Αναρτήσεις

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

Μια φωνή...


 

(από το ταξίδι στα Μεσαιωνικά Μεστά της Χίου)

Ξύπνησα νωρίς το πρωί από μια φωνή. Ήταν μια γυναικεία φωνή που διαλαλούσε την πραμάτεια της: 

«Ένα ευρώ οι βασιλικοί...» Το επαναλάμβανε συνέχεια. Ο δρόμος, εκείνη την ώρα, ήταν ήσυχος. Δεν περνούσε κανείς, ούτε άνθρωποι ούτε αυτοκίνητα κι εκείνη η φωνή έσπασε τη σιωπή και διέλυσε τα πρωινά μου όνειρα μ' έναν αδυσώπητα θλιβερό τρόπο. 

Ξύπνησα με στεναχώρια. Σαν να ήμουν στη θέση της, ένα πράγμα. Δεν ξέρω πώς να το εξηγήσω αλλιώς. Προφανώς ανακίνησε μνήμες που είχα θαμμένες ή λειτούργησε μέσα μου ως ενοχή που δεν ήμουν στη θέση της κι εκείνη στη δική μου. 

Την άκουσα ώριμη αλλά δισταχτική, ντροπαλή και άπειρη. Σαν να ήταν η πρώτη της φορά. Κάτι μου έκανε. Δεν είχε δύναμη αυτή η φωνή. Δεν έβγαινε μέχρι το τέλος. Λίγο πριν, έσβηνε. Ο νους μου άρχισε να στήνει σενάρια. Κι αν αυτή η γυναίκα πεινάει; Η φωνή της φανέρωνε εγκατάλειψη, μια ύστατη προσπάθεια πριν κάποιο τέλος. Έτσι ένιωσα. Σαν να ήμουν στη θέση της. Αλλά δεν ήμουν. 

Μέχρι να σηκωθώ, να ρίξω κάτι πάνω μου, να κατέβω τις σκάλες…η γυναίκα με τους βασιλικούς είχε στρίψει σε άλλο δρόμο, είχε χαθεί. Ανέβηκα πάλι στο σπίτι μου, έφτιαξα ένα τσάι και την έφερα ξανά στο νου μου. Πόσους βασιλικούς μπορεί να κουβαλήσει με τα χέρια της; Δεν άκουσα να σέρνει κανένα καρότσι. Αν ήταν σε γλάστρες, τέσσερις - πέντε μέτριους ή καμιά δεκαριά μικρούς. Πόσα χρήματα θα κέρδιζε αν κατάφερνε να τους πουλήσει όλους; Το πολύ οχτώ με δέκα ευρώ...

Μια ηλικιωμένη γυναίκα πουλούσε, πρωί-πρωί βασιλικούς για να κερδίσει 8-10 ευρώ. Δεν την πρόλαβα. Αν όμως την είχα προλάβει, θα αγόραζα τους βασιλικούς της και μετά θα τους μοίραζα. Έναν σε κάθε εξώπορτα. Να τους βρουν οι άγνωστοι γείτονες, όταν έβγαιναν το πρωί για να πάνε στις δουλειές τους.  Ίσως αυτό να έκανε πιο χαρούμενη, εκείνη τη λυπημένη φωνή.  Αν την είχα προλάβει...


-------------------


Inanna (From "Inanna") - Armand Amar

H Inanna ήταν αρχαία θεά της Μεσοποταμίας, γνωστή ως "Βασίλισσα των Ουρανών"και ήταν η θεά της αγάπης, της ομορφιάς, του σεξ, της δικαιοσύνης, του πολέμου και της πολιτικής εξουσίας. Συνδέθηκε με τον πλανήτη Αφροδίτη. 



(πηγήhttps://en.wikipedia.org/wiki/Inanna)

30 σχόλια:

  1. Τι ωραίο πράγμα να θέλεις να δώσεις χαρά στους γείτονές σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Νατάσσα.
      Ό,τι μπορεί να δώσει κανείς, καλό είναι :)

      Διαγραφή
  2. Μαρία, το μουσικό σου θέμα είναι συγκλονιστικό. Αποτελεί συντροφιά μου μόνιμη στις ώρες συγγραφής μου ανάμεσα σε άλλα μουσικά θέματα. Αυτό το καταθέτω απλά.

    Βασιλικοί λοιπόν. Ένα ευρώ η γλάστρα... Και μια γυναίκα να αποζητά στην περιφορά της αγοραστές. Για να μοιράσει την ευωδία του φυτού. Έχω μιλήσει πολλές φορές Μαρία για την ευαισθησία σου, για τα αντανακλαστικά σου, για τον συναισθηματικό σου κόσμο.Και ότι ένιωσες αναζητώντας αυτή τη γυναίκα απαντά στα προηγούμενα λόγια μου.
    Πολλές φορές κάποιοι άνθρωποι στο δρόμο, εκεί που κουβαλούν την μικρή τους πραμάτεια, μας προκαλούν πολύ δυνατά συναισθήματα.
    Καλησπέρα αγαπητή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχουμε τα ίδια μουσικά γούστα; Ενδιαφέρον :)
      Aυτή η φωνή ήταν διαφορετική απ' των άλλων που πωλούν πράγματα στον δρόμο.
      Αυτή η γυναίκα ζητούσε βοήθεια με τον δικό της τρόπο..
      Όποιος την άκουγε το ίδιο θα ένιωθε.
      Καλό ξημέρωμα Γιάννη μου.

      Διαγραφή
  3. Πόσο μεγάλη ευαισθησία πρέπει να έχει ένας άνθρωπος για να διαισθανθεί όλα όσα μας περιέγραψες Μαρία μου!
    Μακάρι όλοι μας να σκεφτόμασταν έτσι. Χέρι βοήθειας και όχι εκμετάλευση. Όχι αδιαφορία και όχι ταπείνωση!

    Μαρία μου ακούω την μουσική που επέλεξες, εξαιρετική!!!

    Σε φιλώ
    καλό σου βράδυ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ευαισθησία για να νιώσει κανείς κάτι απαλό ή άγριο, υγρό ή στερεό κ.λ.π.
      Η φωνή αυτής της γυναίκας εξέφραζε πολύ δυνατά συναισθήματα. Δεν γίνεται να μην τα νιώσει κανείς ακούγοντάς την. Ο καθένας στη θέση μου θα το ένιωθε.
      Καλό ξημέρωμα ψαροματάκι μου :)

      Xαίρομαι που αρέσει και σε σένα η μουσική επιλογή μου.

      Διαγραφή
  4. Λέμε πολλές φορές γ’ αυτό τον κόσμο τον αδιάφορο, τον ανάδελφο, τον ψευτοηθικό, που στέκεται μακριά απ’ τον πόνο του άλλου και γυρίζει εύκολα την πλάτη στην ανάγκη. Ναι υπάρχει αυτός ο κόσμος, υπάρχει όμως κι αυτός που κουβαλά σπουδαία κληρονομιά. Την ανθρωπιά.
    Αυτός που η ρυπαρότητα της κοινωνίας δεν τον αγγίζει, αυτός που έχει γερή αρματωσιά την ευαισθησία, την ομορφιά της ψυχής, την αλληλεγγύη, που δεν στοχοποιεί, δεν υποτάσσεται στο «έτσι είναι η ζωή» Φιλοσοφημένο και πρακτικό, πόσο μας βολεύει.
    Έτσι είναι Μαρία μου! Ας το πάρουμε χαμπάρι επιτέλους. Δεν θα γίνουμε φτωχότεροι προσφέροντας αυτό που χρειάζονται, αγάπη.
    Περισσότερο κινδυνεύουμε από τις αναθυμιάσεις της δικής μας ψυχής, γιατί όλοι αυτοί πλένονται κάθε βράδυ με τα δάκρυά τους, βάζουν για προσκεφάλι τα πληγωμένα όνειρα και το ξημέρωμα πάλι ελπίζουν σε σένα, σε μένα, σε κάποιον.
    Όμορφο κείμενο, με συγκίνησε!
    Να είσαι καλά Μαρία!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ συγκίνησες εμένα Αννίκα.
      Όσο αναίσθητος και να είναι κανείς, τις υψηλές οκτάβες της ανθρώπινης απόγνωσης θα τις αντιληφθεί οπωσδήποτε. Άλλο θέμα αν θα αποφασίσει να αντιδράσει θετικά ή να αδιαφορήσει.
      Αυτή η γυναίκα βγήκε στο δρόμο για 8..10 ευρώ. Και βρήκε να πουλήσει μερικούς βασιλικούς. Καμμία σχέση με τους επαγγελματίες πλανόδιους πωλητές.
      Αυτό από μόνο του είναι συγκλονιστικό. Μια ηλικιωμένη να καταφεύγει από ανάγκη στο δρόμο για να πουλήσει λίγους βασιλικούς.
      Δεν ξαναπέρασε κι αυτό επιβεβαιώνει την αρχική μου άποψη γι' αυτήν.
      Πιστεύω πως σήμερα, που κανείς πια δεν διαμαρτύρεται για την οικονομική κρίση -έγινε δεδομένη πλέον- υπάρχουν άνθρωποι σαν και μας, που φθάνουν στο σημείο, αντί να ζητήσουν δανεικά ή βοήθεια από κάποιον φορέα, να καταλήγουν να πωλούν μικροπράγματα για λίγα ευρώ. Από αξιοπρέπεια.
      Καλό ξημέρωμα Αννίκα μου, κι εσύ να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα σου. Το ότι μια φωνή σου προκάλεσε τόσες σκέψεις και κίνησε ολάκερο συναισθηματικό κόσμο είναι θαυμάσιο. Τι κρίμα που οι γείτονες δεν θα βρουν βασιλικό στο κατώφλι τους!! Όμορφες σκέψεις από έναν ευαίσθητο άνθρωπο σαν και σένα
    Φιλάκια πολλά
    ΥΓ Ακούω τη μουσική σου Υπέροχη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Άννα μου.
      Αν την άκουγες κι εσύ το ίδιο θα έκανες. Ο καθένας μας εδώ μέσα τουλάχιστον, το ίδιο θα έκανε.
      Να είσαι καλά.
      Καλό μας ξημέρωμα.

      Διαγραφή
  6. Εντάξει, μέχρι κι η αρτίστα συγκινήθηκε.
    Που δεν το έχει και εύκολο.
    Όπως δεν έχει και εύκολη την επιλογή των λέξεων, για να περιγράψει συγκινήσεις ή να εκφράσει συναισθήματα.
    Όμως μπορεί μέσα της να καταλάβει.
    Θα ήθελε να μπορούσε να εκφραστεί όπως η Αννίκα για παράδειγμα, γιατί την καλύπτει πλήρως το σχόλιό της από την αρχή μέχρι το τέλος.

    Αυτό τώρα που γράφω στο τρίτο πρόσωπο, είναι άραγε καμιά παρενέργεια από τα καινούργια χάπια που μου έδωσε η ΩΡΛ για το Μενιέρ; Ποιος ξέρει;

    Καλημέρα Μαρία Γ.!

    ΥΓ. Απολύτως ταιριαστή η μουσική επένδυση.

    ΥΓ. 2 Άσχετο, αλλά δεν έχω καταφέρει να διατηρήσω ζωντανό βασιλικό πάνω από μια εβδομάδα. Μάλλον κάτι δεν κάνω σωστά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τι δεν θα έδινα να είμαι παρούσα σε μια προσωπική στιγμή της Αρτίστας. Να μη με βλέπει εκείνη. Να την βλέπω μόνον εγώ. Ξέρεις, σε μια από εκείνες τις στιγμές που νιώθει άνετα να είναι ο τρυφερός εαυτός της. Να δω την Αρτίστα να δακρύζει. Αυτό θέλω να πω Αρτίστα του βωβού.
      Κι όταν καταλάβει πως την βλέπω να αρχίσει τον αυτοσαρκασμό και το μαύρο χιούμορ της :)
      Για μένα είσαι ένα από τα πιο.. πιο... πιο ευαίσθητα και ευάλωτα πλάσματα του κόσμου.
      Καλό ξημέρωμα Αρτίστα του βωβού.

      Υ.Γ. Ο βασιλικός θέλει πολύ ήλιο, όλη μέρα και συχνό πότισμα. Εκτός κι αν έχει στο χώμα του σκουληκάκια άσπρα που τρώνε τις ρίζες. Ξέρεις, αυτά τα σκουληκάκια τα γεννούν διάφορα έντομα και μετά από σκουληκάκια γίνονται πάλι έντομα. Αν βάλεις μια κομμένη πατάτα με το κομμένο μέρος στο χώμα θα μαζευτούν στη λιχουδιά τους, θα τα μαζέψεις και θα τα απομακρύνεις από τον βασιλικό.
      Το μάθημα τελείωσε. Τη Δευτέρα έχει τεστ. Κανόνισε.

      Διαγραφή
    2. 💖

      ΥΓ. Να το αφήναμε για του χρόνου το τεστ, γιατί πού να τρέχω τώρα να βρίσκω γλαστράκια με βασιλικό;
      Εντάξει;
      Εντάξει.

      Διαγραφή
    3. μπαλόνι..καρδούλα...μπαλόνι...καρδούλα :)

      Διαγραφή
  7. Λένε Μαρία μου και το πιστεύω, πως η σκέψη μας, έχει τόση δύναμη που ότι μπει στην καρδιά μας, βρίσκει πολύ γρήγορα τον στόχο του, έτσι και η γυναίκα με τους βασιλικούς στο τέλος της μέρας σίγουρα ήταν ικανοποιημένη!
    Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που δεν αγόρασα βασιλικό και αυτό γιατί λόγω μετακόμισης δεν ήξερα αν θα ποτιζόταν και η έκπληξη ήρθε όταν είδα το φορτηγό με τους νέους ενοικιαστές να κατεβάζει έξι βασιλικούς και δεκάδες άλλες γλάστρες!
    Ευχαριστώ και για το άρωμα βασιλικού που μετέδωσε και το μουσικό κομμάτι που διάλεξες!

    ΑΦιλάκια τρυφερά και αρωματισμένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Στεφανία μου.
      Τι σύμπτωση κι αυτή, να έχουμε φέτος και οι δυο μας μια σχετική εμπειρία με βασιλικό.
      Ελπίζω η μετακόμισή σου να έχει ολοκληρωθεί και να ξεκουράζεσαι τώρα έστω και χωρίς βασιλικό δίπλα σου.
      Να είσαι καλά
      Καλό ξημέρωμα να έχουμε Στεφανία μου.
      Κι εγώ σε φιλώ γλυκά.

      Διαγραφή
  8. Η γλυκύτητα της ψυχής σε αυτές τις λίγες γραμμές.
    Την αγάπη μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Ιχνηλάτη μου, κι εσύ την δική μου...
      Καλό ξημέρωμα.

      Διαγραφή
  9. Με συγκίνησες πολύ Μαρία μου.
    Μου θύμισες ένα ζευγάρι γύρω στα 55 με 60, που περνούσε από τη γειτονία μας, παίζοντας ακορντεόν.
    Πόντιοι από τη Ρωσία κι όχι Ρωσοπόντιοι, που συνηθίσουμε να λέμε.
    Η μαμά μου μόλις τους άκουγε, έβγαινε στο μπαλκόνι και περίμενε να έρθουν κοντά για να τους δώσει το ευρώ της.
    Τώρα που έφυγε από τη ζωή η μαμά μου, συγκινούμε ακόμα πιο πολύ όταν τους ακούω.
    Φαντάζομαι όταν μάθαιναν να παίζουν, δεν θα πίστευαν ότι θα γύριζαν στους δρόμους για τον επιούσιο.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Περνούσαν παλιά κι απ' τη δική μου γειτονιά Ρένα μου άνθρωποι που έπαιζαν μουσική. Ένας άντρας με βιολί και μια γυναίκα με ακορντεόν. Η πρώτη φορά που τους άκουσα ήταν ένα βράδυ παραμονής Χριστουγέννων. Σκόρπισαν μαγεία. Όλα έγιναν πιο τρυφερά, πιο ανθρώπινα. Ήσαν σαν μικροί άγγελοι που μοιράζουν ομορφιά στον ταλαιπωρημένο κόσμο.
    Πόσο τρυφερή είναι και η σκηνή με τη μαμά σου, που περιγράφεις! Είναι επόμενο να συγκινείσαι κάθε φορά που τους ακούς.
    Πού να το φανταστούν τούτο το πράγμα οι άνθρωποι; Ποτέ δεν ξέρουμε πώς θα μας τα φέρει η ζωή. Ελπίζουμε μόνο και προσπαθούμε για το καλύτερο.
    Σ'ευχαριστώ Ρένα μου, κι εσύ να είσαι καλά και να περάσεις όμορφα το Σαββατοκύριακο.
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να ευωδιάζει η γειτονιά βασιλικό... τί όμορφα!

    Πώς μια φωνή ή ένα βλέμμα μπορούν τόσα να μας ξεδιπλώσουν αν τ'αφουγκραστούμε;.. Εύχομαι να βρεθήκαν κι άλλοι να αφουγκράστηκαν τη γυναίκα τούτη, να μοσχοβόλησε κάποια άλλη γειτονιά άρωμα βασιλικού κι η φωνή ν'αλλάξει, να φανερώνει ελπίδα κι όχι εγκατάλειψη... Όλοι μπορούσαμε (και μπορούμε) νά'μαστε στη θέση της και στη θέση του καθενός. Τουλάχιστον να προσπαθούμε να "ομορφύνουμε" αυτές τις "θέσεις", να μην είναι δυσβάσταχτες για κανέναν..
    Νά'σαι καλά Μαρία μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι εκείνες οι στιγμές που μας πετυχαίνουν ανοιχτούς και εύαλωτους Όλγα μου. Λέμε, μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις. Και με τις φωνές το ίδιο ισχύει. Λειτουργούν αυτόνομα και ανεξάρτητα από γνωστά ή άγνωστα πρόσωπα.
      Είμαι σίγουρη πως γύρισε στο σπίτι της με χαμόγελο :) Δεν ήμουν η μόνη. Σίγουρα δεν ήμουν η μόνη.
      Κι εσύ να είσαι καλά Όλγα μου.
      Καλή εβδομάδα
      Σε φιλώ γλυκά :)

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα. καλή και ευλογημένη Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Κώστα.
      Χαίρομαι που σε συναντώ πάλι.
      Καλή εβδομάδα :)

      Διαγραφή
  13. Μια φωνή, μια σκέψη ενός ευαίσθητου ανθρώπου Μαρία μου όπως εσύ και να...το άρωμα του βασιλικού να αναβλύζει όχι μόνο από την γλάστρα αλλά και μέσα από τις καρδιές..
    Σίγουρα ο κόσμος μας θα ήταν καλύτερος αν τα μάτια μας και τα αυτιά μας ήταν πιο ευαίσθητα στον διπλανό μας..
    Να είσαι καλά κορίτσι μου με την τρυφερή καρδούλα σου.!!καλό σου βράδυ!!🌙

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Σμαραγδάκι μου. Ήταν όμως ιδιαίτερη η περίσταση. Ιδιαίτερη η στιγμή. Γι' αυτο.
    Να είσαι καλά.
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαρία μου, έτυχε και σε μένα μια φορά να περνά μια κυρία από την καφετέρια που πίναμε καφέ και πουλούσε γλυκά του κουταλιού.Όπως λες και συ δεν το είχε εκείνο το επαγγελματικό βρε παιδί μου ήταν ντροπαλή ,με το ζόρι βγαίναν οι λέξεις απ το στόμα της.Πόσοι άνθρωποι με ότι μπορούν κρατιούνται να επιβιώσουν.Αυτοί θέλουν την υποστήριξή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό πιστεύω κι εγώ Χελωνίτσα μου.
    Ας στηρίξουμε την προσπάθειά τους να ζήσουν με αξιοπρέπεια.
    Καλό μεσημέρι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πόσες τύψεις μου τριβελλίζουν ακόμα το μυαλό μερικές φορές, με κάτι τέτοια κι εμένα, ..κι ας ήταν κάπως-κάπου-κάποτε.. Πώς να εξιλεωθείς μετά;....
    ...
    Το μυαλό μου κόλλησε στην κυρία με τους βασιλικούς...


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν ξέρω. Αλήθεια. Κάτι τέτοιες στιγμές αναρωτιέμαι ποια είναι η π ρ α γ μ α τ ι κ ή δύναμη που έχω τελικά για να επηρεάσω έστω και λίγο τις καταστάσεις γύρω μου.
    Καλώς σε βρίσκω πάλι Σμαραγδούλα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή