Αναρτήσεις

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2020

Απαγορεύεται η χαρά...

 

Kύθνος - Λουτρά





Πάλι απ' την αρχή!

Πρώτη μέρα...δεύτερη μέρα...τρίτη μέρα...Σαν τους χτύπους της καρδιάς, σαν τις σταγόνες της βροχής στην υδρορροή.

Κοιτάζω απ' το παράθυρό μου και βλέπω μισό τον ουρανό. Μισή τη ζωή.

Θα έρθουν ξανά, άραγε, οι φωτεινές μέρες;

Σαν σαδιστικό παιχνίδι μου φαντάζει ο Κόσμος. Μου ανοίγει μια χαραμάδα να κοιτάξω έξω και όταν τα μάτια μου συνηθίζουν στο φως, την κλείνει ερμητικά με μπετόν.

Κάποτε ονειρευόμουν κήπους. Τώρα, αναγκαστικά, βολεύομαι με λίγα λουλούδια στο βάζο.

Κοιτάζω το μοχθηρό καρτούν που μου συλλαβίζει, με την ηδονή αποτυπωμένη στα μάτια του: 

"Απαγορεύεται η χαρά !Απαγορεύονται τα γλέντια! Όλοι μέσα!"

Και μέσα στην ψυχή μου σιγοβράζει ένας θυμός, ίδιος ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί. Η επόμενη κίνηση, το βλέπω, θα είναι να χορεύει η λαοθάλασσα στους δρόμους με διονυσιακή έκσταση. Να ξορκίσει την απειλή και τον φόβο.


~~~~~~~~~~~~~


Ο Ταρίκ με κοιτάζει από απέναντι. Κάθεται στην ταράτσα του σπιτιού του, κάτω απ' τον χλωμό ήλιο και διαβάζει ένα βιβλίο. Ξέρω τι διαβάζει. Την Αγία Γραφή. Ψάχνει μέσα στην Αγία Γραφή να βρει τα εδάφια που μιλούν για τους δούλους.  Προχθές που βρεθήκαμε στο σούπερ μάρκετ, όσο έκοβε το μοσχαράκι σε μερίδες, μου μίλησε γι' αυτά τα εδάφια. 

" Θα τα βρω και θα σας τα δώσω να τα έχετε κι εσείς". 

Έτσι είναι ο Ταρίκ. Του αρέσει να μαθαίνει, να ερευνά και να μοιράζεται τα συμπεράσματά του και τις γνώσεις του με τους άλλους.

"Εκείνοι οι απαίσιοι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν εδάφια απ' την Αγία Γραφή για να πείθουν τους μαύρους σκλάβους τους να υπακούουν πρόθυμα. Τους έλεγαν πως ο αφέντης τους είναι όπως ο Θεός και έτσι πρέπει να του φέρονται. Πράγματι, υπάρχουν τέτοια εδάφια. Θα τα βρω και θα σας τα δώσω να τα έχετε κι εσείς."

Μου έρχεται συχνά στο νου εκείνη η μέρα, που πήγα πάλι για ψώνια στο σούπερ μάρκετ που δουλεύει, και μου είπε μες τη χαρά: "Η μεγάλη μου κόρη (15 χρονών) πήρε το λόουερ! ". Είχε μεγάλη αγωνία για το αν θα έπαιρνε η κόρη του το λόουερ. Την προγύμναζε ο ίδιος. Χρήματα για φροντιστήρια δεν υπήρχαν, έτσι κι αλλιώς. Η επιτυχία της κόρης του ήταν και δική του επιτυχία. Ήταν η ευκαιρία του να πιστέψει περισσότερο στον εαυτό του και στις γνώσεις του. 

Σήμερα το πρωί δεν τον βρήκα και πολύ στα καλά του. "Τί τρέχει; Γιατί είσαι μελαγχολικός;" τον ρώτησα.

"Μίλησα χθες στο σκάιπ με τους γονείς μου. Ήταν και η αδελφή μου εκεί. Μου ζήτησαν να πάρω την οικογένεια και να γυρίσω στο Πακιστάν. Θέλουν να τους γηροκομήσω. Είναι πολύ μεγάλοι πια. Ο πατέρας μου έκλεισε τα 95 και η μητέρα μου τα 90".  

"Μα λείπεις πάνω από τριάντα χρόνια. Έχεις εδώ τη δική σου οικογένεια, τη δουλειά σου. Αν φύγεις, θα  τη χάσεις. Και τα παιδιά, το σχολείο τους; Θα πάνε όλα πίσω. Ό,τι έχτισες εδώ, τόσα χρόνια, θα γκρεμιστεί. Δεν υπάρχει άλλη λύση; Η αδελφή σου που μένει;" 

"Στο διπλανό χωριό. Παντρεμένη κι αυτή, με παιδιά."

"Δεν είναι λύση να φύγεις. Δεν γίνονται αυτά. Κάτι άλλο πρέπει να σκεφτείτε."

"Τα παιδιά δεν θέλουν με τίποτα να πάμε. Έχουν το σχολείο τους εδώ, τους συμμαθητές/τριες. Εκεί ούτε τη γλώσσα ξέρουν. Δεν θα μπορέσουν να σταθούν ούτε λεπτό. Μεγάλη καταπίεση, οπισθοδρομικές αντιλήψεις. Το ξέρω πως δεν γίνεται να πάρω τέτοια απόφαση για όλους μας αλλά νιώθω τύψεις και ενοχές για τους γονείς."

Μεγάλο το δίλημμα του Ταρίκ. Δύσκολα τα βράδυα του από εδώ και πέρα. Πρέπει να πάρει μιαν απόφαση που θα καθορίσει την τύχη των παιδιών του. Αν ήταν μόνος, δεν θα το σκεπτόταν λεπτό. Αλλά τώρα, τα πράγματα είναι δύσκολα. Ζουν τέσσερα άτομα με 700 ευρώ. Πληρώνουν ενοίκιο, τα παιδιά δεν πάνε φροντιστήριο για ξένες γλώσσες. Δεν πρόκειται να πάνε ,ούτε για να δώσουν στο πανεπιστήμιο. Ίσα-ίσα τα βγάζουν πέρα με έναν μισθό. Βασίζονται μόνο στο δικό τους διάβασμα και στην δική του βοήθεια.

Ο ίδιος βοήθεια δεν δέχεται ποτέ. Ούτε καφέ να τον κεράσεις αν δεν είναι σίγουρος πως μπορεί να σε κεράσει κι εκείνος.

Όμως, κάτι μου λέει πως θα τα καταφέρουν.  Οι δυσκολίες είναι, που δυναμώνουν την ψυχή του ανθρώπου και τον κάνουν θεριό. 

Την περασμένη εβδομάδα ήμουν αδιάθετη. Ρώτησε τον σύζυγό μου αν είμαι καλά γιατί έχει μέρες να με δει ν' απλώνω ρούχα στην ταράτσα. Αχ βρε Ταρίκ. Πόσο "ανθρώπινος" άνθρωπος είσαι! 

Να άλλη μια επιθυμία που έχω στη λίστα με τις επιθυμίες μου. Όταν μου επιτρέψουν ξανά τη χαρά, να πάρω τον Ταρίκ και να περπατήσουμε σ' έναν μακρύ εξοχικό δρόμο. Να συζητάμε σε όλη τη διαδρομή. Εκείνου του αρέσει πολύ να μιλάει και να μοιράζεται τις γνώσεις και τις ιδέες του. Εμένα πάλι μου αρέσει πολύ να ακούω. 

Είμαι σίγουρη πως θα διανύσουμε αυτόν τον δρόμο μέσα στα σύννεφα...



Μια παλαιότερη ανάρτηση για τον Ταρίκ Εδώ

Manchester Orchestra - The Silence 









                                                                           








23 σχόλια:

  1. Σου είχα πει για κάτι διαμαντάκια που είχα κοντά μου, την περασμένη εβδομάδα έφυγε ένα να πάει στην χώρα του και ακόμα κλαίω.
    Καλησπέρα φιλενάδα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το θυμάμαι πολύ καλά Βιργινία μου. Τι κρίμα! Είναι πολύ σκληρό αυτό για τα παιδιά. Κανονικός ξεριζωμός. Στην πατρίδα τους πάνε, θα μου πεις. Ναι αλλά και εδώ πατρίδα τους δεν είναι;
    Ας ευχηθούμε να βρουν κάπως καλύτερα τα πράγματα.
    Καλό βράδυ φιλενάδα μου!
    Σε φιλώ πεντάγλυκα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα Μαρία μου,
    πάμε ξανά απ την αρχή μια καινούργια μάχη απέναντι στην πανδημία. Ξέρουμε ότι ως απλοί άνθρωποι του μόχθου είμαστε μόνοι μας. Ας είναι. Θα τα καταφέρουμε. Όπως και ο Ταρίκ. Συγκλονιστικός άνθρωπος, εμπειρία, βιώματα ζωής.
    Με θέα στην εμπιστοσύνη και στην ανθρωπιά, στέλνω την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Γιάννη μου
      Ναι πάμε πάλι απ' την αρχή. Φαίνεται πως δεν μάθαμε ακόμα το μάθημά μας και έχουμε επανάληψη. Μάλλον "μαθήματα" πρέπει να γράψω. Δεν είναι μόνον η πανδημία - θέμα σοβαρό που δεν επιδέχεται καμμία αμφισβήτηση. Υπάρχουν κι άλλα...

      Ο Ταρίκ και τόσοι άλλοι "Ταρίκ" στον κόσμο τραβάνε τον δικό τους Γολγοθά.

      Σήμερα ανακάλυψα πως η ροδιά μου - σε γλάστρα- έβγαλε ένα κατακκόκινο λουλούδι!!
      Ανθίζουν οι ροδιές τέτοια εποχή!
      Καλή συνέχεια στη μέρα σου φίλε μου :)

      Διαγραφή
    2. Δεν το πιστεύω για τη ροδιά! Εξαίρετο! Τελικά το έχω παράπονο. Πόσα και πόσα έχω βάλλει σε γλάστρα. Λίγα πράγματα πιάνουν. Τέλος πάντων. Πολύ όμορφο σημάδι. Μπράβο. Όσο για τα άλλα καλή μας δύναμη τι να πούμε.

      Διαγραφή
  4. Το μεγάλο πρόβλημα θα είναι για τα παιδιά του. Από τη μια, όσο ξένα κι αν είναι εδώ, έχουν κερδίσει τον δυτικό τρόπο ζωής και την ελευθερία που τους προσφέρει αυτός. Αν τελικά πάνε στο Πακιστάν, σίγουρα θα νιώθουν ξένοι, μεγάλα παιδιά είναι, δύσκολα θα ενσωματωθούν στην εκεί κοινωνία. Αλλίμονο στους φτωχούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Βασίλη μου
      Ξένα εδώ δεν θα το έλεγα. Εδώ γεννήθηκαν και μεγάλωσαν. Πάνε σε ελληνικό σχολείο. Τα ελληνικά είναι η μητρική τους γλώσσα. Ο πατέρας τους είναι άνθρωπος με ευρύ πνεύμα. Καθόλου φανατικός της θρησκείας. Διαβάζει για όλες τις θρησκείες. Έχει επισκεφθεί όλα τα μουσεία της Αθήνας και των περιχώρων. Διαβάζει και γράφει άπταιστα ελληνικά.
      Έτσι έχουν μεγαλώσει τα παιδιά του. Μακάρι να μην χρειαστεί να φύγουν. Θα είναι κρίμα.
      Καλή συνέχεια στη μέρα σου Βασίλη :)

      Διαγραφή
  5. Κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει τη χαρά...Δική μας δουλειά να την φιλοξενούμε συχνά πυκνά στα σπιτικά μας είτε βλέπουμε λίγο ουρανό, είτε λίγο φως. Κάτι τέτοιες στιγμές φέρνω στο νου εκείνους που μένουν στα υπόγεια. Καθόλου φως και ο ουρανός πολύ ψηλά για να τον δεις.
    Υπάρχουν και εκατοντάδες Ταρίκ που παλεύουν με ένα κουτσο-μισθό να ζήσουν. Ελπίζω να υπάρχουν εκατοντάδες με τέτοιο ευρύ πνεύμα και αντιλήψεις.
    Θα τα καταφέρουν. Αυτοί οι άνθρωποι τα καταφέρνουν γιατί το έχουν στόχο και το παλεύουν
    Μόνο την υγειά μας να έχουμε
    Όλα τα άλλα θα έλθουν
    Καλημέρα Μαράκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η χαρά μέσα μου, δεν είναι πιστή φιλενάδα. Μου κάνει νερά κάποιες φορές αλλά...εντάξει.. τη συγχωρώ. :)
      Σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλοί σαν τον Ταρίκ που ισορροπούν πάνω σε τεντωμένο σχοινί. Το τεντωμένο σχοινί είναι το μυαλό τους.
      Η υγεία είναι το παν. Η υγεία και στον νου και στο σώμα Άννα μου. Πώς να διαφωνήσω μαζί σου; Δεν γίνεται.
      Καλή δύναμη εύχομαι σε όλους μας.
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Η χαρά, το φως, η αγάπη, η κατανόηση, η συμπόνοια, η σιγή, είναι ύψιστες αρετές και βρίσκονται στις καρδιές όλων μας και καμιά πανδημία δεν μπορεί να τις αγγίξει, το ξέρεις πολύ καλά Μαρία μου. Κατά βάθος το αισθάνεται και ο Ταρίκ και ο κάθε Ταρίκ που πήγε να βρει μια καλύτερη ζωή μακριά από την γενέτειρα του.
    Παρακαλώ, μην αφήσουμε μια πανδημία να μας στερήσει την εσωτερική μας γαλήνη και ας πάψουμε να αισθανόμαστε ένοχοι αν το μέσα μας είναι γαλήνιο...

    Ευχαριστούμε για το μουσικό κομμάτι εσωτερικής σιγής!

    ΑΦιλάκια με μια τεράστια αγκαλιά αγάπης και κατανόησης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περνάει δύσκολα προς το παρόν ο Ταρίκ. Εύχομαι να καταφέρει να βρει τη λύση που θα εξυπηρετεί όλους.
      Έπιασες τη λεπτομέρεια της λεπτομέρειας σχετικά με το πως νιώθω κάποιες φορές, Στεφανία μου.
      Ναι, συχνά νιώθω ενοχές όταν μέσα μου αισθάνομαι γαλήνη. Λέω πολλές φορές στον εαυτό μου πως δεν είναι μια γαλήνη χαρισμένη. Είναι μια γαλήνη κατακτημένη, οπότε προς τί οι ενοχές;
      Σ'ευχαριστώ πολύ για την κατευναστική δράση σου. Σε φιλώ γλυκά και σου εύχομαι ένα όμορφο βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Ο Ταρίκ. Το δίλημμα, το χρέος. Αγαπά τη ζωή, τα όνειρα για τα παιδιά του κι ίσως την προσδοκία να γυρίσει κάποτε στην πατρίδα, σαν επισκέπτης έστω. Την πατρίδα που τον γέννησε, που τον μεγάλωσε, στην πατρίδα που τον φυγάδευσε, με την ευχή και την κατάρα να μην ανήκει σε καμιά γη, σε κανένα τόπο. Μπορεί στη μεγάλη φυγή να ήταν είκοσι, τριάντα....και τώρα που βρήκε μια ταυτότητα, βαθιές ρυτίδες αποκαλύπτουν τις έγνοιες του, φέρνοντάς τον αντιμέτωπο με το χρέος και τα αποθέματα αγάπης. Ο Ταρίκ, με ευαισθησία, με ειλικρίνεια, με συνείδηση πολύτιμη, ο Ταρίκ ο αλλόθρησκος, ο αλλοεθνής, ο Άνθρωπος.
    Μακάρι να είχαμε κι άλλους Ταρίκ. Ο κόσμος θα ήταν καλύτερος όταν μιλάμε την ίδια γλώσσα, αυτή της αγάπης.
    Μαρία συγχαρητήρια, υπέροχη γραφή, εικόνες και αισθήσεις υπέροχα συνταιριασμένες κι ένας λόγος που αποφορτίζει και σε κερδίζει απ' τις πρώτες σειρές.
    Σ' ευχαριστούμε!
    Να είσαι καλά!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν είκοσι χρονών όταν ήρθε στην Ελλάδα Αννίκα μου. Είναι πάνω από τριάντα χρόνια εδώ.Θεωρεί τη χώρα μας πατρίδα του και διαβάζει τα πάντα γύρω από την ιστορία μας, την φιλοσοφία κ.λ.π. Τρέφει μεγάλο πάθος για οτιδήποτε ελληνικό. Δεν το έχω συναντήσει άλλη φορά σε ξένο αυτό. Δεν παραπονιέται για τίποτα. Έχει προσαρμόσει τη ζωή του σ'αυτά που μπορεί να έχει και του φθάνει που ζει στη χώρα των ονείρων του.
      Έχει κερδίσει τον σεβασμό και τον θαυμασμό μου αυτός ο άνθρωπος.
      Κι εγώ σ' ευχαριστώ βαθιά για τα σχόλιά σου που πάντα τα διαβάζω ως μικρά, υπέροχα λογοτεχνικά κείμενα.
      Κι εσύ να είσαι καλά Αννίκα μου.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  8. Ναι Μαρία μου πάλι από την αρχή θα πάμε αφού μας λένε πως αυτό είναι μονόδρομος και δεν μας αφήνουν καμιά άλλη επιλογή.
    Όμως κανένας μας να μην το βάλει κάτω θα το παλέψουμε, θα βάλουμε προς το παρόν την χαρά μας σε αναμονή...ελπίζοντας να έρθει η ώρα όσο δυνατόν συντομότερα που θα βγει στην επιφάνεια να αναπνεύσει
    και εκείνη όπως εμείς δυνατά, εισπνέοντας μυρωδιά της ελευθερίας, όποια και να είναι αυτή για τον καθένα μας..!!
    Για τον Ταρίκ είχα διαβάσει σε εκείνη σου την ανάρτηση Μαρία μου.
    Μπόρεσα να καταλάβω την θέληση του να ενσωματωθεί στην καινούργια χώρα που επέλεξε να ζήσει και να μεγαλώσει τα παιδιά του...γιατί έχουμε περάσει και εμείς με τον δικό μου όταν παιδιά σχεδόν ακόμα,
    μεταναστεύσαμε σε μια άλλη χώρα, για μια καλύτερή ζωή.
    Οι περισσότεροι αυτοδίδακτοι στην γλώσσα για να μπορείς να συνεννοηθείς.. όμως το πείσμα και η δύναμη να τα καταφέρεις είναι το μεγαλύτερο κίνητρο!! πολύ χαίρομαι για τους Ταρίκ αυτού του κόσμου!!
    Η μουσική που με συνόδευσε υπέροχη!!
    Μαρία μου να είσαι καλά.. υπομονή και την ελπίδα να μην την χάσουμε... καλο σου βράδυ καλή μου!! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σμαραγδάκι μου, να που μαθαίνω κάτι καινούργιο για σένα. Χρειάστηκε να μεταναστεύσεις με τον σύντροφό σου για μια καλύτερη ζωή! Σε θαυμάζω γι' αυτό! Πραγματικά πιστεύω πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαχειριστεί κανείς αυτή τη μεταστροφή στη ζωή του.
    Γράψε μας κάποια στιγμή, ό,τι εσύ θέλεις, για την δική σου ιστορία. Προσωπικά θα κρέμομαι απ' τα χείλη σου.
    Σ'ευχαριστώ πολύ για τον φρέσκο αέρα της Κρήτης που μου στέλνεις με τα σχόλιά σου.
    Σου αξίζουν τα καλύτερα. Τα έχεις κατακτήσει.
    Ο Ταρίκ, είμαι σίγουρη πως έχει νιώσει με κάποιον τρόπο την αγάπη και την συμπάθειά που του στέλνουμε από εδώ.
    Πολλά φιλιά Σμαραγδάκι μου και να έχεις ένα πανέμορφο βράδυ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Από τις ωραιότερες, τις πιο ανθρώπινες και πιο ουσιαστικές αναρτήσεις που έχω διαβάσει τελευταία στην "δίσεκτη" συγκυρία που βιώνουμε.

    Όσο για την πρόβλεψή σου...
    "Η επόμενη κίνηση, το βλέπω, θα είναι να χορεύει η λαοθάλασσα στους δρόμους με διονυσιακή έκσταση. Να ξορκίσει την απειλή και τον φόβο",
    μάλλον θα επαληθευτεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ευρυτάνα μου, σ'ευχαριστώ πολύ.
      Ναι, μια τέτοια διονυσιακή χαρά θα ήταν νομίζω μια μικρή δικαίωση.
      Καλή δύναμη και καλή συνέχεια στον αγώνα σου!

      Διαγραφή
  11. Πάλι μέσα τι να κάνουμε, άντε να δούμε τι θα κάνουμε. Μπράβο στον Ταρίκ πάντως που σκέφτεται τόσο τους ηλικιωμένους γονείς του. Η αδελφή του που είναι εκεί διπλα δεν μπορεί να βοηθήσει; Κρίμα για τα παιδιά δηλ. ή να τους έφερνε κι αυτούς εδώ. Λέω εγώ τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό σκέφτηκα κι εγώ Χελωνίτσα μου αλλά δεν είπα τίποτα. Είναι πολύ προσωπικά θέματα αυτά. Να τους φέρει εδώ, ούτε λόγος. Πολλά τα χρήματα και δεν υπάρχουν αλλά απ' ό,τι μπορώ να γνωρίζω ούτε και οι ίδιοι θέλουν να ξεσπιτωθούν σε τέτοια ηλικία.
      Ελπίζω να βρεθεί μια λύση που να τους εξυπηρετεί.
      Να είσαι καλά και υπομονή σε όλους μας.
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα. Διάβασα για τη συνάντηση στο σουπερ μαρκετ της γειτονιάς και για την επίσκεψη, πέρσι, στο σπίτι του Ταρίκ. Και είδα πως η χαρά δεν μπορεί να απαγορευτεί. Μπορεί να υπάρχουν εμπόδια εξωτερικά. Μέσα μας όμως, κουμάντο κάνουμε εμείς. Όπως κάνει ο Ταρίκ την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών. Δεν μπορεί να πάει διακοπές σε νησί με φυσική παρουσία, πηγαίνει διαδικτυακά. Και οικογενειακά. Και περνά καλά - το χαίρεται.
    Ελπίζω ο Ταρίκ και η οικογένειά του, να συνεχίσουν να χαίρονται όποια απόφαση κι αν πάρουν για το μέλλον τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ μαζί σου αγαπητή μου Τζοάννα.
      Μακάρι όλοι μας να καταφέρνουμε πάντα στη ζωή μας να κρατάμε τις ισορροπίες που χρειαζόμαστε. Δεν είναι εύκολο αλλά ας το δούμε σαν μια πρόκληση.
      Σ'ευχαριστώ πολύ.
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  13. Δεν νομίζω να γυρίσει πίσω ο Αυγερινός. Η Ελλάδα δεν είναι μόνο ο τόπος που ονειρευόνταν ως μικρός είναι ο τόπος που γεννήθηκαν τα παιδιά του. Αποκλείεται να γυρίσει. Δεν είναι ο έφηβος που πια που γύρισε στον τόπο του να παντρευτεί την αρραβωνιαστικιά που του διάλεξαν οι δικοί του, είναι ο Πατέρας πάνω από όλα που έχει να νοιαστεί για τα παιδιά του, πρέπει να διαλέξει το καλύτερο για αυτά.
    Νοοτροπίες, σου διάλεξα νύφη, με κριτήριο να μας γηροκομήσει. Γιατί μια φορά δεν θα γηροκομήσει ο Ταρίφ, αλλά οι γυναίκα του και οι κόρες του, έτσι για να ξέρουμε τι λέμε.
    Τι είμαι σκλήρη; Είμαι, όμως θα πρέπει καποια στιγμή να καταλάβουμε πως δεν κάνουμε παιδιά για να μας γηροκομήσουν, πως τα παιδιά δεν έχουν καμιά απολύτως υποχρέωση και πως η μόνη υποχρέωση που υπάρχει για πάντα είναι αυτή που έχουμε εμείς προς αυτά !!!
    Αυτά Σε φιλώ ΜαΓία μου, και πες του να διαβάσει καλά την Αγία Γραφή, με την ματιά όμως του Πατέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είσαι σκληρή καθόλου. Λογική είσαι και οι συνθήκες πολλές φορές μας επιβάλλουν την λογική περισσότερο από το συναίσθημα. Δεν ξέρω πραγματικά τι θα κάνει τελικά αυτός ο άνθρωπος αλλά η λύση της οπισθοδρόμησης θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα σε όλους τους δικούς του.
      Συχνά άνθρωποι όπως ο Ταρίκ, δηλαδή άνθρωποι με προβλήματα επιβίωσης καλούνται απ' τις συνθήκες να κάνουν σκληρές επιλογές και να βάλουν προτεραιότητες. Δεν γίνεται να τους κρατούν όλους ευχαριστημένους.
      Αυτά Μανιούσκα μου.
      Καλημέρα εκεί.
      Πολλά φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή