Αναρτήσεις

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019

Αποχαιρετισμός στο χρόνο που φεύγει..



                                               
                      





Τάσος Λειβαδίτης - Τέχνη




Ἔζησα τά πάθη σά μιὰ φωτιά, τάδα ὕστερα νά μαραίνονται καί νά σβήνουν, καί μ' ὅλο πού ξέφευγα ἀπόνα κίνδυνο, ἔκλαψα γι' αὐτό τό τέλος πού ὑπάρχει σέ ὅλα. Δόθηκα στά πιό μεγάλα ἰδανικά, μετά τ' ἀπαρνήθηκα, καί τούς ξαναδόθηκα ἀκόμα πιό ἀσυγκράτητα. Ἔνοιωσα ντροπή μπροστά στούς καλοντυμένους, καί θανάσιμη ἐνοχή γιά ὅλους τοὺς ταπεινωμένους καί τοὺς φτωχούς, εἶδα τή νεότητα νά φεύγει, νά σαπίζουν τά δόντια, θέλησα νά σκοτωθῶ, ἀπό δειλία ἤ ματαιοδοξία, συχώρεσα ἐκείνους πού μέ συντρίψαν, ἔγλυψα ἐκεῖ πού ἔφτυσα, ἔζησα τήν ἀπάνθρωπη στιγμή, ὅταν ἀνακαλύπτεις, πλέον ἀργά, ὅτι εἶσαι ἕνας ἄλλος ἀπό κεῖνον πού ὀνειρευόσουνα, ντρόπιασα τ' ὄνομά μου γιά νά μή μείνει οὔτε κηλίδα ἐγωισμοῦ ἀπάνω μου κι ἦταν ὁ πιό φριχτός ἐγωισμός. Τίς νύχτες ἔκλαψα, συνθηκολόγησα τίς μέρες, ἀδιάκοπη πάλη μ' αὐτόν τόν δαίμονα μέσα μου ποὺ τά ἤθελε ὅλα, τοῦ ΄δωσα τίς πιό γενναῖες μου πράξεις, τά πιό καθάρια μου ὄνειρα καί πείναγε, τοῦ ΄δωσα ἁμαρτίες βαρειές, τόν πότισα ἀλκοόλ, χρέη, ἐξευτελισμούς, καί πείναγε. Βούλιαξα σέ μικροζητήματα φιλονίκησα γιά μιᾶς σπιθαμῆς θέση, κατηγόρησα, ἔκανα τό χρέος μου ἀπό ὑπολογισμό, καί τήν ἄλλη στιγμή, χωρίς κανείς νά μοῦ τό ζητήσει ἔκοψα μικρά-μικρά κομάτια τόν ἑαυτό μου καί τόν μοίρασα στά σκυλιά. Τώρα, κάθομαι μές στή νύχτα καί σκέφτομαι, πώς ἴσως πιά μπορῶ νά γράψω ἕνα στίχο, ἀληθινό.

Τάσος Λειβαδίτης - Τέχνη Τόμος Πρώτος 1950-1966.



20 σχόλια:

  1. Ένας απολογισμός καρδιάς του Λειβαδίτη όπου όλοι μας μπορούμε να αναγνωρίσουμε πολλά κομμάτια του εαυτού μας... και να του ζητήσουμε συγνώμη...
    Λίγες ώρες πλέον πριν φύγει το 19, ας ανοίξουμε τις καρδιές να μπει νέο φως γιατί είναι στο χέρι του καθενός!

    ΑΦιλάκια γλυκά και αισιόδοξα στέλνω Μαρία μου, μαζί με την ενέργεια που χρειάζεται για να γίνουν οι επιθυμίες μας, πράξη!

    ΥΓ: Υπέροχη η απαγγελία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη με μουσική επένδυση από την Ευανθία Ρεμπούτσικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τέτοια ψυχική παρακαταθήκη από το 2019 Στεφανία μου, πιστεύω πως ο Νέος Χρόνος κάτι καλό θα έχει για όλους μας στο σακούλι του.
      Σ'ευχαριστώ πολύ για όλα τα ωφέλιμα και ποιοτικά που μου έδωσες μέσα από τις αναρτήσεις σου και στάθηκαν αφορμή για προβληματισμό και συγκίνηση.
      Πολλά φιλιά κι από μένα για μια νέα χρονιά όπως την λαχταράει η ψυχή σου!!

      Διαγραφή
  2. Ένας απολογισμός ύψιστου διαλογισμού, τέχνης και συναισθημάτων.Ένα συγκλονιστικό κείμενο! Δεν ξέρω Μαρία, μερικές φορές, στέκεσαι να ακούς, να διαβάζεις, να βλέπεις ένα έργο τέχνης και δεν μπορείς καν να μιλήσεις, να σαλέψεις. Τόσο αποσβολωμένος μένεις. Τόση μαγεία λοιπόν.
    Καρυοφιλιά τεράστια! Ευανθία τεράστια! Λειβαδίτης μέγας!
    Καλή πρωτοχρονιά Μαρία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταλαβαίνω απόλυτα τον ενθουσιασμό σου Γιάννη. Ένα δυνατό κείμενο βγαίνει πάντα από μια δουλεμένη ψυχή. Είναι επόμενο λοιπόν να βρίσκει απήχηση σε αντίστοιχες ψυχές, να τους λέει πολλά.
      Σ'ευχαριστώ πολύ για όλα τα όμορφα συναισθήματα που μου χάρισες μέσα απ' τις αναρτήσεις σου αν και το χρόνο που περνάει ομολογώ πως δεν ήμουν στα καλύτερά μου για να ανταποκριθώ όσο θα ήθελα.
      Ο νέος χρόνος, πιστεύω, πως θα με βρει σε καλύτερη ψυχική ετοιμότητα :)
      Να έχεις μια νέα χρονιά όπως την ονειρεύεσαι Γιάννη μου!!!

      Διαγραφή
  3. Ωραίος αποχαιρετισμός του '19!!Εύχομαι ο νέος χρόνος να έλθει χαμογελαστός, γαλαντόμος, φορτωμένος με χαμόγελα και να σου μοιράσει στιγμές όμορφες και γαλήνιες
    Καλή νέα χρονιά Μαράκι μου
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από το στόμα σου και στου νέου χρόνου το αυτί Άννα μου, το καλό που του θέλω :)
      Να είσαι καλά κορίτσι μου, σ'ευχαριστώ πάρα πολύ και πιστεύω πως αφού όλα στη ζωή συνεχίζονται, να αφήσουμε τους εαυτούς μας να απολαύσει αυτή τη συνέχεια όποια κι αν είναι. Έχουμε το ευεργέτημα του να είμαστε ζωντανοί!!
      Πολλά φιλιά και τις ευχές μου για ό,τι επιθυμείς για σένα και τους αγαπημένους σου!!

      Διαγραφή
  4. Πολύ αγαπημένος ο Λειβαδίτης!
    Καλη πρωτοχρονια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Αριάδνη :)
      Συμφωνώ καλή μου. Κορυφαίος ποιητής!
      Σ'ευχαριστώ πολύ για την ευχή και την επίσκεψή σου!
      Καλή Πρωτοχρονιά!

      Διαγραφή
  5. Χρόνια σου Πολλά Μαρία μου .Ο καινούριος χρόνος να είναι ο καλύτερό σου .Να σε σε βρει ανανεωμένη,"έξυπνη" να δρέπεις χαρά από τα "μικροπράγματα" και να μην βουλιάζεις ,ούτε κατά λάθος, στα "μικρά" και "ασήμαντα "

    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Λυγερή μου!! Η υπέρβαση αυτή γίνεται με τα χρόνια σκοπός ζωής για όλους μας. Μόνο έτσι προχωράμε. Μακάρι να είναι καλύτερος από τους προηγούμενους. Και αυτό μόνο θα ήταν μεγάλη χαρά για μένα:)
      Nα είσαι καλά και εύχομαι να υποδεχτείς το Νέο Χρόνο, όπως σου αξίζει.
      Πολλά φιλιά!!
      Καλή Πρωτοχρονιά!!

      Διαγραφή
  6. Απολογισμός εφ'όλης της ύλης... τόσο περιεκτικός κάθε στίχος που χωράει ζωές ολάκερες. "Ίσως πια μπορώ να γράψω ένα στίχο αληθινό.." ...

    Καλή Πρωτοχρονιά, Μαρία μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα είπε όλα ο Λειβαδίτης Όλγα μου, και τα δικά του και τα δικά μας.
      Σ'ευχαριστώ πολύ, εύχομαι τα καλύτερα για σένα και για όποιον και ό,τι αγαπάς.
      Καλή Πρωτοχρονιά Όλγα μου!

      Διαγραφή
  7. Σ'ευχαριστώ πολύ Γιάννη!
    Χαίρομαι πολύ που σε συναντώ πάλι.
    Καλή Χρονιά με υγεία και ό,τι επιθυμείς για σένα και τους αγαπημένους σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με πολύ όμορφο τρόπο αποχαιρετάς το χρόνο που φεύγει Μαρία μου!!
    Εύχομαι από καρδιάς να υποδεχτείς τον καινούργιο ευτυχισμένη και χαρούμενη και να περάσεις μια χρονιά με υγεία και ό,τι εσύ επιθυμείς!
    Πολλά φιλιά
    Καλή χρονιά!!
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σ'ευχαριστώ πολύ, και εύχομαι με τη σειρά μου ο Νέος Χρόνος να σου επιφυλάξει όλα τα καλά Μαρίνα μου!
    Να έχεις υγεία κυρίως και καλή τύχη στις επιδιώξεις σου.
    Καλή Χρονιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημέρα,καλή χρονιά.Με υγεία.Σήμερα διάβασα την ανάρτησή σου.Μου αρέσει πολύ η ποίηση.Και το συγκεκριμένο ποίημα είναι ένα ποίημα για την τέχνη,τον ποιητή και την ποίηση.Μια βαθειά ματιά στην μάχη για την ανασύνθεση της ψυχής του δημιουργού μέσα από την ανθρώπινη φθορά.Είναι η αναμέτρηση του ποιητή με την προσωπική του αλήθεια. Αυτό είναι η μεγαλύτερη προίκα προς όλους εμας που διαβάζουμε την ποίηση του.
    Πάντα με κάτι ξεχωριστό οι αναρτήσεις σου.Οτι καλύτερο πιστεύω.
    Και πάλι χρόνια πολλά.Αγάπη Πίστη στην θρησκεία μας που είναι ζωντανή και που πολλοί πλέον δυστυχώς δηλώνουν άθεοι.
    Καλή χρονιά!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=siPvEmUHqDY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tι να πω Ανώνυμε, δηλώνω ενθουσιασμένη με την μουσική σου επιλογή!!
      Ξεκινάς τη μέρα μου, το μήνα μου, το χρόνο μου με αισθήματα και μουσική, δηλαδή με έναν ιδιαίτερα ποιοτικό τρόπο :)
      Σ'ευχαριστώ θερμά για όλα, και για τις ευχές σου και για το μουσικό κομμάτι που μου χαρίζεις.
      Εξαιρετικό το σχόλιό σου ή μάλλον η σύντομη ανάλυσή σου στο ποίημα του Λειβαδίτη.
      Καλή Χρονιά σου εύχομαι κι εγώ με όλα τα καλά στη ζωή σου!!

      Διαγραφή