό σου.

    :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γνωρίζω νέους ανθρώπους ψαροματάκι μου και είμαι ενθουσιασμένη μαζί τους.
      Καινούργιο ταξίδι με πολλούς προορισμούς, φαντάσου.
      Καλό απόγευμα.
      Σε φιλώ γλυκά :)

      Διαγραφή
  8. Πού πήγαν όλα τα ιστολόγια που παρακολουθούσα;
    Εξαφανίστηκαν!!
    Υπομονή, θα τα προσθέσω όλα απ' την αρχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χαμήλωσαν τα βουνά για να τα ανέβω πιο εύκολα και βρέθηκα κοντά σου Μαρία μου, βοήθησε η μουσική και η δικιά μας και αυτή της άλλης πλευράς της Μεσογείου, όλα αυτά στο ταβερνάκι με τα εδέσματα για καλοφαγάδες!
    Είδες τι όμορφα που μπορούμε να περάσουμε αν βάλουμε στην άκρη το πώς και το γιατί των πραγμάτων;

    ΑΦιλάκια γλυκά και με πολύ αγάπη στις καρδιές μας!

    ΥΓ: Οι τελευταίες μέρες στο βουνό μου, έχουν την γλύκα της παρέας μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τρεις γραμμές μ' έβαλες μες την ενέργειά σου Στεφανία μου.
      Μου χάρισες γαλήνη. Σ'ευχαριστώ για το πολύτιμο δώρο σου.
      Η πραγματική ομορφιά των ανθρώπων και των πραγμάτων βρίσκεται στην απλότητα. Εσύ το λες συνέχεια. Το θυμάμαι. Όλα σου τα θυμάμαι.
      Χαίρομαι που μας κρατάς μαζί σου, στον μικρό σου παράδεισο. Κάτι φθάνει και σε μας εδώ κάτω.
      Καλό ξημέρωμα με πολλά γλυκά φιλιά κι από μένα :)

      Διαγραφή
  10. Να 'μαι και γω τελευταία και ασθμαίνουσα. Είχα πάει για χόρτα στον κήπο, (όχι καλέ στο δικό σας) Αν και μ' αυτό το λίβα ούτε γαϊδουράγκαθο δεν έχει. Γιατί, θα μου πεις, έχει γαϊδουράκια. Εκεί κατά τα Κύθηρα όλο και κάποιο θα υπάρχει. Τέλεια η παρέα για κήπο. Να είχαμε τη χάρη σας.Όπως και να χει να περνάτε όμορφα.
    "ο καιρός γαρ εγγύς" για την επιστροφή
    Καλό ξημέρωμα Μαρία!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα Αννίκα!
    Τι καλά που είσαι κι εσύ εδώ! Μπορούμε να μεταφερθούμε νοερά όπου θέλουμε:) Έχουμε αυτό το προνόμιο εμείς οι ονειροπόλοι. Κι εσύ σε αυτή την κατηγορία ανήκεις. Το κατάλαβα από την επιλογή της φωτογραφίας που έκανες, για το προφίλ σου. Την ψυχή του Ν.Γύζη. Γιατί επέλεξες αυτήν άραγε; Για εικαστικούς ή για συναισθηματικούς λόγους; Γίνομαι αδιάκριτη. Αλλά μου κέντρισε το ενδιαφέρον η επιλογή σου. Κάτι μου λέει πως δεν έγινε τυχαία.
    Σ'ευχαριστώ πολύ που είσαι εδώ.
    Να είσαι καλά.
    Καλό μας ξημέρωμα :)


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρία!
      Καθόλου αδιάκριτη δεν είσαι και με χαρά να σου απαντήσω.Πέρα απ’ την αγάπη μου για τους Έλληνες Ζωγράφους του περασμένου αιώνα, στα όρια του ευφάνταστου (άλλοι το λένε και ονειροπαρμένου) κάπως έτσι θέλω την ψυχή. Καθαρή, σεμνή, στοχαστική ποιο όμορφη απ’ την έξω θωριά. Κι αν καταφέρεις ψυχή και μυαλό να πηγαίνουν αντάμα....είναι ευτυχία.
      Να είσαι καλά. Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
    2. Είσαι λοιπόν ένας ευτυχισμένος άνθρωπος Αννίκα!
      Απ' ό,τι καταλαβαίνω έχεις καταφέρει τον πιο δύσκολο στόχο.
      Να είσαι καλά. Χαίρομαι πολύ να υπάρχουν γύρω άνθρωποι που να στοχεύουν τόσο ψηλά.
      Καλό ξημέρωμα :)

      Διαγραφή
  12. Μια χαρά σε βρίσκω! Τόσο που σκέφτομαι να'ρθω κι εγώ μια βραδιά... τώρα αν θα με αναγνωρισεις, δεν παίρνω κι όρκο! Εκτός κι αν με προδωσει κανένα μπουκάλι πηλιορειτικο τσίπουρο! Εγώ όμως θα σε εντοπίσω, ακόμη και κρυμμένη!!!

    Καλημέρες όμορφες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα Όλγα :)
    Όλο και περισσότερο ενδιαφέρον αποκτάει η παρέα. Θα φέρεις πηλιορείτικο τσίπουρο? Θα πετάξει τη σκούφια του ο Αντώνης χαχα.
    Θα σε γνωρίσω Όλγα μου. Θα έχεις άλλο αέρα!
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Διάβασα αυτά που έγραψες διαβασα τα σχόλια και μετά και μετά...
    "Πάλι χωμένη κρύβεσαι μέσα σε σελίδες βιβλίου; Σε τσάκωσα χαχαχαχα "
    Ναι το καλοκαίρι προσφέρεται για αναγνώσεις
    Τι διαβάζεις ακριβώς Μαρία Γ. και για πες για πες για τον Χάρη :) Αντε καλά και για τους δημοσίογράφους πες. Και δεν μου λές ποιον ψάχνουν; Δεν μας τα λές καλά ΜαΓία ... αφήνεις κενά ...
    (τι γράφω θεέ μου!)
    Το τελείωσες; πόσες σελίδες είναι; πες πες
    σε φιλώ :) στον κήπο των ευχών με το Μάριο Φραγκούλη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άτιμο θηλυκό!!!
      Τι είναι ένας κήπος τελικά; Η ζωή, ο θάνατος κι ανάμεσα ευχές. Οι ευχές των δέντρων να ριζώσουν, οι ευχές της χλόης να πέσει πούσι, οι ευχές των εντόμων ν' ανθίσουν τα λουλούδια και πάει λέγοντας. Και μετά έρχονται οι άνθρωποι και ταράζουν την ισορροπία με την παρουσία τους εκτός κι αν σταματήσουν να μιλούν κι αρχίσουν να ονειρεύονται.
      Όταν τελειώσει θα το διαβάσεις;
      Φιλάκια :)

      Διαγραφή
    2. Όμορφο τραγούδι! Πολύ..πολύ..σ'ευχαριστώ φιλενάδα μου.

      Διαγραφή
    3. Ναι θα το διαβάσω ... μπορεί δεν ξέρω .... μάλλον .... αν το βρω εύκολα .... :)

      Διαγραφή
  15. Καλό μήνα Μαρία μου .
    Δεν τολμώ να ισχυριστώ ότι υπάρχει με αυτές τις προδιαγραφές στο χάρτη ο κήπος που διάλεξες να ξεκαλοκαιριάσεις.....
    Εκείνο όμως που είμαι σίγουρη είναι ότι χωράει-υπάρχει στον ορίζοντα του νου σου πλάι στο Φθινόπωρο απ' όπου δανείζεσαι όλα της γης τα χρώματα να ντύνεσαι και να ντύνεις τους ανθρώπους .
    Γεια σου Μαρία μας μοναδική κι ανεπανάληπτη λογοτεχνήτρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Λυγερή μου.
      Έχεις πάντα ιδιαίτερο τρόπο να μου γράφεις αυτά που σκέφτεσαι.
      Τον αγαπώ πολύ τον τρόπο σου, κι εσένα και όσα έχεις συγκεντρωμένα στην υπέροχη ψυχή σου.
      Καλό ξημέρωμα να έχουμε αγαπημένη Λυγερή.

      Διαγραφή
  16. Μαρία μου, εύχομαι στον όμορφο κήπο σας να περνάς όμορφα και να καμαρώνεις τις ζωές των φίλων σου και να παίρνεις όσο μπορείς τις πιο ωραίες αποφάσεις.
    Σε φιλώ γλυκά και σου εύχομαι μέρες γεμάτες δημιουργικότητα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαρίνα μου, προσπαθώ και ό,τι βγει :)
      Εύχομαι και σε σένα το ίδιο.
      Να είσαι καλά.
      Καλό ξημέρωμα.

      Διαγραφή
  17. Εύχομαι να ταξιδεύεις με τη σαγήνη του νου...
    Πολλές -και εγκάρδιες- ευχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτό κάνω Ιχνηλάτη μου.
    Να είσαι καλά και να αντέχεις.
    Εύχομαι να κατακτήσεις όλους τους δίκαιους στόχους σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Οι άνθρωποι του κήπου..ωραίος τίτλος για βιβλίο, λέει πολλά. Ναι, διάβασα και τα σχόλια. Αρχικά είχα κι εγώ την αίσθηση πως η ιστορία ήταν για την παρέα των φετινών διακοπών. Η σκιά με βοήθησε να δω πως ο κήπος σαν κάτι να συμβολίζει. Το ίδιο και οι ανθρωποι του. Το φθινόπωρο προβλέπεται να έχει το δικό του ενδιαφέρον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλησπέρα Joanna μου
      Όταν σκέφτομαι τον κήπο πάντα στο νου μου έρχεται ο παράδεισος. Μέσα σε τόση ομορφιά και ηρεμία μόνον όμορφοι άνθρωποι χωράνε. Υπάρχουν βέβαια και τα φίδια αλλά, αν διαβάσουμε ανάποδα τον μύθο του Αδάμ και της Εύας, θα δούμε πως χάρη σ' αυτό το φίδι ο άνθρωπος διώχθηκε απ' τον παράδεισο και κέρδισε την ευκαιρία να αναζητήσει την ταυτότητά του. Όλα καλά λοιπόν :)
      Ναι το φθινόπωρο προμηνύεται πολύ θερμό.
      Καλό Σαββατόβραδο και καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  20. Μ'αρέσει ο κήπος σου. Ξέρεις ότι στον παθ είχα το ιστολόγιο με τίτλο ''Ο Κήπος μου''; Το θυμάσαι; Πάντα πίστευα ότι σ'αυτόν τον κήπο μαζευόμαστε όλοι και λέμε τα δικά μας. Οι συζητήσεις τελειωμό ποτέ δεν έχουν αλλά ποτέ δεν φαντάστηκα φίλους που να μη με βλέπουν ή ''βλέπουν''. Προχώρησέ το θέλω και μια συζήτηση να μας περιγράψεις και να μας βάλεις μέσα στο κλίμα...τι λες;
    Καλό μήνα Μαρία μου
    Καλώς σε βρίσκω
    Πάω και στην προηγούμενη ανάρτησή σου γιατί τις έχασα και τις συνεντεύξεις θέλω να τις διαβάζω όλες μια και συμμετέχουμε τόσοι φίλοι
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Άννα μου.
      Έβλεπες και τον Παθ σαν κήπο. Τι ωραία σκέψη!
      Συζήτηση θέλεις; Θα δω τι μπορώ να κάνω :)
      Καλώς ήρθες πάλι, πιο ξεκούραστη και έτοιμη για καινούργια ξεκινήματα.
      Καλό μήνα Άννα μου και εύχομαι ο φετινός χειμώνας να μας επιφυλάσσει μόνο ευχάριστα.
      Πολλά φιλιά κι από μένα :)



      Διαγραφή
  21. Ομορφος κήπος Μαρία μου ονειρικά πλασμένος... με ότι σε ευχαριστεί μέσα του..απόλαυσε τον με την παρέα που σε κάνει να νιώθεις όμορφα....όποια και αν είναι αυτή..
    Να είσαι καλά που τον μοιράστηκες μαζί μας αν και μας έχεις εξάψει την περιέργεια για την συνέχεια...
    Καλό μήνα να έχεις και ένα όμορφο ξημερωμα🌙..φιλιααα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Σμαραγδάκι μου.
      Aκόμα πιο όμορφος είναι ο κήπος μέσα στον καθένα μας. Αλλά θέλει φροντίδα βρε παιδί μου αλλιώς μαραίνεται.
      Καλό μήνα εύχομαι σε σένα και όοοολη σου την οικογένεια.
      Θα περάσετε έναν ιδιαίτερα γλυκό και τρυφερό χειμώνα φέτος :)
      Καλό Σαββατόβραδο και πολλά φιλάκια κι από μένα :)

      Διαγραφή
  22. Καλό δροσερό απόγευμα Μαρία ! Κατάφερες Μαρία να με πας στα Κύθηρα στις ακτές , στη φύση να ρουφάω τον θαλασσινό αέρα , να παρατηρώ τα πουλιά . Το βράδυ να γεύομαι τους μεζέδες της κυρίας Σοφίας , να γελώ , να τραγουδώ και να ανταλλάζω τις σκέψεις με τους νησιώτες και τους επισκέπτες , όλοι μαζί μια μεγάλη παρέα . Ξεσηκώνεις για διακοπές .. το λουλούδι είναι η τεράστια βουκαμβίλια ; Το δεύτερο τραγούδι μου θυμίζει αυτό το ελληνικό https://youtu.be/PNHrr1skuXo .
    Να είσαι πάντα καλά να μας χαρίζεις πολύ όμορφες καλοκαιρινές στιγμές της Μεσογείου και Ελλάδας .
    Να περάσεις μια όμορφη και ξένοιαστη εβδομάδα !! Σε φιλώ γλυκά ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πολύ χαίρομαι που έκανες αυτό το ταξίδι μαζί μου Κυριακή. Είναι υπέροχο νησί. Και ποιο δεν είναι θα πεις. Τι όμορφα που περιγράφεις τις εικόνες της καλοκαιρινής ξενοιασιάς! Ναι είναι μια κατακόκκινη βουκαμβίλια που απλώνει τα κλαδιά της φορτωμένα με άνθη στα πλάγια και φθάνουν μέχρι το χώμα.
    Ααα..δεν το έχω ακούσει αυτό το τραγούδι! Έχεις δίκιο. Το ίδιο είναι. Ελληνική εκδοχή. Σ'ευχαριστώ Κυριακή μου για την πληροφορία.
    Κι εσύ να είσαι καλά και καλό μήνα.
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή