Αναρτήσεις

Σάββατο 11 Ιουνίου 2022

Και θα είμαστε επικίνδυνοι...

 




ΗΤΤΑ


του Χαλίλ Γκιμπράν ή Χαλίλ Τζιμπράν (ορθή προφορά στα αραβικά) ή του "ανθρώπου από το Λίβανο", όπως είναι ευρύτερα γνωστός .

Οι πολύτιμες ήττες μας, πόση δύναμη μας χαρίζουν!





Ήττα, Ήττα μου, μοναξιά μου κι ερημιά μου,

Είσαι για με ακριβότερη κι από θριάμβους χίλιους,

Και στην καρδιά μου γλυκύτερη, από του κόσμου όλη τη δόξα.


Ήττα, Ήττα μου, αυτογνωσία κι αψηφισιά μου,

Ξέρω μ' αφορμή δική σου, πως είμαι νέος ακόμα και γοργοπόδαρος, 

Κι απαγίδευτος - σε μαραμένες δάφνες,

Και μέσα σου βρήκα μοναξιάς απάγκειο.

Και τη χαρά κεινού: π' αποφεύγεται και που καταφρονιέται.


Ήττα, Ήττα μου, αστραπόβολο σπαθί κι ασπίδα μου,

Στα μάτια τα δικά σου διάβασα

Πως ενθρονισμένος θα πει σκλαβωμένος,

Και καταληπτός, ισοπεδωμένος,

Και αδραγμένος, δε σημαίνει άλλο παρά ολοκληρωμένος

Όταν πια σαν ώριμο φρούτο, πέφτει ανάλωμα.


Ήττα, Ήττα μου, τολμηρέ μου σύντροφε,

Θ' ακούσεις και τα τραγούδια μου και τις σιωπές μου,

Εσύ κι άλλος κανένας, θα μου μιλάς για φτερουγίσματα,

Και για θαλασσινές βιασύνες,

Και για βουνά που λαμπαδιάζουν μες στη νύχτα,

Και μόνο εσύ, θα σκαρφαλώσεις την απότομη και βραχόσπαρτη ψυχή μου.


Ήττα, Ήττα μου, αθάνατο θάρρος μου,

Σύ κι εγώ θα γελάμε μαζί, με την καταιγίδα,

Και θα σκάβουμε τάφους για κείνα όλα που πεθαίνουν μέσα μας,

Και θα στεκόμαστε αποφασιστικά στον ήλιο,

Και θα είμαστε επικίνδυνοι.


("Ήττα" από τον Τρελό του Χαλίλ Γκιμπράν -εκδόσεις Μπουκουμάνη 1976, μετάφραση Σταύρος Μελισσηνός) 

Περισσότερα εδώ: ΧΑΛΙΛ ΓΚΙΜΠΡΑΝ

7 σχόλια:

  1. Και έτσι ακριβώς Μαρία μου, κάθε φορά που θα αφήνουμε πετώντας κάτι υλικό, θα κερδίζουμε κάτι πνευματικό!
    Με αυτό τον μαγικό τρόπο η "Ήττα" μετατρέπεται σε Νίκη!
    Ο "τρελός" του σοφού Χαλίλ Γκιμπάν, μας δίνει ένα μοναδικό μάθημα και ευλογημένοι όσοι τον κατανοήσουν και σταθούν στον ήλιο χωρίς να καούν γιατί θα είναι επικίνδυνοι!

    ΑΦιλάκια αγάπης με πολλά ευχαριστώ για το βαθύ αυτό ποίημα που μας υπόσχεται ένα φωτεινό καλοκαίρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τελικά, είναι κάποιοι πνευματικοί άνθρωποι, που με τη φιλοσοφική τους προσέγγιση, σε κάνουν να βγεις από το θλιβερό αδιέξοδο και να μπορέσεις να δεις μια μεγάλη δυσκολία με άλλο μάτι. Ακόμα και μια ήττα να την χειριστείς αλλιώς, να μειώσεις την οδύνη και τις επιπτώσεις της.
    Όπως, Μαρία, είναι και κάποιοι, που μπορεί να σου μετατρέψουν μια νίκη σου σε αφόρητη πληγή.
    Στέλνω την καλησπέρα και τα φιλιά μου κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «θα γελάμε μαζί και θα σκάβουμε τάφους για κείνα που πέθαναν μέσα μας»
    Για τη νίκη και την ήττα, δυο πλευρές στο ίδιο νόμισμα. Σημαντικές στο δρόμο της ζωής μας. Αγώνας για τη νίκη, εμπειρίες και διδάγματα απ’ τις ήττες. Εύθραυστες ισορροπίες.
    Για έναν φωτεινό κόσμο χρέος μας να αγωνιζόμαστε έστω και με κάποιες ήττες.
    Υπέροχος Γκιμπράν, φωτισμένος, χαρισματικός, γεμάτος συναισθήματα για τις αξίες της ζωής
    Να είσαι καλά Μαρία μου!
    Χρόνια Πολλά και Καλή Φώτιση στον κόσμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εμένα μια φορά, στο λέω να το ξέρεις, αυτή η ήττα καθόλου δεν μου αρέσει να την κάνω παρέα.
    Πρώτα απ όλα να σου πω πως είναι αγενεστάτη.
    Μέσα στη μοναξιά μου παρέα με την αυτογνωσία τραβώ το σπαθί μου από το θηκάρι και με τη δύναμη της τόλμης με πιάνει ένα αθάνατο θάρρος να νικώ ... τσ τσ τσ... όχι που θα αφήσω την ήττα να με νικήσει χαχαχαχα
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα εκεί .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρόνια Πολλά καλή φίλη Μαρία !;) Σε μία εποχή οικονομικής κρίσης και πανδημίας χρειζόμαστε γερές βάσεις να στηριχθούμε στα πόδια μας και να συνεχίσουμε ως κοινωνία . Καλό είναι να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και να τα διορθώνουμε για να είμαστε καλλίτεροι . Καλή δύναμη Μαρία !!
    Καλό Ιούνη με υγεία , ειρήνη !! Καλή εβδομάδα με αισιοδοξία ;) Φιλιά , όνειρα γλυκά !;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εξαιρετική ανάρτηση.
    Μπράβο για την επιλογή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο άνθρωπος γεννήθηκε ποιητής, κι ακόμα και για την ήττα μπορούσε να γράψει λυρικά! Στο μεταξύ αυτή την ανάρτηση την είχα χάσει εντελώς. Ο πίνακας πολύ όμορφος! 🌸🌷🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή