Αναρτήσεις

Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

Το καινούργιο όνομα της «Ελευθερίας» είναι «Μέθεξη».



Ένα καλοκαίρι στο Σκουτάρι της Ανατολικής Μάνης




Το καινούργιο όνομα της «Ελευθερίας» είναι «Μέθεξη».
Αυτό κατάλαβα τις μέρες που μένω αναγκαστικά κλεισμένη στο σπίτι.
Η ελευθερία είναι μια έννοια με πολλά πρόσωπα για να εξυπηρετεί κάθε φορά και έναν διαφορετικό σκοπό.
Εκατομμύρια ανθρώπων αυτής της χώρας και τόσων άλλων χωρών, βρίσκουν τον τρόπο να επικοινωνούν μέσω της μέθεξης.

Ίσως είναι η πρώτη φορά που συνειδητοποιούμε πώς νιώθει ένας ανοσοκατεσταλμένος ασθενής που μένει υποχρεωτικά κλεισμένος στο θάλαμο ενός νοσοκομείου ή στο σπίτι του.
Ο γέροντας ή η γερόντισσα με κινητικά προβλήματα που δεν μπορεί να μετακινηθεί χωρίς τη βοήθεια κάποιου άλλου ή ο άνθρωπος που έχασε αυτή του την ικανότητα για άλλους λόγους.

Είναι ίσως η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι στη ζωή μας που δεν μπορούμε να ελέγξουμε, να δώσουμε άμεσα τη λύση που μας αρέσει ή μας βολεύει καλύτερα.
Και το σημαντικότερο, είναι ίσως η πρώτη φορά που αυτή την «ακινησία» την μοιραζόμαστε με εκατομμύρια άλλους στον κόσμο, την ίδια στιγμή και για τον ίδιο λόγο.

Και ξαφνικά αυτό γίνεται μια κλωστή που μας ενώνει. Γίνονται ελευθερία τα δεσμά μας. Γιατί είμαστε μαζί αν και μόνοι. Μοιραζόμαστε τα ίδια συναισθήματα  αφού βιώνουμε την ίδια ακριβώς κατάσταση.
Κι αυτό μας κάνει να ερχόμαστε νοερά πιο κοντά στους συνανθρώπους.
Είναι εύκολο πια να φανταστείς πώς ζει η οικογένεια στο απέναντι διαμέρισμα.
Είναι εύκολο πια να καταλάβεις τον κοινό κώδικα επικοινωνίας που στήθηκε αυθόρμητα και με τον οποίο ζητούμε επιτακτικά να εκφράσουμε τη μέθεξη που μας ενώνει.

Bιώνουμε απρόσμενα και εκρηκτικά την έννοια της Ανθρωπότητας στο πετσί μας.
Κι αυτό με ενθουσιάζει γιατί μέσα μου, εδώ και χρόνια, έλεγα πως είχα ξεμπερδέψει πια με τους ανθρώπους αλλά όχι με την Ανθρωπότητα.

Όλα τα ωραία και τα μεγάλα συντελούνται σε κλειστούς χώρους.

Απ’ όλη αυτή την δύσκολη κατάσταση, είμαι σίγουρη πως δε θα μείνει στην συλλογική μνήμη μόνον ο θάνατος και η απειλή του.
Είμαι σίγουρη πως κάτι πολύ όμορφο κυοφορείται. 
Κάτι πολύ όμορφο θα γεννηθεί ναι..ναι.. :)


Mέθεξη = Μέθεξη

Kaz Hawkins - I'm Gonna Run  (και για την περίσταση: I'm Gonna stay at home :)













24 σχόλια:

  1. Αγαπημένη μου φίλη. Κατ αρχήν να σου δώσω κάθε ικμάδα της ευχής μου για να είστε οικογενειακά καλά!
    Και στη συνέχεια να ενώσω τη σκέψη μου με τη δική σου θετική ματιά. Μακάρι, όλη τούτη η συμφορά, να αλλάξει εκ νέου συνειδήσεις και να διαμορφώσει πρότυπα αλληλεγγύης.
    Ομολογώ το είχε κάνει η κρίση στα πρώτα της χρόνια. Εκεί γύρω στα 2010-2014. Όμως μετά όλη αυτή τότε η διαφαινόμενη ανθρωπιά μετατράπηκε ή ντύθηκε στις μέρες μας με μια αδυσώπητα γκρίζα μισανθρωπιά που αγκάλιασε κάθε εκατοστό της Ελληνικής γης.
    Το τονίζω ξανά, μακάρι να είναι όπως τα λες.
    Καλησπέρα και φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου. Σου εύχομαι κι εγώ το ίδιο.
      Τις συνειδήσεις όλων δεν πρόκειται να τις αλλάξει σίγουρα αλλά σε κάθε δύσκολη στροφή της ιστορίας της Ανθρωπότητας, το ζητούμενο ήταν οι σπόροι που έμεναν και έδιναν στη συνέχεια τη νέα οπτική των πραγμάτων.
      Η Ανθρωπότητα καλείται για μια ακόμα φορά να δει τη μεγάλη εικόνα του μέλλοντός της πάνω σ' αυτόν τον πλανήτη.
      Πολύ θεωρητικά ακούγονται όλα αυτά αλλά δες πως ο ιός τα κάνει πράξη. Είναι άλλη μια ευκαιρία, αυτό που συμβαίνει, για να δούμε πώς συνεργάζονται οι άνθρωποι και οι ηγεσίες τους μπροστά σε μια παγκόσμια απειλή.
      Πιστεύω πως αυτό το κρας τεστ θα έχει θετικά αποτελέσματα. Ετοιμαζόμαστε για το ΜΕΛΛΟΝ Γιάννη μου, έστω κι έτσι, με το δύσκολο τρόπο.
      Αλλά πάντα έτσι, με το δύσκολο τρόπο, δεν γινόταν;
      Καλό απόγευμα και φιλιά από μένα :)

      Διαγραφή
  2. Ωραίο κείμενο. Αισιόδοξο! Μακάρι οι άνθρωποι να βγουν πιο αισιόδοξοι από αυτήν τη δοκιμασία. Μακάρι η πολιτεία να μην απαξιώνει πλέον τους δικούς της θεσμούς. πχ Δημόσιο Σύστημα Υγείας. Υγεία Σε Όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιστεύω πως θα αλλάξουν πολλά στη νοοτροπία του καθενός από μας αλλά και της πολιτείας Βασίλη μου. Εντάξει, θαύματα δε γίνονται απ' τη μια στιγμή στην άλλη αλλά σίγουρα αυτό που συμβαίνει δεν θα το πάρουμε αψήφιστα.
      Έτσι πιστεύω γιατί αυτή τη φορά οι συνθήκες είναι διαφορετικές και πολύ απειλητικές.
      Να είσαι καλά και να προσέχεις :)

      Διαγραφή
  3. Μαρία μου, χαίρομαι πολύ που είδα αυτή την αισιόδοξη ματιά που παρουσίασες. Ναι, μπορεί να γίνουν έτσι τα πράγματα, γιατί όχι; Μακάρι να γίνουν έτσι, Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει ανταπόκριση από την μεγάλη μερίδα του κόσμου και οι κυβερνήσεις στην πλειονότητά τους βρίσκουν τον τρόπο να συνεργαστούν για το κοινό όφελος.
      Γιατί λοιπόν να μην αισιοδοξούμε;
      Καλό απόγευμα και να προσέχεις κορίτσι μου :)

      Διαγραφή
  4. Εγώ πάλι Μαρία μου πίστευα και πιστεύω στον άνθρωπο. Μπορεί να τα γκρεμίζει με μια κίνηση όλα, αλλά κάνει και θαύματα. Σκέψου να είχαμε αυτή την κατάσταση κάποιες εκατοντάδες χρόνια πριν.
    Πιστεύω και στην επικοινωνία, ίσως να μην είναι ιδανική όπως την περιμέναμε, όμως υπάρχει, πάρε παράδειγμα την επικοινωνία μας εδώ μέσω των μπλογκ μας.
    Ωστόσο ο Γιάννης έχει δίκιο. Και μένα αυτό το ''πάγωμα'' των πάντων μου θύμησε τα πρώτα χρόνια της κρίσης, το πώς είμασταν πριν από αυτήν, κατά την διάρκεια της αλλά και μετά.
    Και ναι μόλις βγούμε από την τρύπα, αν βγούμε, σηκώνουμε κεφάλι.
    Αλλιώς θα αυτοκτονούσαμε ομαδικά, εννοώ αν δεν υπήρχε η υπεροψία, η αλαζονεία, η αναζήτηση, το ανικανοποίητο.
    Πάντα κάτι θα κυνηγάμε κι αυτό είναι ατομικό, ο καθένας μας μόνος του.

    Σίγουρα θα μας αλλάξει αυτή η μεγάλη κρίση υγείας που όλοι θα περάσουμε.
    Ίσως όχι με τον ίδιο τρόπο που όλοι θα θέλαμε όμως.

    Μέθεξη λοιπόν, τί ωραία λέξη, τί ομορφιά που κρύβει :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τα σποράκια ελπίζουμε ψαροματάκι μου.
      Αυτά τα σποράκια που φέρνει ο άνεμος και φυτρώνουν ακόμα και στα πιο άγονα μέρη. Και μετά, μια ωραία μέρα βλέπεις την άγονη πλαγιά καταπράσινη.
      Πιστεύω στα σωστά αντανακλαστικά της Ανθρωπότητας όταν δέχεται άμεση και καταιγιστική απειλή.
      Αυτές τις μέρες παρατηρώ γύρω μου τους ανθρώπους της πολυκατοικίας μας, της γειτονιάς μας με πόση ευαισθησία ανταποκρίνονται στα μέτρα και στις ανάγκες των ανήμπορων συνανθρώπων μας. Το ένστικτο της αυτοσυντήρησης δεν λειτουργεί πάντα ληστρικά.
      Θέλω να πιστεύω πως στην προκειμένη περίπτωση "τα ατομικά ληστρικά συμφέροντα" θα ξεμείνουν στην άκρη ως μεμονωμένες περιπτώσεις.

      Συμφωνώ μαζί σου για τη λέξη και το νόημά της!
      Να είσαι καλά και να προσέχεις :)

      Διαγραφή
  5. Πόσο σύμφωνη με βρίσκει Μαρία μου, το παραπάνω κείμενο σου, όπως και το τραγούδι!
    Βλέπεις συμβαίνουν και έχουν συμβεί στην ανθρωπότητα γεγονότα που μπορούν να μας δώσουν γερά μαθήματα και αυτή την φορά ο άνθρωπος έρχεται πάλι αντιμέτωπος με την πλεονεξία του και εύχομαι να μας γίνει μάθημα...
    Έχει καταστρέψει τον πλανήτη, έχει εξαφανίσει πολλά ζώα και έχει βαλθεί να εξαφανίσει και τον αδύναμο πληθυσμό της Γης με μια πανδημία, βασικά με μια πανδημία φόβου που παραλύει νου και σώμα και που σίγουρα σκοτώνει.
    Είμαι σίγουρη πως πολλοί είναι αυτοί που θα στραφούν στο μέσα τους και θα βρουν την δύναμη-ενέργεια να βοηθήσουν και τους γύρω τους με μια σωματική και προπαντώς ψυχική υγιεινή.

    Πολλά ΑΦιλιά και καλή σύνεση σε όλους μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. O Άνθρωπος έφερε καταστροφές, έφερε και ελπίδα και επιτεύγματα Στεφανία μου.
      Δυστυχώς στην εποχή μας λειτουργεί σαν τον μεταστατικό καρκίνο. Δεν το παραβλέπουμε αυτό.
      Όμως η Ανθρωπότητα είναι Ιδέα!!
      Και ως Ιδέα υπάρχει, ψήγμα, μέσα σε όλες τις καρδιές.
      Η μεγάλη εικόνα της Ανθρωπότητας βλέπω να προβάλλεται σήμερα με αφορμή αυτή την επιδημία που ταρακουνάει συθέμελα όλη την σιγουριά και την αυθεντία που νομίζαμε πως είχαμε εξασφαλίσει για πάντα.
      Κρατάω ιδιαίτερα την τελευταία σου φράση που εκφράζει ακριβώς και τις δικές μου προσδοκίες.
      Να είσαι καλά και να προσέχεις :)

      Διαγραφή
  6. Καλησπερα Μαρια, ποσο ομορφη εικονα καλοκαιρινη!!!!!!!
    Όλα θα πανε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θα πάνε αν εμείς το πιστέψουμε και βοηθήσουμε σ' αυτό.
    Και μέχρι στιγμής αυτό φαίνεται να γίνεται.
    Η καλοκαιρινή εικόνα μπήκε για να ασκήσει τη φαντασία μας σε καθεστώς εγκλεισμού χαχα.
    Να είσαι καλά και να προσέχεις Αριάδνη μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ενδιαφέρουσα οπτική. Αισιόδοξη Μαράκι μου και σε χαίρομαι τέτοιες στιγμές που σκέφτεσαι τόσο θετικά. Μακάρι. Θα ευχηθώ πρώτα από όλα να βγούμε όσο το δυνατόν αλώβητοι από αυτή τη δύσκολη κατάσταση και εύχομαι να είστε και εσείς καλά, πολύ καλά.
    Θα ευχηθώ να είναι τα πράγματα έτσι όπως τα λες κατά ένα μεγάλο μέρος τουλάχιστον.
    Η άποψή μου; Ναι κάτι θα αλλάξει αλλά σε μικρή κλίμακα όπως πάντα. Κάποιους θα επηρεάσει και θα αλλάξουν οπτική προς τον άνθρωπο αρκετοί, προς το ατομικό συμφέρον περισσότεροι. Ξέρεις,πολλοί είναι αυτοί που θα πιστέψουν ότι η ζωή είναι τόσο μικρή και αβέβαιη και θα φτάσουν στο άκρο ''όσα φάμε κι όσα πιούμε'' με όλες τις παρόμοιες εκδοχές. Μακάρι να διαψευστώ. Θα περάσει ο καιρός και ξανά στην ίδια θέση θα βρεθούμε γιατί έχουμε μνήμη μικρούλα και αδύνατη!
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο χρόνος θα μας δείξει τι μέλλει γενέσθαι Άννα μου.
      Σίγουρα θα αντιμετωπίσουμε πάλι ιδιοτελείς συμπεριφορές από συνανθρώπους. Ήδη τις αντιμετωπίζουμε. Πάντα συνέβαινε. Δεν ζούμε σε κοινωνία αγγέλων.
      Ό,τι καλό συντελείται δεν μπορούμε να το δούμε ακόμα καθαρά ούτε μπορούμε να ξέρουμε με σιγουριά πόσο θα τραβήξει αυτή η ιστορία και τί επίδραση θα έχει γενικότερα.
      Πιστεύω όμως όπως οι περισσότεροι πως η κατάσταση είναι εξαιρετικά σοβαρή.
      Όσοι δεν εννοούν να το καταλάβουν και αρνούνται να συνεργαστούν επιμένοντας στο δικό τους, θα πρέπει να είναι έτοιμοι να δεχτούν τις συνέπειες της ανευθυνότητάς τους.
      Ας πούμε πως το Σύμπαν εφαρμόζει πάνω μας ένα κοινωνικό πείραμα που στοχεύει άμεσα στον πυρήνα της ύπαρξής μας.
      Ας αισιοδοξούμε μένοντας σπίτι. Προς το παρόν δεν έχουμε άλλη επιλογή.
      Καλό απόγευμα και αισιοδοξία Άννα μου:)

      Διαγραφή
  9. Είμαι και εγώ αισιόδοξη πως μόλις περάσουμε αυτό το σκόπελο κάτι πιο όμορφο και ανθρώπινο θα μας περιμένει.
    Καληνύχτα Μαράκι μου σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ για την θετική σου στάση Βιργινία μου!
      "Ηθικόν ακμαιότατον" :)
      Kαλό απόγευμα και πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Μαρία μου χαίρομαι για την αισιοδοξία που αντικατοπτρίζουν οι σκέψεις σου! Πιστεύω κι εγώ πως κάτι καλό θα προκύψει και δεν θα μείνει ως ανάμνηση η αβεβαιότητα κι ο θάνατος.
    Όσο μπορούμε, στα πλαίσια της ατομικής, αλλά και κοινωνικής μας ευθύνης, ας κάνουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε την κατάσταση.
    Μαρία μου πολλές ευχές να είμαστε όλοι καλά και να ξεπεράσουμε κι αυτή την μπόρα!
    Σε φιλώ!
    ΥΓ: Τραγουδάρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναμένοντας τις εξελίξεις ας αισιοδοξούμε με υπευθυνότητα.
      Πώς το έγραψα έτσι :)
      Φαντάζομαι πως βγαίνει νόημα.
      Καλό απόγευμα Μαρίνα μου και να φροντίζεις τον εαυτό σου!
      Τα φιλιά μου κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  11. Ενδιαφέρουσα και αισιόδοξη ανάλυση των γεγονότων που ζούμε σήμερα - η ελευθερία γίνεται μέθεξη.
    Ναι, είμαστε ελεύθεροι να συναντηθούμε με τους άλλους ψυχικά. Είτε είναι στη δική μας γειτονιά είτε σε κάποια γειτονιά πέρα μακριά, σε χώρες που ίσως να ακούμε πως υπάρχουν για πρώτη φορά. Οι όποιοι περιορισμοί του νου κάνουν στην άκρη, να δημιουργηθεί χώρος για τη συνάντηση κοινών αγωνιών, προβληματισμών, ευχών, και ελπίδας. Θέλουμε να είμαστε όλοι και όλες καλά, 'εδώ' και 'εκεί'..
    Καλή δύναμη σε όλους και όλες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο άνθρωπος ξέρουμε πως προσαρμόζεται στις καταστάσεις και στο περιβάλλον του. Θα προσαρμοστούμε όσο χρειαστεί και σε αυτή την περίπτωση άλλοι πιο εύκολα και άλλοι πιο δύσκολα.
      Τώρα μας οδηγεί το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και ο όποιος πολιτισμός κουβαλάει ο καθένας μας μέσα του.
      Ας την κατάσταση με εξυπνάδα και ανθρωπιά
      Να προσέχουμε, να οργανωνόμαστε και να συνεργαζόμαστε.
      Καλό απόγευμα :)

      Διαγραφή
  12. Ωραία η φωτογραφία με την θάλασσα. Για να δούμε, θα ξαναδούμε θάλασσα ή θα είμαστε με καύσωνα σε καραντίνα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ωραίο μέρος! Πράγματι Κώστα μου.
    Βοηθάει να ξεφεύγει λίγο το μυαλό. Το καλοκαίρι ας ελπίσουμε πως θα είναι καλύτερα τα πράγματα.
    Να προσέχεις. Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εξ αρχής θα συμφωνήσω με την Αννα πιο πανω Μαρία μου ..για εμας τους ανθρώπους εκεινοι που έχουν πανω απ όλα το ΕΓΩ τους οταν περασει αυτη η κρίση..δεν ξέρω αν τους χτυπήσει καμπανακι..και δουν αλλιως την ζωή .. μακαρι να γινει..και αυτο που περναμε και να μας κανει καλυτερους ανθρώπους..να σκεφτόμαστε περισσοτερο τους γυρω μας..αρκεί ο καθενας μας να αναλαβει την προσωπική του ευθύνη σ αυτό που περνάει ο πλανητης..
    Σαν αισιόδοξο ατομο που είμαι το ελπίζω και συμφωνώ και μαζί σου..
    Να προσεχεις και εσύ...καλο σου βραδυ...φιλιά.!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ... και βγήκαν λοιπόν οι δύο μας βασικοί δαίμονες, αυτός της επιβίωσης και ο άλλος της αναπαραγωγής και άρχισαν να τσακώνονται, έχουν κηρύξει πόλεμο μεταξύ τους Σοκ !!! συνήθως αυτοί οι δαίμονες ήταν λυκοφιλαράκια, στο πλαίσιο, μέγα καταχραστές της φύσης, της ζωής κ.α.
    Στο χέρι μας να τους δείξουμε πιο είναι το αφεντικό(;) :)
    Επανάληψη κεφαλαίων "απώλεια και τα στάδια μέχρι τελικής αποδοχής" Σος για διαγώνισμα "Φόβος-Πανικός"
    Μέθεξη??? τι σημαίνει τούτο! παρακαλώ ενεργοποιείστε το ακουστικό χαχαχα

    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή