Αναρτήσεις

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020

Midnight Blues



Φωτογραφία - Ray Collins 


"Σε ερωτεύτηκα βασιζόμενη σε υποθέσεις. Χωρίζω βασισμένη σε γεγονότα. Τα γεγονότα που δημιούργησες εσύ».
Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια της. 

Εκείνος, την κοίταξε αποσβολωμένος. Δεν είπε λέξη. Ίσως δεν συνειδητοποιούσε άμεσα το νόημα τους και τα έκρυβε νοερά στις αποθήκες του νου του για να τα σκεφτεί αργότερα. 
Το μόνο που συνειδητοποιούσε, εκείνη τη στιγμή, ήταν πως έφευγε από κοντά του.

Κι όμως, η συνέχεια της σχέσης τους εξαρτιόταν από τούτη εδώ τη φράση. Τη φράση που επέλεξε να μη σκεφτεί, να μην της δώσει σημασία.

Δεν αντιλαμβανόταν, πως ακόμα και την τελευταία στιγμή, μπορείς να σώσεις μια κατάσταση που επιθυμείς δίνοντας απλά σημασία στις λεπτομέρειες.

Όταν όλα τα σοβαρά και τα μεγάλα έχουν πια συμβεί, μένουν μόνον οι λεπτομέρειες για να φωτίσουν τις αληθινές προθέσεις των ανθρώπων.
Τα τελευταία λόγια της έκλειναν μέσα τους ελπίδα που έλεγε: "Άλλαξε τα γεγονότα. Μη βασίζεσαι μόνο σε αυτά που ακούς."

Μετά εκείνη έφυγε. 
Αυτός, την κοίταζε όσο απομακρυνόταν. Την είδε να μπαίνει στο αυτοκίνητό της, να βάζει μπρος και να χάνεται στο βάθος του δρόμου. 
Ένα δυνατό σφίξιμο στην καρδιά, μια ξεχασμένη αίσθηση πανικού πως δεν έχει πια κανέναν έλεγχο στη ζωή και στο σώμα του. 
Και το χειρότερο, πως δεν υπάρχει καμιά αγκαλιά για να χωθεί και να κρυφτεί από τον πόνο. 
Εγωιστής και μόνος, όρθιος σαν θαυμαστικό, στη μέση του δρόμου, συνέχισε να κοιτάζει το κενό που είχε αφήσει πίσω της.  

Η παραλία, πέρα από τις αλμυρίδες, είχε από ώρα χάσει το ωχρό χρώμα της κι η θάλασσα άρχισε να παίρνει το μολυβί, της καταιγίδας που ερχόταν. 
Οι πρώτες σταγόνες της βροχής ακούστηκαν πάνω στην άσφαλτο σαν σιγανό κροτάλισμα φιδιού και τον συνέφεραν απότομα. 
Άλλος στη θέση του, θα έτρεχε σε κάποιο υπόστεγο για να προστατευθεί. Αυτός, δεν είχε κανένα λόγο να το κάνει. Ήταν ήδη εκτεθειμένος στην καταιγίδα των αισθημάτων και των συναισθημάτων του. Ήδη πάλευε με τα πελώρια κύματα του πόνου που τον χτυπούσαν χωρίς οίκτο, πάνω στα βράχια του εγωισμού του. 
Πονούσε αλλά έδειχνε πως αντέχει. Ζούσε τον πόνο με καρτερική διάθεση, λέγοντας στον εαυτό του ψέματα, πως εκείνη πάλι θα γυρίσει. 

Ο πόνος του αποχωρισμού είναι ο φόρος τιμής σε ό,τι απομένει: την περισσότερη γνώση του εαυτού ή το βαθύτερο συναίσθημα. 
Πες το όπως θες, αλλά έτσι ακριβώς είναι.


Snowy White - Midnight  Blues



18 σχόλια:

  1. Μαρία μου δεν μου αρέσει καθόλου μα καθόλου ο αποχωρισμός, και έχω νιώσει τα συναισθήματα του στη ζωή μου. Όπως και να προέρχεται ο αποχωρισμός είναι μια πολύ δύσκολη προσωπική και πολύ πολύ μοναχική κατάσταση, ακόμη κι αν η απόφαση είναι δική σου.
    ''Στο χέρι σου είναι να με κρατήσεις'' είναι ότι χειρότερο θα μπορούσα να ακούσω, μια υπεκφυγή που σου ρίχνει κατάμουτρα ενοχές ενώ η πραγματικότητα είναι κάτι περισσότερο από απλή, τα συναισθήματα δεν ταυτίζονται.
    Τουλάχιστον, στις νεαρές ηλικίες, ο αποχωρισμός αντικαθίσται εύκολα, αν και τα συναισθήματα της απόρριψης πιάνουν μια γωνίτσα στην καρδιά και δεν φεύγουν ποτέ.

    καλό βράδυ φευγάτο κορίτσι μας
    φιλάκια πολλά
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μουσική σου επιλογή, άπαιχτη!!!
      καλημερούδια Μαρία μου

      Διαγραφή
    2. Ψαροματάκι μου, ο αποχωρισμός είναι έτσι κι αλλιώς δύσκολος ακόμα και στην περίπτωση που είναι προετοιμασμένος κάποιος να τον δεχτεί ή τον έχει προκαλέσει ο ίδιος. Όμως είναι πολλές φορές αναπόφευκτος για να πάει κανείς παρακάτω. Το ιδανικό θα ήταν να τον θέλουν και οι δυο αλλά αυτό σπάνια γίνεται.
      Γενικά πιστεύω πως οι βασικές συνθήκες που καθορίζουν την εξέλιξη της ψυχικής μας ωριμότητάς είναι δυο : οι επιθυμίες μας, απ'τη μια και οι απώλειες που βιώνουμε, απ' την άλλη.
      Αν καταφέρουμε να τις διαχειριστούμε σωστά, θα φτάσουμε κάποια στιγμή να νιώθουμε αυτάρκεις. Κι αυτό είναι το σωστό; Πιστεύω πως η αυτάρκεια είναι η βάση της προσωπικής μας ελευθερίας.
      Ιδανική συνθήκη όμως, για ιδανικούς ανθρώπους :)
      Αυτά. Χαίρομαι που σου άρεσε η μουσική.
      Καλό απόγευμα ψαροματάκι!

      Διαγραφή
  2. Αχ βρε Μαρία! Αυτά τα blues του μεσονυχτίου!
    Τι έγραψες πάλι αγαπημένη μου φίλη. Πόσο εκφραστικά, πόσο δυνατά παρέστησες την αίσθηση της απώλειας. Έχεις τη δύναμη και το χάρισμα να τα δίνεις όλα αυτά τόσο παραστατικά.
    Δημιούργησα μπροστά μου την εικόνα που έφτιαξες. Ένα σύνολο από καρέ με δύο πρωταγωνιστές. Η απόσταση ανάμεσα στην ισορροπία και στο κενό είναι σχεδόν μηδενική. Και αυτό με τρομάζει τόσο. Προκαλεί μια ανείπωτη ανασφάλεια.
    Πάντα με τρόμαζε ο ερχομός αυτής της στιγμής. Μου προκαλούσε μια κρίση πανικού. Και έναν διαρκή φόβο. Σε σημείο να σε κυριεύει ένα μόνιμο άγχος πάνω από μια συντροφική σχέση.
    Μαρία μου, στο έχω ξαναπεί, στο έχω φωνάξει. Η γραφίδα σου ομορφαίνει και στολίζει. Και αξίζει την προβολή και τη διάδοσή της.
    Καλησπέρα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα δεν είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να τύχει στον καθένα μας. Όλοι με κάποιον τρόπο είχαμε μια σημαντική απώλεια στη ζωή μας. Λένε πως ο χωρισμός εν ζωή είναι σαν θάνατος. Νομίζω πως είναι χειρότερος. Εξαρτάται βέβαια τον χαρακτήρα του καθενός και πώς διαχειρίζεται αυτό το δύσκολο γεγονός.
      Καταλαβαίνω πολύ καλά αυτά που περιγράφεις Γιάννη μου. Ίσως τελικά να είναι μια άσκηση θάρρους o χωρισμός. Θάρρος να τον ξεπεράσεις και προχωρήσεις μπροστά. Τίποτα δεν είναι εύκολο όμως και απαιτείται τρομερή προσπάθεια να επιβληθείς στα αισθήματά σου που σε γυρνούν πίσω ξανά και ξανά.
      Η ζωή όμως είναι μια και μικρή και υπάρχουν πολλοί σταθμοί ακόμα να γνωρίσει κανείς, μέχρι το τέλος.
      Σ'ευχαριστώ πολύ!
      Καλό απόγευμα :)

      Διαγραφή
    2. Βρε παιδιά, πόσο χαίρομαι που είμαι σε αυτό το παρεάκι!!!! Συμφωνώ με τον Γιάννη για τη γραφή σου. Και απολαμβάνω τα σχόλια! Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  3. με μάγεψαν σε τούτο που διάβασα οι μεταφορές και οι παρομοιώσεις!!!
    Καλό μήνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...επειδή ξέρεις καλά εσύ από μεταφορές, παρομοιώσεις και αλληγορίες Μανιούσκα μου :)
      Σ'ευχαριστώ πολύ,
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  4. Ναι Μαρία μου, έζησα τον χωρισμό όταν ήμουν 23 χρονών και είχα και ένα μωράκι έξι μηνών!
    Για κάποιο λόγο ήταν ανώδυνος μάλλον λόγω ηλικίας και γιατί εκτός από τον πατέρα του παιδιού (που δεν ζει πια) που άφηνα πίσω, έπρεπε να μετακομίσω σε άλλη χώρα (Ελλάδα) και γιατί ο πρώην είχε κάνει τα "πάντα" για να με/μας διώξει...
    Αργότερα έζησα και άλλους χωρισμούς σχέσεων και θυμάμαι τι σκεφτόμουν κάθε φορά που με άγγιζε: "Θυμάσαι το προηγούμενο πώς πέρασε, έτσι θα περάσει και αυτό", κυνισμός ίσως...

    Μου αρέσουν τα ατμοσφαιρικά σου κείμενα ειδικά όταν συνοδεύονται τόσο εύστροφα από παρόμοια μουσικά κομμάτια!

    ΑΦιλάκια Μαρία μου, λίγο μελαγχολικά αλλά ζεστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωω..πολύ δύσκολη φάση!! Και με ένα τόσο μικρό παιδί!!
      Έχεις γράψει την δική σου ιστορία στο βιβλίο "Χωρισμός" Στεφανία μου και καταλαβαίνω πολύ καλά πως έρχονται τα πάνω-κάτω στη ζωή.
      Ήσουν γενναία όμως και εύρισκες πάντα λόγους να βοηθάς τον εαυτό σου να προχωρήσει μπροστά και αυτό είναι το σημαντικότερο γιατί χωρισμοί προκύπτουν πολλοί και ποικίλοι.
      Σ'ευχαριστώ πολύ Στεφανία μου και να σου πω τούτο: τώρα καταλαβαίνω καλύτερα γιατί έχεις εμβαθύνει φιλοσοφικά τόσο πολύ.
      Καλό απόγευμα με πολλά φιλιά κι από μένα :)

      Διαγραφή
  5. ΟΧΙ ΜΑΡΊΑ ΜΟΥ ΜΗ ΜΟΥ ΒΑΖΕΙΣ ΙΔΕΕΣ!!!!!!
    ΕΧΩ ΖΗΣΕΙ ΠΟΛΛΟΎΣ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΔΕ ΜΠΟΡΏ ΑΛΛΕΣ, Ο ΧΕΙΡΌΤΕΡΟΣ ΗΤΑΝ ΑΥΤΌΣ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΆ ΜΟΥ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΛΛΆ ΚΑΘΕ ΕΜΠΟΔΙΟ ΓΙΑ ΚΑΛΟ.
    ΚΑΛΗΣΠΈΡΑ ΚΑΛΉ ΒΔΟΜΆΔΑ!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το καλό είναι σίγουρο τουλάχιστον στη δική σου περίπτωση Ελένη μου :)
      O αποχωρισμός από τους γονείς είναι ο κύριος σταθμός της ενηλικίωσής μας πιστεύω, γι'αυτό πονάει τόσο.
      Καλό απόγευμα και επίσης καλή εβδομάδα Ελένη μου!

      Διαγραφή
  6. Όταν μπαίνει εγωισμός ανάμεσα σε μια σχέση, ο χωρισμός είναι αναπόφευκτος. Και πολλές φορές λυτρωτικός.
    Ωραία γραφή...και οι εικόνες που μας χάρισες ολοζώντανες...
    Καλημέρα Μαρία μου
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο εγωισμός κερδίζει πόντους όταν υποχωρεί η αγάπη Άννα μου. Αυτό πιστεύω.
      Σ'ευχαριστώ πολύ..
      Καλό απόγευμα!
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  7. Γεια σου Μαρία
    Μα έχουν αξία τα γεγονότα, μπροστά στον έρωτα;
    Εξάλλου ο έρωτας αποτελεί μέγιστο γεγονός.
    Εγώ λέω ότι τα παιδιά τα ξαναβρήκαν :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γεια σου Γιάννη :)
    Ο Έρωτας χωρίς γεγονότα κινείται στη σφαίρα του αοράτου. Δεν υφίσταται :)
    Όμως, έτσι σε θέλω. Πάντα αισιόδοξο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μαρία μου καλή Κυριακή ! Καλό μήνα :)
    Την ανάρτηση διάβασα από τότε που δημοσιεύτηκε απλά ήθελα τον χρόνο μου .. να σχολιάσω .
    Η μουσική μαγεία σκέτη , μου άρεσε πολύ !
    Στη διάλυση της σχέσης πιστεύω , ότι φταίνε και οι δύο, είναι η έλλειψη διαλόγου , επικοινωνίας .
    Τι πειράζει στον έναν και τι πειράζει στον άλλο . Ελπίζω σήμερα η επικοινωνία στις σχέσεις να είναι πιό εύκολη, να γίνεται διάλογος ώστε να μη μαζεύονται παρεξηγήσεις , προβλήματα και να σκάει η χιονοστιβάδα του χωρισμού . Καλό μεσημέρι Μαρία !! φιλιά ζεστά !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. θελησα να ξεκινησω την βολτα μου στο σπιτικό σου Μαρία μου απο την αναρτηση που δεν πέρασα να δω ..
    Καθε χωρισμός είναι και ενας μικρος θανατος..πολύ ωραία γραφειθς νομιζω οτι σου το εχω ξαναπει Μαρία μου ..το μουσικό κομματι υπεροχο.. καλο σου ξημερωμα...φιλιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή