Αναρτήσεις

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021

Η μοναχική πορεία ενός άντρα στο χιόνι...

 



Πατήστε πάνω στις εικόνες για μεγιστοποίηση

Πόση δύναμη πρέπει να έχει ένας άνθρωπος για να πιστεύει στο εφήμερο; Να το αγκαλιάζει, να του δίνει χώρο και χρόνο και να το αναδεικνύει σαν παντοτινό;  Μόνον εκείνος που έχει αποδεχτεί την δική του εφήμερη φύση, που λατρεύει τη στιγμή που νιώθει ζωντανός και την αναγάγει σε έργο τέχνης. 

Ένας άντρας εξήντα τριών χρονών, σήμερα, αναμετριέται με το απέραντο χιόνι. Προσπαθεί να του δώσει μορφή, σχήμα, και τα καταφέρνει.

Δημιουγεί 30 σχέδια περίπου, κάθε χειμώνα, κυρίως στις Άλπεις.

Περπατάει για δέκα ώρες πάνω σε χιονοπέδιλα, προκειμένου να ολοκληρώσει ένα έργο. Κάποιες φορές, φτάνει να περπατάει έως και 30 μίλια. Μια πυξίδα τον βοηθάει στο μέτρημα των βημάτων του.

Το συνολικό του έργο, μέχρι σήμερα, ανέρχεται σε 330 έργα στο χιόνι. Το κάθε έργο του καλύπτει την έκταση τριών ποδοσφαιρικών γηπέδων.




Και όλα αυτά, περπατώντας! 

Δεν χρησιμοποιεί καμβάδες, πινέλα και χρώματα. Τα πόδια του, η αντοχή, η δύναμή του και μια πυξίδα είναι τα βασικά "εργαλεία" του για να να απεικονίσει τις εμπνεύσεις του πάνω στο χιόνι.




Είναι ο καλλιτέχνης του εφήμερου. 

Ο πρώτος καλλιτέχνης χιονιού σε όλο τον κόσμο. Πρώην χαρτογράφος. Γεννήθηκε το 1958 στην Μεγάλη Βρετανία και σπούδασε στην Οξφόρδη.

Εμπνέεται από τη φύση. "Η φύση μας χαρίζει τόσα σχήματα! Παρατηρώντας την είναι επόμενο να μας εμπνέει." Κάποιες φορές αντλεί έμπνευση ακόμα και από αντικείμενα του περιβάλλοντός του, όπως ένα δαντελωτό κουρτινάκι στο παράθυρό του δωματίου που τον φιλοξενεί. 


Ένας καλλιτέχνης του χιονιού πρέπει να διαθέτει πολλά περισσότερα από έναν ζωγράφο, γλύπτη κ.λ.π. Πρέπει να διαθέτει το πνεύμα του αθλητή, του περιηγητή και πάνω απ' όλα να λατρεύει το χιόνι. Τι να σκέφτεται άραγε όταν έχει μπροστά του μια μεγάλη επίπεδη, χιονισμένη έκταση; 

Ποιά αίσθηση τον διακατέχει; Της αναμέτρησης ή της συμφιλίωσης; Ποιός νοητικός διάλογος ανοίγει μεταξύ τους; 




Ο Σάιμον Μπεκ είναι σαν τον αγρότη. Δουλεύει στην ύπαιθρο, δέχεται καταπρόσωπο τις καιρικές συνθήκες, αντέχει στην κακουχία αλλά το δικό του δημιούργημα κρατάει τόσο λίγο! Μέχρι το επόμενο χιόνι.    

Εφήμερο αλλά πανέμορφο! Όπως η ίδια η ζωή...



Περισσότερα για τον Simon Beck: Εδώ

Περισσότερα έργα του: Εδώ





25 σχόλια:

  1. Μας κάνεις πλάκα τώρα έτσι; Ειλικρινά! Αν δεν έβλεπα τα βίντεο και αναλυτικά τις εικόνες, τι να πω, να το πιστέψω;
    Τελικά βρε Μαρία μου, ποια είναι αυτή η ερωτική σχέση ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και τη φύση; Με καταλύτη την τέχνη! Πόση "τρέλα" μπορεί να κουβαλάει ένας άνθρωπος για να δένεται τόσες ώρες, με τόσο κόπο, επιμέλεια, σχεδίαση για να μείνει αυτό ζωντανό λίγες μέρες, στην καλύτερή του.
    Πόση υπέρβαση μπορεί να έχει κάνει αυτός ο καλλιτέχνης, στη ζωή του, στο σώμα του, στις προσδοκίες του για να δώσει τόσο δόκιμο χρόνο σε ένα τέτοιο έργο που, γνωρίζει, εκ των προτέρων, τη σύντομη ζωή του.
    Είναι πραγματικά συγκλονιστικό.
    Μαρία μου, κάνεις επιλογές που πάντα έχουν μεγάλα πράγματα να μας δώσουν για τη σχέση του ανθρώπου με την τέχνη κάθε μορφής.
    Και σε ευχαριστούμε για αυτό.
    Τα φιλιά μου καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιστεύω πως κάθε φορά βάζει το ίδιο στοίχημα με τον εαυτό του.
      Αποδεικνύει κάθε φορά κάτι στον εαυτό του. Ποτέ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για τα κίνητρά μας. Ο κάθε άνθρωπος κρύβει μέσα του μια "ψυχική οδύσσεια" που πολλές φορές δεν καταλήγει σε καμιά Ιθάκη.
      Σ'ευχαριστώ πολύ, καλό Σαββατοκύριακο Γιάννη μου!

      Διαγραφή
    2. Νομίζω ισχύει Μαρία μου. Καλό Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  2. Αυτός είναι ο ορισμός, του ερωτεύομαι τη ζωή. Πανέμορφη ιδέα και πανέμορφο αποτέλεσμα. Τέτοιοι άνθρωποι, ευφάνταστοι, φιλοσοφημένοι, είναι έμπνευση.
    Σε ευχαριστούμε για το πολύ ενδιαφέρον θέμα Μαρία.
    Είναι ωραίο τώρα στον εγκλεισμό, τουλάχιστον να ξεμακραίνει το μυαλό μας και να ανταμώνει ομορφιές.
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Μαρίνα μου, χαίρομαι που πέρασες ωραία.
      Καλό Σαββατοκύριακο!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. "Το εφήμερο" θα έπρεπε να μας διακατέχει όλους,
    γιατί όλα είναι εφήμερα, ωστόσο πιστεύω ότι κάποιος
    πρέπει να την έχει φιλοσοφήσει πολύ τη ζωή (και τον
    θάνατο) για να ζει, και να δημιουργεί τόσο εφήμερα
    έργα.. Αλλά τόσο υπέροχα, όπως μιά όμορφη στιγμή..
    Φιλιά Μαράκι! 🌸🌷🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου Πέτρα μου. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε μόνον με έναν σπουδαίο καλλιτέχνη αλλά με έναν αθλητή-καλλιτέχνη. Ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη.
      Οι μοναχικές του ώρες σίγουρα τον έχουν οδηγήσει σε φιλοσοφικές σκέψεις γύρω απ' τη ζωή και το εφήμερο. Θα μπορούσε κανείς να αποκομίσει πολλά από μια συζήτηση, εκ βαθέων, μαζί του.
      Καλό Σαββατοκύριακο Πέτρα μου.
      Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  4. Μένω άναυδη είναι συγκλονιστικός! Και να σκεφτεί κανείς ότι δεν είναι και στην πρώτη του νιότη. Φαντάσου τι αντοχές χρειάζεται. Μαρία μου σ' ευχαριστώ για όσα μας χαρίζεις! Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι αξιοθαύμαστος.
      Βλέπεις πως η ηλικία δεν είναι εμπόδιο όταν ο νους και η καρδιά προστάζουν. Εντάξει. Όχι πάντα αλλά όταν το λέει η ψυχή ποιός να της αντισταθεί;
      Εγώ σας ευχαριστώ Βιργινία μου.
      Καλό Σαββατοκύριακο και τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  5. Στην πρώτη εικόνα είπα: Ναι καλά φώτοσοπ είναι. Στις επόμενες αναθεώρησα και ζήτησα νοερά συγνώμη. Καλά ο άνθρωπος....δεν παίζεται. Το εφήμερο γι αυτόν αποκτά νόημα, του χαρίζει ευτυχία. Έστω κι αν είναι εφήμερο. Είναι καταπληκτικός!!!
    Μαρία μου σ' ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας.
    Καλό βράδυ και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σας ευχαριστώ για την επίσκεψή σας Αννίκα μου.
      Οι εικόνες που μας χάρισε αυτός ο άνθρωπος είναι πέρα από κάθε εγκλεισμό και ψυχική μιζέρια. Ανάταση ψυχής είναι η δουλειά του.
      Καλό Σαββατοκύριακο
      Καλό μήνα Αννίκα μου

      Διαγραφή
  6. Υπέροχη εγγραφή, για το εφήμερο, την καλλιτεχνική έκφραση και την δύναμη του ανθρώπου. Η εφήμερη τέχνη είναι ένα θέμα που πάντα με προβλημάτιζε. (Γλυπτική σε πάγο, σε άμμο, χιόνι κλπ) Από την μια ικανοποιεί την ανάγκη για έκφραση αλλά από την άλλη γνωρίζει ότι την επόμενη στιγμή θα είναι παρελθόν. Το σίγουρο είναι ότι, δεν είναι τόσο υπερόπτης ο καλλιτέχνης, ώστε να πιστεύει ότι το έργο του πρέπει να διατηρηθεί και να θαυμάζεται για πάντα.
    Χάρηκα την εγγραφή! Την Καλημέρα μου, Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με προβλημάτισε κι εμένα αυτό που γράφεις για την υπεροψία των καλλιτεχνών.
      Έχω την εντύπωση πως ο συγκεκριμένος, το έχει φιλοσοφήσει πολύ. Του αρκεί το αποτέλεσμα. Είναι σαν να προσεγγίζει την τέχνη περισσότερο με το πνεύμα του αθλητή. Όπως και να 'χει, μπράβο του!
      Κι εγώ χάρηκα για την επίσκεψη και το σχόλιό σου Βασίλη μου.
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  7. Τα πάντα είναι εφήμερα. Σημασια έχει να απολαμβάνει κανείς το εφήμερο. Μ'αρέσει αυτό που κάνει και ας κρατήσει στην καλύτερη μια σεζόν...Απ' την άλλη τα βίντεο των έργων του, οι φωτογραφίες τους, η αναφορά στον καλλιτέχνη στις εφημερίδες και τα βιβλία ενέχει τον πόλεμο στο εφήμερο, τη υπηρεσία στο ''πάντα''. Ευχαριστούμε που μας τον γνώρισες Μαρία μου
    Καλή σου μέρα και καλό Σ/Κο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πραγματικά που αυτός ο άνθρωπος μας έβαλε στην διαδικασία να σκεφτούμε περισσότερο πάνω στο εφήμερο των πραγμάτων.
      Σίγουρα η αναφορά που γίνεται στο όνομά του και στα έργα του είναι μια ηθική ανταμοιβή. Αυτό πάντως που μένει τελικά είναι το δέος που νιώθει κανείς μπροστά στην υπερ-προσπάθειά του και μάλιστα με τέτοια αποτελέσματα.
      Σ'ευχαριστώ πολύ Άννα μου.
      Καλό Σαββατοκύριακο!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  8. Ξεκινώ από το τέλος Μαρία μου και αυτό με ένα τεράστιο ευχαριστώ γιατί χάρη σ' αυτή την μοναδική σου ανάρτηση, έσκυψα σε μια τέχνη που είχα ακουστά αλλά δεν γνώριζα λεπτομέρειες και είναι η τέχνη- τελετουργία του Μάνταλα.
    "Η λέξη “μάνταλα” (mandala) είναι από την κλασική ινδική γλώσσα, τα Σανσκριτικά. Μπορεί να μεταφραστεί με την λέξη “κύκλος”, όμως μια μάνταλα είναι πολύ περισσότερο από ένα απλό σχήμα. Αντιπροσωπεύει την ΟΛΟΤΗΤΑ και μπορεί να θεωρηθεί ως υπόδειγμα για την οργανωτική δομή της ίδιας της ζωής – ένα κοσμικό διάγραμμα που μας θυμίζει την σχέση μας με το άπειρο, τον κόσμο που εκτείνεται πέρα ​​από τα δύο και μέσα στο σώμα και το μυαλό μας...
    Μάνταλα δημιουργούν και οι μοναχοί στο Θιβέτ με χρωματιστή άμμο και κοινό χαρακτηριστικό όλων των μάνταλα είναι το εφήμερο της δημιουργίας και αυτό για την χαρά και το συμβολισμό κάθε σχεδίου!
    Κάθε βήμα στο χιόνι του Σάιμον Μπεκ είναι και ένας διαλογισμός ακριβώς όπως και οι μοναχοί στο Θιβέτ είναι μια παρόμοια "διαδικασία"...
    https://www.youtube.com/watch?v=WBrYUlOYK0U

    Αργείς Μαρία μου, να εμφανιστείς στο blogging αλλά κάθε σου ανάρτηση παραμένει μοναδική στις καρδιές μας!

    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς!



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρα πολύ ενδιαφέροντα όσα μας γράφεις Στεφανία μου.
      Σε κάθε ευκαιρία μας δίνεις πολύ σημαντικές πληροφορίες που πάνε το νου μας πιο πέρα. Σ'ευχαριστώ θερμά γι' αυτό. Σχετικά με το μάνταλα είχα ακούσει αλλά δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα. Το σχόλιό σου έχει εξάψει το ενδιαφέρον μου και θα το κάνω τώρα.

      Το βίντεο που μας προτείνεις είναι εξαιρετικό!!
      Είναι εκπληκτικό το τι μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος μόνο και μόνο για να νιώσει τη χαρά της δημιουργίας. Έχεις δίκιο που σχετίζεις τον Σάιμον Μπεκ με την τέχνη και το νόημα του μάνταλα. Δεν ξέρω σίγουρα αν ο ίδιος έχει κάνει αυτή την σκέψη αλλά επί της ουσίας κάνει το ίδιο πράγμα με τους μοναχούς του Θιβέτ.
      Τι να πω; Νιώθω ενθουσιασμένη που προχώρησες τη σκέψη μου πιο πέρα.
      Χίλια ευχαριστώ!!
      Καλό Σαββατοκύριακο Στεφανία μου και πολλά φιλιά από μένα!!

      Διαγραφή
  9. Καλό απόγευμα Μαρία ! ;) Πόση υπομονή έχει ο καλλιτέχνης Σάιμον Μπέκ αλλά πιστεύω ότι τον βοηθάει πολύ η δουλειά του χορογράφος να σχεδιάζει πολλές ώρες πάνω στο χιόνι χρησιμοποιώντας τα πόδια και τα χέρια του . Σίγουρα είναι άνθρωπος που αγαπάει τη φύση , τη δημιουργία . Ευχαριστώ πολύ Μαρία , που μοιράστηκα αυτή τη όμορφη εξαιρετική παράξενη τέχνη στο λευκό χιόνι σε πανέμορφα τοπία .
    Καλό όμορφο απολαυστικό σ-κ !! Φιλιά ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σ'ευχαριστώ πολύ Κυριακή μου για την επίσκεψη.
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε.
      Καλά να περνάς, όσο γίνεται..
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Όταν ο άνθρωπος έχει ταλέντο!!! Καταπληκτικός!!!! Είναι όπως εμείς όταν ήμασταν παιδια χτιζαμε κάστρα στην άμμο νιώθαμε τόσο υπερήφανα το απολαμβαναμε κι ας ξέραμε ότι το επόμενο λεπτό θα έρθει κάτι,κάποιος και θα μας το χαλάσει...
    Νασαι καλά καλό Σαββατοκύριακο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έτσι ακριβώς Δέσποινα!
    Δεν μας ένοιαζε τόσο να διατηρήσουμε κάτι όσο να δημιουργήσουμε κάτι καινούργιο. Η κάθε μέρα ήταν γεμάτη σχέδια για τη μέρα και όρεξη και ενθουσιασμός για να ζήσουμε με ένταση και χαρά ό,τι σχεδιάζαμε να κάνουμε. Το βράδυ όμως, πάντα γυρνούσαμε στο σπίτι μας για ανεφοδιασμό :)
    Σ'ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και το όμορφο σχόλιό σου.
    Καλό μεσημέρι Δέσποινα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τον καλλιτέχνη αυτόν Μαρρία μου τον είδα στις ειδήσεις πριν λίγο καρό και μου έκανε τρομερή εντύπωση η τελειότητα των βημάτων του επάνω στην λευκή επιφάνεια του χιονιού. και ναι μοορεί να είναι τα έργα τους εφήμερα αλλά η χαρά που παίρνει ο καλλιτέχνης από τις δημιουργίες του, που μάλλον δεν θα είναι εφήμερα αφού και όταν έχεουν χαθεί μόλις λιώσει το χιόνι, εμείς θα τις απολαμβάνουμε μεσα από τα βίντεο του και αυτό είναι ομορφιά Μαρία μου!!
    Ετσι όμορφη να είναι και η εβδομάδα σου που μπαίνει αύριο.. καλο σου ξημερωμα φιλιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είναι πράγματι εντυπωσιακό ό,τι κάνει αυτός ο καλλιτέχνης Σμαραγδάκι μου. Έχει γίνει πλέον διάσημος. Τις προάλλες παρακολούθησα ένα βίντεο που γύρισε στην Κίνα με τη συμμετοχή μιας ομάδας εφήβων.
    Τελικά ο άνθρωπος όταν θέλει κάνει θαύματα.
    Χαίρομαι που πέρασες ωραία.
    Καλό μήνα εύχομαι και υπομονή. Πλησιάζουν οι μέρες ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή