Αναρτήσεις

Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2023

...και υπόσχομαι πως θα αγαπιόμαστε αιώνια

 



Maria Rivera


Μπαίνει κι ο Οκτώβριος. Ένα καινούργιο ταξίδι ξεκινάει με αποσκευές μικρές, για μικρά όνειρα. Τα μεγάλα φαίνονται άπιαστα πια. Και τα μικρά όμως όμορφα είναι. Ζεσταίνουν την καρδιά και σε κάνουν να νιώθεις πως το ταξίδι συνεχίζεται.

Κάποιοι νιώθουν ασφαλείς να ξεκινήσουν το νέο ταξίδι, κι άλλοι ζουν νιώθοντας ασφαλείς με ό,τι είναι και με όσα έχουν. Ποιοι όμως νιώθουν πραγματικά ελεύθεροι;

Να ένα ερώτημα με απάντηση μεταχρονολογημένη.

Οκτώβριος. Ξεκινάω μια καινούργια περιπέτεια. Πνέει πάλι ο άνεμος της αλλαγής μέσα στο νου μου αλλά η καρδιά μου ακόμα πενθεί την χαμένη αθωότητα του καλοκαιριού που πέρασε. Όλα τα ζήσαμε. Ο χρόνος μας συμπυκνώνεται σε καταστροφές. Δεν τον μετράμε πια με τα ρολόγια, αλλά με τα δεινά της ανθρωπότητας. Κι όσο αυτά αυξάνονται με ασυνήθιστη για τα χρόνια μας πυκνότητα, τόσο ο ανθρώπινος νους αδυνατεί να αραιώσει τις εντυπώσεις και να αλαφρύνει το συναίσθημα. Είμαι καλά; Είσαι καλά; Ποιος ξέρει ν’ απαντήσει αληθινά όταν όλα γύρω του καταρρέουν;

Πρέπει να σκεφτούμε έναν άλλον τρόπο να επιβιώνουμε μέσα σ' αυτήν την αόρατη φούσκα της «αφθονίας» του σύγχρονου πολιτισμού μας, που μας αφήνει εκτεθειμένους στην ανασφάλεια, τον κίνδυνο και την θλίψη.

Η θλίψη έχει καλύψει τα πάντα και τους πάντες. Ακόμα κι εκείνους που επιμένουν να πιάνονται από στιγμές για να νιώσουν καλύτερα. Η θλίψη είναι παγκόσμια. Δεν αφήνει χώρο στη χαρά. Χρείαν έχουμε αγάπης, πραγματικής. «Δώσε μου το χέρι σου να κρατηθώ, πάρε το χέρι μου να κρατηθείς και σου υπόσχομαι πως θ’ αγαπιόμαστε αιώνια...»

Το εσωτερικό φως του φθινοπώρου θα ζεστάνει τις καρδιές. Έτσι κι αλλιώς οι διαδρομές του καθενός μας είναι πλέον περισσότερο εσωτερικές.

Καλό φθινόπωρο ονειροπόλοι μου 💗


Nick Cave - To Be By Your Side





22 σχόλια:

  1. Tomorrow I will fly...πραγματικά θα το ήθελα πολύ αλλά προς τα που; Μέσα στην χώρα που αγαπώ παντού μια απογοήτευση αλλά και έξω από αυτή σχεδόν ίδια γεύση. Μπήκε το Φθινόπωρο που λατρεύω και πάλι δεν μπορώ να το χαρώ με τόση απελπισία γύρω μου και το χειρότερο δεν υπάρχει φως αισιοδοξίας. Αχ φιλενάδα μου. Την καλησπέρα μου αφήνω και μια ελπίδα πως ο μήνας που έρχεται θα είναι πιο συμπονετικός για όλους μας!!! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα μείνουμε στα βασικά. Έχουμε ακόμα τα λιβάδια, τη θάλασσα, τα ποτάμια, τις εποχές που μας χαρίζουν τόσο όμορφες εικόνες Βιργινία μου, κι το χρόνο που όπως λένε, όλα τα γιατρεύει.
      Σ' ευχαριστώ πολύ, γλυκό μήνα να έχεις κι εσύ, όσο πιο γλυκό γίνεται.
      Πολλά φιλιά με πολλή αγάπη φιλενάδα μου!

      Διαγραφή
  2. ¨Είμαι καλά; Είσαι καλά; ¨ Ποιος ξέρει να απαντήσει.
    Πόσο όμορφα το θέτεις Μαρία μου! Ένα καινούργιο ταξίδι, λίγο θλιμμένο απ’ τα συντρίμμια των αναμνήσεων για όσα αφήσαμε πίσω, για όσα μας περιμένουν, για όσα υφαίνουν το στήσιμο μιας νέας εποχής. Έτσι σαν άτυπο ευχαριστήριο για την διαδρομή στα όρια των αντοχών μας. Στο βάθος αχνοφαίνεται μια ελπίδα (δώσε μου το χέρι σου να κρατηθώ…..) για την απολεσθείσα ψυχή μας.
    Συμπονετικός ας είναι (όπως λέει η φίλη μας) ο μήνας που θα 'ρθει για όσους δοκιμάζονται.
    Πολλά φιλιά και καλό μήνα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς που γυρίζουμε με ασφάλεια στα σπίτια μας αλλά με θλίψη και οργή στην καρδιά, ένα μπορούμε να κάνουμε καλά Αννίκα μου. Να δώσουμε σ' αυτούς τους συνανθρώπους την βοήθεια που χρειάζονται και την ελπίδα για το μέλλον τους. Η χώρα θα βαδίζει στο δρόμο που αποφάσισαν άλλοι, αλλά εμείς εδώ, μπορούμε να γίνουμε μια ιδιαίτερη πατρίδα για κείνους. Μια πατρίδα μες την χώρα που δεν ορίζουμε πια. Το λες και ανταρσία..
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου, καλό Οκτώβρη να έχεις κι εσύ Αννίκα μου!
      Πολλά φιλιά κι από μένα.

      Διαγραφή
  3. Μια δυνατή καρδιά δεν έχει τίποτα να φοβηθεί γιατί ξέρει να αγαπά και η αγάπη τα πάντα θεραπεύει!
    Είμαι η Στεφανία και γράφω ως ανώνυμη γιατί από το πρωί η wordpress δεν συνεργάζεται με το bloger!
    Να προσέχουμε τη χαρά που είναι ιδιότητα της καρδιάς και να μην αισθανόμαστε ενοχές αν αυτή λειτουργεί φυσιολογικά και αυτό δεν θα πει πως δεν συμπάσχουμε με τις ψυχές που υποφέρουν, αντιθέτως τους στέλνουμε φως και αγάπη!
    Να μη ξεχνάμε πως δεν είμαστε μόνοι και πως είμαστε συνειδητά φωτεινά άτομα που έχουν έρθει να ζήσουν και να μάθουν από τα λάθη τους!
    Υπέροχος όπως πάντα ο πίνακας σου όπως και η επιλογή του τραγουδιού!
    ΑΦιλάκια αγάπης στέλνω με ευχές για ένα φωτεινό Οκτώβρη!
    Καλό μήνα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πόσο σωστά το επισημαίνεις Στεφανία μου αυτό με τις ενοχές! Έτσι είναι όπως το λες. Έβαλες τη χαρά στη σωστή θέση και εξαφάνισες κάθε ενοχή. Να είσαι καλά.
    Σ' ευχαριστώ πολύ, κι εσύ, εύχομαι με πολλή αγάπη, να είσαι πάντα το φωτεινό αστέρι που όλοι εδώ μέσα ξέρουμε.
    Ένα γλυκό και εύκολο Οκτώβρη να έχεις!
    Πολλά φιλιά κι από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πόσο όμορφο το σχόλιο της Στεφανίας!
    Μου ήρθε στο νου και η ανάρτηση της Μαρίνας σχετικά με τη χαρά που τελευταία την έχουμε ποινικοποιήσει και αυτό είναι άδικο. Φυσικά και αν έχεις αγάπη κι ενσυναίσθηση πονάς μαζί τους
    και αν μπορείς, προσπαθείς να βρεις τρόπους να βοηθήσεις τον συνάνθρωπο που υποφέρει, αλλά δεν σταματάμε να ζούμε, να χαιρόμαστε, να γευόμαστε χρώματα και αρώματα της φύσης και όχι μόνο! Έχουμε μπροστά μας μια ζωή να ζήσουμε και να μεταδώσουμε ό,τι καλύτερο έχουμε μέσα μας στους άλλους!
    Καλό μήνα, Μαρία μου, γεμάτος αγάπη να είναι! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Αριστέα μου. Σαν να έχουμε μια εσωτερική παλάντζα που είναι καλό να προσπαθούμε να την ισορροπούμε μέσα μας. Αν γύρει απ' την μια μεριά και μείνει εκεί για πολύ, χάνεται η ισορροπία. Είναι πάντως μια καθημερινή προσπάθεια αυτό. Θέλει δουλειά με τον εαυτό και καθαρό νου.
      Σ' ευχαριστώ πολύ και εύχομαι, να έχεις τον γλυκό Οκτώβρη αρωγό σε όλα!
      Πολλά φιλιά με αγάπη κι από μένα Αριστέα μου!

      Διαγραφή
  6. Μπήκε ο Οκτώβρης και τα όνειρά μας μικρά δείχνουν αλλά μας φαίνονται μεγάλα, τεράστια έτσι που ακόμη και τα μεγεθη έχουν αλλάξει.
    Αγάπη, πολύ σωστά. Αυτή μας έχει σώσει ως τώρα.
    Να σαι καλά Μαράκι μου
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Άννα μου!
      Να είσαι καλά, και να χαίρεσαι κάθε στιγμή του γλυκού Οκτώβρη.
      Πολλά φιλιά κι από μένα

      Διαγραφή
  7. Καλό φθινόπωρο και σε εσένα, Μαρία μου, και κράτα γερά, όσο μπορείς! Είναι δύσκολο πολύ να το καταφέρεις, αλλά σίγουρα αξίζει την προσπάθειά σου!
    Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Πίπη μου, να είσαι καλά!
      Καλό Οκτώβρη να έχεις, μελένιο. Πολλά φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  8. Δηλαδή, κι όσοι είμαστε καλά (ακόμα) θα πρέπει να νιώθουμε ενοχές; (ή να φτύνουμε τον κόρφο μας, γιατί "σούρνεται" κι ένας γκαντεμόσαυρος, μην ξεχνιόμαστε αδέρφια! 😂) Δε φτάνει που νιώθουμε σα να είμαστε στην ουρά τής ΔΕΗ τύπου "να περάσει ο επόμενος"; Δεν ξέρω, αλλά καλό είναι να αμυνόμαστε όσο μπορούμε, γιατί αλλιώς μας βλέπω ομαδικά σε τρελάδικο.. Ναι, να βοηθάμε όσο γίνεται, ναι, να συμπαραστεκόμαστε, χίλια ναι σε αυτό. Μιά άμυνα όμως από δίπλα, θεωρείται απαραίτητη. Άντε βρε Μαράκι μου, εσύ, που αναρτάς τόσο ωραίους πίνακες (θαυμάσιος!), μάνι-μάνι δίνεις το φωτεινό παράδειγμα ότι πάντα υπάρχει μια πηγή χαράς, κυρίως δημιουργικής 😉 Εύχομαι να μην "ακούγομαι" σα να (σε) μαλώνω.. Το ακριβώς αντίθετο. Απελπισμένη είμαι κι εγώ, και προσπαθώ να μην σαλτάρω (μερικές φορές το καταφέρνω κιόλας.) Καλό φθινόπωρο! Ονειροπόλο 😉😘🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Δηλαδή, κι όσοι είμαστε καλά (ακόμα) θα πρέπει να νιώθουμε ενοχές;" Όχι βέβαια. Όσοι είμαστε καλά, να κάνουμε το σταυρό μας και να φτύνουμε τον κόρφο μας. Άλλο όμως να είμαστε καλά και άλλο να νιώθουμε χαρούμενοι και ήρεμοι. Για το δεύτερο έγραψα. Η δημιουργική χαρά είναι το σημαντικότερο καταφύγιο και έχεις δίκιο να το επισημαίνεις. Δεν παύει όμως να είναι ένα κουκούλι που κάποια στιγμή σκάει. Και μετά φτιάχνουμε καινούργιο μέχρι να σκάσει κι αυτό. Κι έτσι προχωράμε. Να έχουμε υγεία, αυτό έμεινε, να φτιάχνουμε τα κουκούλια μας, το μόνο που είναι στο χέρι μας, και όσο για τα υπόλοιπα να ευχόμαστε το καλύτερο. Από ευχές, άλλο τίποτα. Να μην σαλτάρεις σε παρακαλώ γιατί ποιος θα μείνει μετά να με "μαλώνει"; :)
    Σ' αγαπάω :)
    Καλό φθινόπωρο να έχεις κι εσύ Πέτρα μου με όλα τα χρώματα και τα αρώματα και βεβαίως ονειροπόλο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλό μήνα με υγεία σου εύχομαι Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατ' αρχήν να ευχηθώ ολόψυχα, καλό μήνα, Μαρία μου. Στη συνέχεια να πω πόσο θαύμασα τον όμορφο πίνακα, που κοσμεί τη μετώπη στο μπλογκ σου.
    Συνεχίζοντας. Τα πιο όμορφα γεννήθηκαν μέσα στο σκοτάδι και στη δυσκολία. Το σύμπαν γεννήθηκε στην έκρηξη. Μετά τον καπνό καθαρίζει ο ουρανός.
    Γιατί μόνιμα θλίψη; Γιατί μόνιμα ενοχές; Να μην χαρούμε ότι μπορούμε δηλαδή;
    Και να πω κάτι "προσγειωμένο", επέτρεψέ μου. Ναι, πήγα λίγο στο φεστιβάλ το ...γνωστό, της αριστεράς, δεν θέλω να κάνω προμό τώρα από σεβασμό. Για πρώτη φορά μετά από καιρό ένιωσα ΟΜΟΡΦΑ ανάμεσα σε χιλιάδες ανθρώπους. Ένιωσα θετικά, αισιόδοξα, χαρούμενα. Ένιωσα τη δύναμη να δέχομαι στη ζωή αλλιώς το γκρίζο και το μαύρο. Ένιωσα τη δύναμη της συλλογικότητας. Υπάρχει, είναι εκεί έξω. Με όπλο αυτή, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα πάντα.
    Μαρία μου γλυκιά μου, μια αγκαλιά ευχές, κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου!
      Χαίρομαι που βρίσκεις διεξόδους χαράς μέσα σε γιορταστικές συγκεντρώσεις που έχουν και σημαντικό νόημα. Προσωπικά έχω χρόνια να πάω σε κάτι αντίστοιχο. Βρίσκω τη δύναμη και την ηρεμία μέσα από την δημιουργία. Κατά τα άλλα, όπως έγραψα και στην Πέτρα, η χαρά δεν απαγορεύεται βεβαίως ούτε είναι κακό να χαίρεται κανείς. Αντίθετα. Η χαρά είναι μεταδοτική όταν οι συνθήκες σου επιτρέψουν να αφεθείς και να την νιώσεις.
      Καλό φθινόπωρο Γιάννη μου και σ' ευχαριστώ για την τοποθέτησή σου.

      Διαγραφή
  12. Λίγη ονειροπόληση…
    το μυαλό να αγγίζει τους αστέρες… όπου όλα είναι δυνατά…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα morfea!
    Ονειροπόληση κι εσύ ε;
    Καλώς ήρθες στην παρέα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ναι Μαρία μου σίγουρα όσα δύσκολα και τραγικά γίνονται γύρω μας σε συνανθρώπους μας, μας στεναχωρούν είναι αλήθεια πως δεν είναι στο χέρι μας να τα αποτρέψουμε αλλά, ας απλώσουμε το χέρι μας όσο γίνεται ο καθένας μας...μετά την καταιγίδα πάντα θα υπάρχει στον ουρανό ένα ουράνιο τόξο...ας πιαστούμε από τα χρώματα του και να ακουμπήσουμε εκεί τις ελπίδες μας χωρίς ενοχές!!
    Αν και ο Οκτώβρης έχει κάνει κι όλας τα πρώτα βήματα του, θα σου ευχηθώ φίλη μου να είναι ο υπόλοιπος μήνα γαλήνιος και ήρεμος όπως είναι η όμορφη εποχή του φθινοπώρου.
    🍂🍁 Στέλνω αγκαλιά...🤗 με αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Kαλησπέρα Σμαραγδάκι μου, σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου. Κι εσύ να έχεις ένα γλυκό Οκτώβρη με υγεία χαρά και ηρεμία. Φθινοπώριασε και χαιρόμαστε πολλοί εδώ γι' αυτό. Οι κοινωνικές συνθήκες παραμένουν ίδιες τόσο που σχεδόν τις συνηθίσαμε κι αυτό είναι το κακό. Χαρά χωρίς κάποιες ενοχές δύσκολο, αλλά το παλεύουμε. Σου ανταποδίδω την αγκαλιά και σε φιλώ με πολλή αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή