Αναρτήσεις

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

Μια "αφανής" ηρωίδα!!

 










Μιλάμε βέβαια για τη μέλισσα, το λιλιπούτειο αυτό πλασματάκι που είναι ταγμένο να διατηρεί τη ζωή πάνω στη γη.
Εμφανίστηκαν πριν 80 εκατομμύρια χρόνια και σήμερα υπάρχουν πάνω από 20.000 είδη και 700 γένη.






Το σπίτι της είναι η κυψέλη. Εκεί ζούν και εργάζονται ακατάπαυστα έως και 15.000 μελισσούλες, μαζί με την βασίλισσα και τον κηφήνα.
Στις αρχές του καλοκαιριού φθάνουν και τις 40.000 σε κάθε κυψέλη.
Πρόκειται δηλαδή για μια μικρή κοινότητα, άρτια οργανωμένη, απόλυτα ιεραρχημένη, που ακολουθεί πιστά τους αιώνιους νόμους της φροντίδας και προστασίας της ομάδας, του σπιτιού, του μικρόκοσμού της.





Η αυστηρή ιεραρχία και ο έξοχος συντονισμός όλου αυτού του πληθυσμού μόνον θαυμασμό και δέος μπορεί να προκαλέσει. Φτάνει να σκεφτούμε πως και μια δική μας επαρχιακή πόλη μπορεί να φτάσει τις 15.000 πληθυσμού χωρίς όμως να έχει να επιδείξει τα ίδια αποτελέσματα.





Η ζωή της διαρκεί όλο κι όλο 4-5 μήνες εκτός από την βασίλισσα που ζει 3-5 χρόνια και η δουλειά της είναι να γεννά αυγά και να διοικεί το μελίσσι. Το καλοκαίρι το μελίσσι ζει ακόμα λιγότερο, μόλις 40 μέρες. Τους αρκούν όμως για δημιουργήσουν το θαύμα.
Επισκέπτονται 1000 λουλούδια για να παράξουν λιγότερο από ένα κουταλάκι μέλι.
Τι ειρωνεία! Εμείς αγοράζουμε ολόκληρο βάζο χωρίς καν να υποψιαστούμε τον κόπο, την φροντίδα, την άοκνη προσπάθεια της μελισσούλας που κρύβεται από πίσω του.






Μόλις γεννηθεί, ξεκινάει αμέσως τη δουλειά.
Για 3 μέρες φροντίζει την καθαριότητα των κελιών. Η καθαριότητα γενικά είναι πολύ σημαντική για το μελίσσι.
Για 2 εβδομάδες ακόμα, εκτός από την σχολαστική καθαριότητα της κυψέλης, ταϊζει τις προνύμφες και τις ελέγχει πάνω από 1000 φορές την ημέρα.




Από την 7η -10η μέρα της ζωής της φροντίζει τη βασίλισσα: την ταϊζει με βασιλικό πολτό, την καθαρίζει και βοηθάει στην εξάπλωση των φερομονών της στην κυψέλη για να συντονίζεται το μελίσσι.
Από την 12η μέρα της ζωής της, η δουλειά της είναι να παραλαμβάνει το νέκταρ και τη γύρη που φέρνουν απ' έξω οι συλλέκτριες μέλισσες και στη συνέχεια να μετατρέπει το νέκταρ σε μέλι.

Από την 12η μέρα της ζωής της φροντίζει επίσης για τον καλό αερισμό της κυψέλης. Αυτό το καταφέρνει κουνώντας με μεγάλη ταχύτητα τα φτερά της γιατί δεν πρέπει να πιάσει υγρασία το μέλι μέχρι να το σφραγίσει.
Το καλοκαίρι κουβαλάει νερό απ' έξω για να δροσίζονται οι μέλισσες-εργάτριες μέσα στην κυψέλη και να μειώνεται η θερμοκρασία.




Από την 12η - 14η μέρα της ζωής της, παράγει το κερί με το οποίο χτίζει και σφραγίζει τα κελιά, μέσα στα οποία αποθηκεύει το μέλι.
Από την 18η - 21η μέρα της ζωής της αναλαμβάνει την φρούρηση της κυψέλης. Ελέγχει με την οσμή όποιον μπαίνει στην κυψέλη και επιτίθεται στους ξένους: σφήκες, άλλο έντομο, ξένες μέλισσες.




Από την 21η μέρα έως το τέλος της ζωής της, η μέλισσα εργάζεται ως συλλέκτρια. Βγαίνει από την κυψέλη και συλλέγει τη γύρη, το νέκταρ και την πρόπολη.




Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται οι ανιχνευτές. Μέλισσες που ψάχνουν για την τροφή και μόλις την εντοπίσουν επιστρέφουν για να οδηγήσουν εκεί τις υπόλοιπες εργάτριες-συλλέκτριες.
Την επόμενη φορά που θα δείτε μια μέλισσα να γυροφέρνει τα άνθη του μπαλκονιού σας, να ξέρετε πως έχει διανύσει μέχρι και 8 χιλιόμετρα μέχρι να τα βρει.




 

Αγαπήστε τες όπως τους αξίζει και δείξτε την ευγνωμοσύνη σας με το να τις προστατεύετε από τους ψεκασμούς χημικών ουσιών και τις διάφορες μολύνσεις.








Πηγή φωτογραφιών



Το γλυκό τραγούδι που ακολουθεί, δώρο από τον φίλο μας το Μάριο. Σ' ευχαριστώ πολύ φίλε.

HONEY (Lyrics) - BOBBY GOLDSBORO







33 σχόλια:

  1. έχω ασχοληθεί στα νιάτα μου, δίπλα στον πατέρα μου, με την μελισσοκομία. Δύσκολη δουλειά μα όμορφη! Κατανοώ απόλυτα την επισήμανση σου για τα διάφορα φυτοφάρμακα και εντομοκτόνα. Μπορώ να σου πω, ζώντας σε αγροτική περιοχή, ότι γίνονται προσπάθειες από τις εταιρίες φαρμάκων για την μείωση της τοξικότητας τους. Φτάνει; Όχι βέβαια. Διότι υπάρχει η βιομηχανοποιημένη γεωργία με τις τεράστιες εκτάσεις που αεροψεκάζονται, οι μολύνσεις των νερών κλπ. Το σημαντικό είναι ότι ο κόσμος πλέον γνωρίζει και είμαι αισιόδοξος ότι θα βρεθεί η ιδανική ισορροπία.
    Χάρηκα την εγγραφή σου και τις φωτογραφίες, οι οποίες μου έφεραν πολλές αναμνήσεις!
    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι πολύ τυχερός που είχες αυτή την εμπειρία Βασίλη μου. Έμαθες πολλά από τις μέλισσες και οι αναμνήσεις που έχεις από εκείνα τα χρόνια είναι αξιοζήλευτες. Συμμερίζομαι κι εγώ την άποψή σου πως ο άνθρωπος τελικά θα βρει τον τρόπο να τις προστατεύσει αφού επι της ουσίας την ζωή του θα προστατεύσει.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και το σχόλιό σου.
      Καλό βράδυ και καλά να περνάς :)

      Διαγραφή
  2. Α λατρεύω το μέλι που παράγουν και έχει κυψέλες πολλές το νησί μου μια και παράγει υπέροχο μέλι, την τροφή των μελισσών για το χειμώνα. Τους το παίρνουμε εμείς και τους βάζουμε ζαχαρόνερο σκέψου. Οι μέλισσες σημαντικός οργανισμός για το περιβάλλον. Από την αύξηση θνησιμότητάς τους καταλαβαίνουν πόσο μολυσμένη είναι μια περιοχή λένε.
    Και ναι προκαλεί θαυμασμό η οργάνωσή τους.
    Εκείνο που με εντυπωσιάζει είναι ότι γεννά αυγά που θα έχουν διάφορες ασχολίες στην κυψέλη αλλά όταν είναι να γεννήσει την επόμενη βασίλισσα τότε πετά με τους κηφήνες και οποιος είναι πιο γρήγορος αυτός επιλέγεται για μπαμπάς της νέας βασίλισσας. Της αφήνει την κυψέλη της νέας και πετά γι άλλα μέρη. Φοβερό ε;
    Προσοχή μη σε τσιμπήσει!!! Φοβερός πόνος!!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο!! Σε βρίσκω πολύ ενημερωμένη.
      Ευτυχώς ή δυστυχώς Άννα μου δεν με έχει τσιμπήσει μέλισσα. Έχω ακούσει πως το τσίμπημά της κάνει καλό σε κάποιες παθήσεις. Δεν ξέρω σίγουρα αν ισχύει, αλλά δεν το αποκλείω καθόλου. Γιατί τελικά, σε τι δεν κάνει καλό η μέλισσα; Δεν ξέρω κάτι. Τελευταία αγοράζω κεραλοιφές που τις χρησιμοποιώ συχνά. Η θετική τους επίδραση ξεπερνάει κάθε προσδοκία μου.
      Με επισκέπτονται πάντως ανελλιπώς στο μπαλκόνι. Ειδικά κάθε φορά που κλαδεύω την αρμπαρόριζα. Πρώτα εμφανίζεται μια από το πουθενά και μέσα σε λίγα λεπτά γεμίζει η γλάστρα μελισσούλες :)
      Σ'ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και το σχόλιό σου Άννα μου.
      Καλό Σαββατοκύριακο!
      Σε φιλώ γλυκά :)

      Διαγραφή
  3. Τι γλυκιά ανάρτηση Μαρία μου!
    Όταν ζούσαμε στην εξοχή είχα φίλους μελισσοκόμους που με είχαν μυήσει σ' αυτό το λειτούργημα γιατί δεν είναι δουλειά αλλά λειτούργημα φτάνει φυσικά να τηρείς τους κανόνες, όπως εξ άλλου και παντού!
    Έξι μήνες πέρασαν από την μετακόμιση μας και έχω ακόμα δυο μεγάλα βάζα από τα έξι που μου χάρισαν. Πρωινό χωρίς ψωμί με μέλι + κανέλα δεν νοείται! Ο σύζυγος τρώει μια κουταλιά γύρη κάθε μέρα και η πρόπολη βρίσκεται πάντα στο φαρμακείο μας!
    Δείτε τα οφέλη της πρόπολης όπως και της γύρης:
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B7

    https://www.shape.gr/ygeia/enallaktikes-therapeies/gyrh-melisswn-o-apisteyta-ofelh-ygeias-apo-thn-katanalwsh-ths/

    ΑΦιλάκια γλυκύτατα βεβαίως- βεβαίως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν θα σου το πω Στεφανία μου. Δεν μου κάνει καθόλου εντύπωση που χρησιμοποιείς όλα τα καλούδια της μέλισσας. Το περίμενα από σένα. :)
      Έίμαι κι εγώ ενημερωμένη για το καλό της πρόπολης και της γύρης και του βασιλικού πολτου. Θέλουν βέβαια προσεκτική χρήση και σε καθορισμένη δόση.
      Οι μελισσούλες τελικά είναι ένας μικρός κύκλος εργασιών υψηλής ποιότητας!!
      Τυχερή είσαι που έχεις φίλους μελισσοκόμους και σε προμηθεύουν με όλα αυτά τα πολύτιμα μελισσοκαλούδια :)
      Σ' ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και το σχόλιό σου και κυρίως για το λινκ που μας άφησες για περισσότερες πληροφορίες.
      Καλό Σαββατοκύριακο Στεφανία μου και πολλά φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  4. Ένας υπέροχος μαγικός κόσμος μπροστά μας. Έκθαμβοι μένουμε από την οργάνωση αυτής της κοινωνίας αλλά και από την πολύ μεγάλη προσφορά τους.
    Μελαγχολώ όμως βρε Μαρία μου και μάλιστα πολύ. Γιατί, μια τέτοια προσφορά, μια τέτοια ύπαρξη, που απλόχερα προσφέρει τόσα στη φύση και στα πλάσματά της, να ζει μόνο λίγες μέρες; Δεν είναι τρομακτικά άδικο; Δεν είναι εκτρωματικό;
    Αυτό ειλικρινά δεν μπορώ να το δεχτώ στο νου μου καλή μου φίλη.
    Με έκανε σοφότερο η ανάρτησή σου σήμερα και με συγκίνησε πολύ.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταλαβαίνω αυτή τη μελαγχολία σου Γιάννη μου. Προσωπικά την ένιωσα με μια κάμπια που έγινε πεταλούδα μέσα στο σπίτι μας. Τα εντομάκια ακολουθούν ένα πολύ σύντομο κύκλο ζωής που ωστόσο είναι πανέμορφος και πολύ διδακτικός αν τον παρακολουθήσει κανείς σπό κοντά.
      Οι μελισσούλες είναι ένα από τα πολύτιμα δώρα της φύσης, σε μας. Να τις λατρεύουμε πρέπει :)
      Σ' ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και το σχόλιό σου Γιάννη μου :)
      Καλό Σαββατοκύριακο και φιλί από μένα!

      Διαγραφή
    2. Γιάννη μου μη στενοχωριέσαι η βασιλισσα ζει περισσότερο μόνο οι εργάτριες πεθαίνουν στις 3 βδομάδες από όσο ξέρω. Είδες η φύση; Κάτι θέλει να πει για την ταξική της κοινωνία; λες;

      Διαγραφή
  5. Αχ τι μου θύμησες Μαρία μου, η γιαγιά μου είχε μελίσσια στο χωριό και το σκεφτόμασταν όποτε την επισκεπτόμασταν, γιατί έπρεπε να περάσουμε μέσα από ένα πολεμικό βουητό που είχαν στο μονοπάτι γιατί μαζεύονταν και βοσκούσαν από τα ώριμα φρούτα που έπεφταν. Η γιαγιά μου έστελνε κηρύθρα και μέλι δικό της. Αχ τι ωραίο , μοσχοβολούσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχα κι εγώ μια φορά αυτή την εμπειρία χελώνα μου, να ρουφήξω δηλαδή το μέλι κατευθείαν από την κηρύθρα. Εντάξει, καμία σχέση με τα μέλια του εμπορίου, δεν το συζητώ. Τώρα, να περάσω απέναντι διασχίζοντας "το πεδίο της μάχης" με τον κίνδυνο να γίνω τρυπητήρι..Σε αυτή την περίπτωση...θα έκοβα δρόμο χαχαχα.
      Σ'ευχαριστώ πολύ χελώνα μου για την επίσκεψη και το σχόλιό σου.
      Φιλιά από μένα και καλό Σαββατοκύριακο!!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα.
    Τις μέλισσες τις λατρεύω και τις θαυμάζω για την εργατικότητα τους.Είναι απίστευτη η εργασία που κάνουν για να μας δίνουν αυτό το πολύτιμο μέλι.Και ότ άλλο υπάρχει απο αυτές.
    Επειδή όπως γνωρίζεις,αγαπάω και την μουσική σήμερα στέλνω ένα τραγούδι που άκουσα ξανά πρίν λίγες μέρες και έχει πιστεύω γλυκό τίτλο.
    https://www.youtube.com/watch?v=rZiEY3O-FWk
    Και ένα κείμενο που είχα διαβάσει γιατί μου είχα κάνει εντύπωση ο τίτλος του.
    https://medlabgr.blogspot.com/2018/05/bee.html
    Καλή άνοιξη να έχουμε,με υγεία!!!
    Μάριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μάριε για το πεντάγλυκο τραγούδι που μας χάρισες. Όπως βλέπεις το πρόσθεσα στην ανάρτηση για να το χαρούν όλοι. Το άρθρο που παραθέτεις μας πληροφορεί πως έτσι και εξαφανιστούν οι μέλισσες, το ανθρώπινο είδος μέσα σε μια τετραετία θα πάψει να υπάρχει. Συγκλονιστικό! Όλα μια αλυσίδα είναι είτε πρόκειται για ζωή είτε για θάνατο και καταστροφή. Ας το καταλάβουν όσοι παίρνουν τις αποφάσεις για όλους μας.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα δώρα σου, την επίσκεψη και το σχόλιό σου Μάριε.
      Να είσαι καλά και μακάρι αυτή η άνοιξη να μην περάσει με όλους εμάς κλεισμένους στα σπίτια μας.
      Σε φιλώ!!

      Διαγραφή
  7. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Μας αφήνει μια γλυκιά γεύση. Και πόσα έχουμε να μάθουμε και να μεταφέρουμε στην καθημερινότητα μας, για το σύστημα οργάνωσης και τη σκληρή δουλειά των μελισσών.
    Μικρή κινδύνεψα σοβαρά από τσίμπημα μέλισσας. Τώρα δεν υπάρχει ο κίνδυνος του τότε. Υπάρχει για άλλους και θέλει προσοχή - αρκεί να γνωρίζεις τον τρόπο.
    Καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμια φορά σκέπτομαι πως το πολύ καλό, στην προκειμένη περίπτωση το τόσο γλυκό, κρύβει από πίσω του και πόνο :) Δεν με έχει τσιμπήσει μέχρι τώρα μέλισσα και δεν ξέρω πόσο πονάει, όμως σκέπτομαι τους μελισσοκόμους που εκθέτουν τον εαυτό τους σε χιλιάδες μέλισσες καθημερινά. Κάποιοι μάλιστα κάνουν τις απαραίτητες εργασίες χωρίς κάλυψη και με γυμνά χέρια. Εντυπωσιακό αλλά επικίνδυνο για τους περισσότερους.
      Ας μείνουμε όμως στο μέλι και στη γλύκα του και σ' αυτό το εντομάκι των μόλις 2 εκατοστών που παράγει τα δικά του θαύματα.(μέλι,βασιλικός πολτός κ.λ.π.)
      Σ'ευχαριστούμε πολύ μέλισσα!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ Τζοάννα μου για την επίσκεψη και το σχόλιό σου!
      Πολλά φιλιά από μένα και ευχές για ένα όμορφο και πεντάγλυκο Σαββατοκύριακο :)

      Διαγραφή
  8. Θαύμα! Όσα διάβασα με εντυπωσίασαν και δεν τα ήξερα.
    Πρακτικά κάποιες ομοιότητες με τους ανθρώπους, τις βρήκα.
    Εκεί με τους κηφήνες ας πούμε χαχα 😁 Και πάλι όμως, οι
    μέλισσες είναι πιο σωστές γιατί, από όσο διαβάζω στη βικιπαίδεια
    "οι μέλισσες εξοντώνουν τους κηφήνες ως άχρηστους, πετώντας τους
    -κυριολεκτικά- έξω από την κυψέλη"! Έτσι! Καλημερούδια καλό σ/κ 🌻

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι κηφήνες Πέτρα μου είναι ανάρτηση ξεχωριστή :) Κεφάλαιο από μόνοι τους :)
      Όμως ας μην τους αδικούμε γιατί χωρίς αυτούς η βασίλισσα θα έχανε το θρόνο της και μέλισσες δεν θα υπήρχαν. Βλέπεις, από ένα τόσο δα σποράκι γεννιέται η ζωή και μας το δίνουν αυτοί οι κύριοι.
      Τελικά η Μητριαρχία των Σουμερίων ευδοκιμεί, στην δική μας εποχή, μόνον μέσα στις κυψέλες χαχα
      Σ'ευχαριστώ πολύ Πέτρα μου για την επίσκεψη και το σχόλιό σου.
      Συνέχισε εσύ τα εύστοχα κοινωνικά σου σχόλια -που τόσο απολαμβάνω!
      Καλό Σαββατοκύριακο μέχρι τις 6μμ. Μετά χουζούρι:)
      Πολλά φιλιά από μένα!

      Διαγραφή
  9. Χρήσιμη και ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου Μαρία μου για τα πιο πολύτιμα έντομα τα οποία δυστυχώς κινδυνεύουν από εξαφάνιση (έλλειψη ανθοφόρων φυτών, φυτοφάρμακα κλπ) Διάβασα ότι ο Αϊνστάιν είπε « αν κάποτε οι μέλισσες εκλείψουν, το ανθρώπινο είδος δεν θα αργήσει να τις ακολουθήσει» Έχουν μια αλήθεια τα λόγια του καθώς οι μέλισσες αποτελούν δείκτη περιβαλλοντικής ισορροπίας. Όσο για τα προϊόντα από τις μέλισσες πέρα από το μέλι-φάρμακο χρησιμοποιούνται εδώ και αιώνες για τη βελτίωση της σωματικής αλλά και της ψυχικής υγείας. Άκου και ένα άλλο ενδιαφέρον. Λένε πως οι μέλισσες-ανιχνευτές πετούν σχηματίζοντας τον αριθμό οκτώ. Η εξεύρεση τροφής δείχνει πάντα το κέντρο. Πάντως είναι από τις πιο οργανωμένες αποικίες, τα πιο χρήσιμα και ωφέλιμα έντομα.
    Μαρία σ' ευχαριστούμε!
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό με το οκτώ δεν το ήξερα. Σ'ευχαριστώ που μας δίνεις αυτή την πληροφορία. Τώρα απομένει να μάθουμε περισσότερα γι' αυτόν τον σχηματισμό.

      Κάθε φορά που έρχεται κάποια μελισσούλα στο μπαλκόνι, τρέμω μην την αρπάξει η "Ζούγκλα", η γάτα μας. Αυτή δεν καταλαβαίνει από τσιμπήματα. Την μελισσούλα θα κλαίω.
      Σ'ευχαριστώ πολύ Αννίκα μου για την επίσκεψη και το σχόλιό σου.
      Σου εύχομαι καλό μήνα, από αύριο.
      Σε φιλώ γλυκά :)

      Διαγραφή
  10. Μια γλυκιά και ενδιαφέρουσα ανάρτηση Μαρία μου! Ο Αϊνστάιν είχε πει πως αν εξαφανιστούν οι μέλισσες ο πλανήτης Γη θα έχει μόνο τέσσερα χρόνια ζωής!! Φοβερό;Χρήσιμο εντομο και πρεπει να φροντίσουμε να υπάρχουν για πολλα χρόνια και ιδιαίτερα οι αγρότες στις επαρχίες που με τους ψεκασμούς έχουν εξαφανίσει τα παντα!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια τώρα γίνεται μια μεγάλη παγκόσμια καμπάνια για την προστασία της. Κι απ' ό,τι μας έγραψε και ο Βασίλης στο σχόλιό του, οι εταιρίες φυτοφαρμάκων μειώνουν την τοξικότητα των φαρμάκων τους. Να βάλουν τα δυνατά τους και οι αγρότες και όλα θα πάνε καλά για το εντομάκι των 2 εκατοστών που όλοι αγαπάμε τόσο.
      Σ'ευχαριστώ πολύ που πέρασες Δεσποινά μου και για το σχόλιό σου επίσης.
      Καλό μήνα από αύριο!
      Κι από μένα φιλάκια :)

      Διαγραφή
  11. Καλώς σε βρήκα. Ελπίζω να σε βρίσκω καλά. Μετά από ένα διάλειμμα 4 μηνών , επέστρεψα και στη blogoγειτονιά μας και στο blog μου , με νέα ανάρτηση .

    αν και δε μου αρέσει το μέλι , πολύ καλό το αφιέρωμα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς μας ήρθες Δελφινάκι μου. Είμαι καλά και χαίρομαι που θα σε έχουμε πάλι στην μπλοκογειτονιά μας με τις καινούργιες αναρτήσεις σου από την αγαπημένη Κύπρο.
      Σ' ευχαριστώ πολύ που πέρασες κι από 'δω και μου άφησες το σχόλιό σου.
      Καλό μήνα από αύριο.
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  12. Πολύ γλυκιά και ενδιαφέρουσα η ανάρτηση σου Μαρία μου.
    Δεν τα ήξερα όλα αυτά. Πάντως τις φοβάμαι γιατί με τσίμπησαν μερικές φορές και πονάει πολύ, σε βεβαιώ.
    Πάντως το τσίμπημα τους κάνει καλό στα ακριτικά λένε.
    Καλό βράδυ και καλό ξημέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πονάει πολύ έ; Αυτό έχω ακούσει κι εγώ Ρένα μου.
      Αν πονάει τόσο άστο καλύτερα :) Για τα αθριτικά θα βρούμε άλλη λύση :)
      Σ'ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψή και το σχόλιό σου.
      Καλό μήνα να έχουμε από αύριο με περισσότερη ελευθερία στις κινήσεις μας.
      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  13. Εξαιρετιή η ανάρτηση σου,8ο εκατομμυρια χρονια;δεν το γνωριζα αυτό.Σιγουρα απο τα πολυτιμα έντομα του πλανήτη.🌻Ευχομαι καλό μήνα από αυριο με υγεία και να μας φέρει όλα τα καλά.🌻

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, είναι πολύτιμες, πολύ περισσότερο απ' ό,τι νομίζαμε πριν χρόνια. Εμείς στις πόλεις δηλαδή, γιατί οι αγρότες πάντα ήξεραν την αξία τους.
      Σ'ευχαριστώ πολύ Σκρουτζάκο μου για το πέρασμά σου και το σχόλιο.
      Επίσης κι εσύ να έχεις έναν καλύτερο μήνα σε όλους τους τομείς.
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  14. Τι ωραίες πληροφορίες που μας έδωσες Μαρία μου.
    Μας ετοίμασες μια ευχάριστη, ενδιαφέρουσα και πληρέστατη ανάρτηση και σε ευχαριστούμε γι' αυτό.
    Εγώ τις μελισσούλες τις εκτιμώ, γιατί εκτιμώ το μέλι τους.
    Από εκεί και πέρα δεν τις εκτιμώ ιδιαίτερα όταν με τσιμπάνε. Αλλά τι φταίνε κι αυτές που είμαι σκέτη γλύκα χαχα
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Στη δική σου περίπτωση Μαρίνα μου το τσίμπημα επιβάλλεται.
    Πώς αλλιώς θα διαπιστώσουν πόσο γλυκό κορίτσι είσαι;
    Κι εγώ σε φιλώ γλυκά, και σ' ευχαριστώ πολύ που πέρασες.
    Καλό μήνα Μαρίνα μου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πόσο γλυκάθηκα από την ανάρτηση σου Μαρία μου δεν λέγεται... ναι να την αγαπάμε την μέλισσα και μόνο ένα ευχαριστώ σε εκείνη που μας δίνει με τόσο πολύ κόπο το γλυκό της μέλι δεν φτάνει, αφού στον κύκλο της φύσης, είναι μια αναπόσπαστη συνέχεια η παρουσία της, όσο σύντομη και να είσαι η ζωή της...!!
    Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου Μαρία μου μάθαμε πολύ σπουδαία πράγματα γι αυτό το καταπληκτικό έντομο!!
    Να είσαι καλά, να κάνεις ότι αγαπάς καλό ξημερωμα να έχεις Μαρία μου φιλιαα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Σμαραγδάκι μου!
      Σ'ευχαριστώ πολύ που πέρασες και χαίρομαι που γλυκάθηκες με το θέμα :)
      Ναι ναι την αγαπάμε και την προσέχουμε.
      Να είσαι καλά.
      Σε φιλώ πεντάγλυκα!

      Διαγραφή
  17. Όχι τίποτε άλλο για να καταλάβουμε πως λειτουργούμε εμείς οι γυναίκες χαχαχα όχι τίποτε άλλο αλλά συνεχίζουμε να τα κάνουμε όλα, δεν αλλάζουμε κατηγορίες ... εγώ θα ήθελα να πάω κατευθείαν στις 21 πρώτη μέρα :) Να κυλιέμαι έτσι μέσα στη γύρη.
    γμτ... δηλαδή σεξάκι δεν κάνουν οι άλλες μέλισσες? μόνο η βασίλισσα ? Πρέπει να το εξετάσουμε αυτό.
    Το εξέτασε κανένας άλλος αυτό το θεματάκι ή μόνο εγώ πάλι άρχισα τα ροζ χαχαχα
    Αγαπώ τις μέλισσες. Βέβαια είμαι εγώ η ίδια που πάω βόλτα στην εξοχή και μέχρι να φτάσω έχω ολόκληρο νεκροταφείο εντόμων στο παμπριζ μου... ουφ τέλος πάντων! Οι μέλισσες έχουν μια ακόμα αποστολή στη ζωή τους, κάποια στιγμή θα μου φέρουν και τα χαμπέρια για τα χαΐρια μου, πόση ακόμα ζωή έχω σε αυτό τον πλανήτη.
    αυτάαααα
    φιλί και φεύγω


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ..σου έχω άσχημα νέα φιλενάδα.
      Νot sex only honey οι εργάτριες. Μόνο οι βασίλισσες έχουν το προνόμιο να γεννούν αυγά.
      Καταλαβαίνεις τώρα πως μόνον τα κυλίσματα στη γύρη επιτρέπονται κι αυτό μετά..την ενηλικίωση. Πριν: πλύσιμο, σφουγγάρισμα και κούνημα τα φτερά για να δροσίζεις την κυψέλη.
      Πώς σου φαίνεται τελικά η προοπτική να είσαι μια εργατική μέλισσα; Ψήνεσαι; Σκέψου μόνο τι θα προσφέρεις στην ανθρωπότητα!! :)
      Φιλί και ορεβουάρ Μανιούσκα!

      Διαγραφή