Αναρτήσεις

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

Εσωστρέφεια








Της άρεσε η μυρωδιά της. 
Το έκανε συχνά όταν ήταν μόνη, να τεντώνει τη μπλούζα και να χώνει το πρόσωπό της μέσα στο άνοιγμα. 
Έμπαινε σε μια σκοτεινή σπηλιά που μύριζε σαν το δέρμα της. Έκλεινε τα μάτια και άφηνε μόνη, ελεύθερη την όσφρηση να εξερευνήσει το άγνωστο. 
Μόνο η μυρωδιά... Ζεστή σαν τσάι, μυρωμένη σαν πολυαγαπημένο ρούχο, άνοιγε νέους δρόμους στις σκέψεις της.
Μ’ αυτό τον τρόπο άρχισε σιγά-σιγά ν’ αγαπάει το σώμα της: μέσα απ’ τη μυρωδιά του. 
Όλα της φαίνονταν αλλιώτικα τώρα.
Το δέρμα έμοιαζε νεανικό, σχεδόν μωρού, μ’ αυτή την απαλή ροζ απόχρωση που του χάριζε το φως που διαπερνούσε την κόκκινη μπλούζα. 
Οι λεπτές φλέβες που διέτρεχαν το στήθος φαίνονταν πιο ντελικάτες και έσβηναν κομψά κάτω από τις μασχάλες. Οι μικρές ελιές, τα μοναδικά σκούρα στίγματα πάνω στο άσπρο, οδηγούσαν νωχελικά το βλέμμα της  προς τα κάτω.
Της έγινε συνήθεια στα δύσκολα να απομονώνεται και να μυρίζει το σώμα της.
«Είμαι τρελή» σκεφτόταν κάποιες φορές αλλά τις άλλες, τις περισσότερες, δεχόταν αυτό που της συνέβαινε σαν κάτι υπέροχο.

Έτσι έκλεινε όλο τον υπόλοιπο κόσμο απ’ έξω. Αυτή ήταν δική της ώρα και την απολάμβανε. Της έγινε εθισμός. Δεν περνούσε μέρα χωρίς να ζητήσει τη μυρωδιά της. Το γυμνό καθαρό δέρμα χωρίς τίποτα άλλο. Χωρίς αρώματα, κρέμες και τα συναφή.
Κάθε βράδυ αποκοιμιόταν με τη μυρωδιά της. 
Όλη τη νύχτα ένιωθε το δέρμα της, σαν άλλο άνθρωπο, να την αγκαλιάζει, να την προστατεύει. 
Κάθε βράδυ άνοιγε μια χοάνη μέσα από το άνοιγμα της μπλούζας της και την ρουφούσε ολόκληρη. Δεν υπήρχε όριο σ’αυτό. 
Ήταν μια διαδρομή προς τα πίσω. Μετρούσε ένα-ένα τα βήματά της προς τα πίσω, στο δρόμο που οδηγούσε στην υγρή, σκοτεινή, γλυκιά μήτρα όλο ζέστη και ασφάλεια.
Δεν είχε ανάγκη κανέναν πια, να της πει αν είναι όμορφη. 
Ούτε να περάσει το χέρι του πάνω στο δέρμα της για να το νιώσει...   



Eric Clapton - Layla (acoustic)














30 σχόλια:

  1. Τι υπέροχη αίσθηση η αγάπη του εαυτού μας, του σώματος μας και της καρδιάς μας!
    Πόσος καιρός πρέπει άραγε να περάσει για να αισθανθούμε αυτή την αγάπη, την ασφάλεια αυτή την ευλογία, αυτή την συνθηκολόγηση;
    Όταν ήμουν μικρή είχα μια τεράστια πάνα που την φώναζα Τοτο, κάθε βράδυ την έχωνα μες την πυτζάμα μου, να γεμίσει μυρωδιά και όταν μου την έβαζαν στα βρώμικα πήγαινα να τη πάρω και άφηνα εκεί την καθαρή!
    Υπέροχη μαρτυρία Μαρία μου και πολύ σ' ευχαριστώ που γέμισες την καρδιά μου, μυρωδιές!
    Δεν θ' αφήσω ασχολίαστο τον χειμωνιάτικο πίνακα σου, όπως και το τραγούδι της Layla, γιατί και τα δυο είναι πανέμορφα!
    ΑΦιλάκια πολλά και πάντα καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τελικά τι περίεργες διαδρομές κάνει η ψυχή μας Στεφανία μου; Ειδικά όταν έχουμε ανάγκη να βρούμε το κέντρο μας, να συμμαζέψουμε τις σκορπισμένες σκέψεις μας και κυρίως όταν αυτοπροσδιοριζόμαστε ξανά και ξανά.
      Πόσα θα είχε να μας πει σήμερα ο Τοτο σου ε;
      Σ'ευχαριστώ πολύ, καλό βράδυ και πολλά φιλιά κι από μένα Στεφανία :)

      Διαγραφή
  2. Μαρία,
    αυτό δεν το είχα φανταστεί,
    δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ, ως σήμερα που διάβασα την ανάρτηση σου.
    Είναι σπουδαίο να βρίσκουμε ένα καταφύγιο, ακόμη πιο σπουδαίο να αντλούμε δύναμη ή θαλπωρή από τον ίδιο μας τον εαυτό!

    Μου θύμισες, την πιο δύσκολη περίοδο της ζωής μου, ήταν πολλές οι στιγμές που ένιωσα πως ο πόνος ήταν όλος δικός μου και πως βυθιζόταν σαν μαχαίρι ως το κόκκαλο.
    Όπως έχω πει πολλές φορές, καμμιά φορά τα μεγάλα θέματα, ξέρουν πότε έρχονται, έτσι και για μένα ήταν μια καλή στιγμή, γιατί με τον εαυτό μου ήμουν καλά, και επειδή είχα πλάτες. Είχα άνθρωπο να με στηρίξει.
    Όμως αυτό που μου έλειπε ξέρεις τί ήταν;
    Ενώ ήθελα, να βγω να το φωνάξω, να το συζητήσω με όλο τον κόσμο αυτό το άσχημο θέμα ίσως επειδή τότε νόμιζα πως θα έφευγε έτσι από πάνω μου, δεν μπορούσα γιατί κάποιοι είχαν κλειστεί στον εαυτό τους άλλοι δεν ήξεραν, οπότε έπρεπε να τηρώ σιγήν ιχθύος.
    Μεγάααλη, τεράστια πίεση για μένα.

    Αν συνέβαινε τώρα, θα προσπαθούσα να μιλήσω, όπου νόμιζα πως θα με ακούσουν.

    Έτσι λέω, αλλά πάλι δεν ξέρω είναι τόσο υποκειμενικά αυτά τα πράγματα :)

    Λοιπόν, δεν την ήξερα την μυρωδιά του σώματος μου και δεν την φανταζόμουν τόσο όμορφη!
    Σ ευχαριστώ για αυτή την ανάρτηση.

    Καλό απόγευμα
    καλή εβδομάδα
    :-)))
    φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι λέει η λογική ψαροματάκι μου. Συμφωνεί απόλυτα με όσα γράφεις. Είναι όμως κάποιες στιγμές που ζητάει κανείς τον "αυτισμό" του. Τον τραβάει η όρεξή του βρε παιδί μου. Και τότε απλά αποσύρεται. Κι αυτές οι στιγμές έχουν το κατιτίς τους...το κάτι παραπάνω από το μοίρασμα με άλλον.
      Κι εγώ σ'ευχαριστώ πολύ για όλα ψαροματάκι μου!!
      Καλό βράδυ
      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  3. Πρίν 26 χρόνια είχα γνωρίσει μια κοπέλα τότε ήταν 18 ετών.Εγώ 24.Είμασταν ζευγάρι για 1 μήνα περίπου.
    Οσα χρόνια και αν πέρασουν θα την θυμάμαι πάντα.
    Για όλα αυτά που ένιωσα δίπλα της.
    Πίστευα ότι είναι ντροπάλή στην αρχή αλλά μετά καταλάβα ότι ήταν εσωστρεφής.Πολλοί μπερδευουν αυτές τις δύο λέξεις.
    Της άρεσε να περνάει ώρες μόνες της και να κάνει πράγματα για τον εαυτό της.Να φροντίζει τον εαυτό της και να απολαμβάνει τα αρώματα από τα άλατα που είχε επιλέξει την ώρα που εκανε μπανιέρα.
    Ακόμα δεν μπορώ να ξεχάσω το άρωμα της που απ'οτι μου είχε πεί το είχε αγοράσει και το φόραγε αρκετό καιρό πριν αποφασίσει να το φορέσει για να μου αρέσει και εμένα.Της άρεσε να μοιράζεται πράγματα και στιγμές με τον εαυτο της.

    Μου έφερες όμορφες εικόνες και αναμνήσεις από το παρελθόν με αυτή την ανάρτησή σου.
    Επειδή πάντα στέλνω μουσική,όπου σχολιάζω "Ανωνυμα"(σε λίγο καιρό θα με γνωρίσετε εάν όλα πάνε καλά και με όνομα) διάλεξα ένα αγαπημένο μουσικό θέμα που ακούω όταν είμαι μόνος.
    https://www.youtube.com/watch?v=IJEBN2nH9ds

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ για το μουσικό θέμα που έφερες απόψε Ανώνυμε!! Το άκουσα πολλές φορές μόνη κι εγώ. Εκτός αν πιάνεται η Ζούγκλα (η γάτα μας) που κοιμόταν πάνω στα γόνατά μου.
      Όμορφη η ιστορία σου με το κορίτσι. Τρυφερή, ρομαντική με την ιδιαίτερη αύρα της να σου αφήνει ανεξίτηλα τα σημαδάκια της μέσα στο χρόνο. Μάλιστα, κάτι μου λέει πως το κορίτσι των νεανικών σου χρόνων θα εξελίχθηκε σε μια πολύ γοητευτική γυναίκα.
      Καλό βράδυ και σ'ευχαριστώ πολύ που πέρασες και μου άφησες το σχόλιό σου.

      Υ.Γ.Θα χαρούμε όλοι πολύ να σε "γνωρίσουμε" καλύτερα Ανώνυμε :)

      Διαγραφή
  4. Διάβασα αυτή την κειμενάρα σου χθες τη νύχτα.
    Αμέσως μετά, είπα να πάθω εσωστρέφεια και τέντωσα τη μπλούζα μου και έβαλα το κεφάλι μέσα.
    Πήρα βαθιά εισπνοή, αλλά το μόνο που μου μύρισε ήταν το μαλακτικό που χρησιμοποιώ στο πλυντήριο.
    "Περίμενε λίγο ακόμα" μου είπα, αλλ' εις μάτην.
    Καλά λένε ότι οι καπνιστές χάνουν πολύ από την όσφρησή τους κι από τη γεύση τους...
    Όοοοοχι, μη μου πεις να το κόψω, δεν θα το κάνω ακόμα.

    Αυτή η συγκεκριμένη απόδοση του Layla είναι η πιο ωραία που έχει υπάρξει έβερ!

    Καλή εβδομάδα Μαρία Γ.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα...στην επόμενη απόπειρα πλζ μην φορέσεις μπλούζα με μαλακτικό. Πάει η μαγεία περίπατο!
      Βγάλε καλύτερα ό,τι φοράς και κουκουλώσου με το πάπλωμα. Έτσι πιάνει. Περίμενε λιγάκι και θα σου έρθει η μαστούρα. Σίγουρα! Καρατσεκαρισμένο το ξόρκι που θα έλεγε και η Μάνια.
      Περιμένω να εφαρμόσεις τις οδηγίες μου αυστηρά και να με ενημερώσεις πάραυτα για τα αποτελέσματα.
      Α..και να έχεις πλύνει τα δόντια σου πριν, παρακαλώ. Άκου δεν θα το κόψει τελείως ακόμα! Τσ..τσ.. νιάτα...
      Καλή εβδομάδα, επίσης Αρτίστα του βωβού :)

      Διαγραφή
  5. Το κάνω και εγώ... η μυρωδιά κάτω από το στήθος μου είναι φανταστική!!! Με ηρεμεί όσο τίποτε άλλο. Και ανάμεσα από τα μπουτάκια μου είναι ωραία... τι ξέφυγα; ε λίγο πες ναι ξέφυγες Μάνια μου (εσύ φταις ΜαΓια μου γιατί την έχεις την πένα, αυτή που καθοδηγεί) .. αλλά όλα και όλα, μου αρέσουν και οι κρέμες μου και οι ιδιαίτερες ενώσεις ευωδιάς που φτιάχνουν με το δικό μου μοναδικό άρωμα της επιδερμίδας μου, όπως επίσης μου αρέσει και όταν το παλιό μου παλτό έρχεται να ηρεμήσει στις μυρωδιές του λαιμού μου.... άντε και εγώ ηρεμώ στις δικές του αυτές στη μασχαλίτσα του... τι ? τώρα ξέφυγα από το θέμα ε? ουφ... Εντάξει επανέρχομαι, εμένα μου αρέσουν και τα υγρά μου, και τα αλμυρά όπως ας πούμε τα δάκρυα μου, και τα γλυκά όπως ας πούμε οι μιξούλες μου ... το έχω προχωρήσει το θέμα εσωστρέφεια χαχαχαχαχα
    Σε φιλώ καλή εβδομάδα να έχουμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα...υπάρχει λογοκρισία στο blogspot άραγε;
      Τι σου έβγαλα απόψε!Αυτό δεν είναι εσωστρέφεια. Εξωστρέφεια καραμπινάτη είναι και μάλιστα με τάσεις ΧΧΧ :)
      Εγώ η έρμη για μυρωδιά έγραψα, εσύ στα υγρά το έφτασες :)
      Tέλεια!! Μου το αποκαθηλώσατε το θέμα σήμερα εσύ και η καλλιτέχνις του βωβού από πάνω! Και με στυλ! Να το πούμε αυτό.
      Σας έχω αδυναμία όμως οπότε θα γράψω χειρότερα.
      Υπάρχει λογοκρισία εδώ μέσα;
      Ας μας πει κάποιος ρε παιδιά!

      Ωραία ξεκινάμε την εβδομάδα. Οι ευχές είναι περιττές. Τύφλα να έχουν οι προθέσεις και οι διαθέσεις μας :)
      Πολλά φιλιά Μανιούσκα μου!




      Διαγραφή
  6. Ας προσπαθήσω να απαντήσω εγώ Μαρία.
    Όχι, δεν γίνεται να υπάρχει λογοκρισία εδώ μέσα! Και ο λόγος είναι ότι οι σκέψεις, μπορεί σίγουρα να γίνουν τολμηρές, "πιπεράτες", ανατρεπτικές αν θέλεις, αλλά ποτέ δεν θα γίνουν πρόστυχες με την έννοια της αρνητικής προσέγγισης.
    Η Ηρωίδα σου στο αφήγημά σου ζει μια "μαύρη σωματική τρύπα". Ακριβώς αυτό. Μια απίστευτη εσωστρέφεια που φοβάμαι όμως που θα την οδηγήσει. Σαν την ύλη στο διάστημα που ρουφάει την ύπαρξή της.
    Μπορεί να γίνει λυτρωτικό ναι, μπορεί να γίνει πηγή γαλήνης. Μπορεί όμως να γίνει και εφιάλτης, εμμονή, απομόνωση, νοσηρή σκέψη και αποκοπή από τον έξω κόσμο και τις επαφές.
    Ξέρεις ε; για κάνε πως γράφεις ένα μικρό θρίλερ με μια τέτοια ηρωίδα σε παρακαλώ! για κάντο! Ξέρω ότι θα το απογειώσεις.
    Σε φιλώ και ...προσμένω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βρέφος αναγνωρίζει τη μητέρα του πρώτα απ' όλα απ' τη μυρωδιά της. Οι εραστές έλκονται περισσότερο απ' όλα απ' τη μυρωδιά τους. Οι αναμνήσεις συντονίζονται κατά κανόνα με τις μυρωδιές του περιβάλλοντος. Η όσφρηση παίζει καθοριστικό ρόλο λοιπόν -όπως και οι υπόλοιπες αισθήσεις βέβαια- στον αυτοπροσδιορισμό του ανθρώπου. Και καλύπτουν ανάγκες. Καμιά φορά, ανάλογα με τον άνθρωπο πάντα, μπορούν να παρηγορήσουν ακόμα και για σημαντικές απώλειες.
      Έχει βάθος αυτή η ιστορία Γιάννη μου. Πολύ βάθος.
      Θρίλερ; Χμ...για να δούμε.
      Σ'ευχαριστώ πολύ φίλε μου.
      Καλημέρα :)

      Διαγραφή
  7. Τι υπέροχοι στίχοι... Εμένα αυτή η μυρωδία μου θυμίζει περασμένους έρωτες... Η ακόμη και μη ξεπερασμένους. Και τελικά... ανεκπλήρωτους. Ο καθένας θα το δει απο διαφορετική σκοπιά. Σε ευχαριστώ Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα Μάκη μου. Ναι..οι ανεκπλήρωτοι έρωτες είναι φωτιά που δεν σβήνει ποτέ. Συμφωνούμε πάντως πως η μυρωδιά του ανθρώπου που αγαπάμε -και του εαυτού στην προκειμένη περίπτωση- είναι ο κώδικας που περιέχει όλα τα μυστικά της έλξης από το μυστήριο του άλλου ή και του δικού μας μυστηρίου ακόμα.
      Κι εγώ σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιό σου.
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  8. Εσωστρέφεια λοιπόν...Ναι σε λογικές δόσεις όλοι έχουμε ανάγκη να μείνουμε με τον εαυτό μας και να τον λατρέψουμε. Και τι υγιές όταν λατρεύουμε ακόμη και την μυρωδιά μας Αλλίμονο σ'αυτούς που αντιπαθούν τον εαυτό τους. Αλλά όχι και εμμονή, όχι και να μας ρουφάει σαν την ηρωίδα σου προς τα πίσω!!!
    Υπέροχο κείμενο
    Και ο πίνακάς σου πανέμορφος
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχουν "πρέπει" στο ένστικτο Άννα μου.Έτσι πιστεύω.
      Όλα για τις ψυχές είναι και ο καθένας βάζει τα όρια και τις αντιστάσεις μόνον όταν νιώθει έτοιμος. Κάποιοι δεν τα βάζουν ποτέ. Οκ για μένα. Κάπου, κάπως πρέπει να νιώθουν ελεύθεροι οι άνθρωποι ακόμα κι όταν αυτό μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαίνεται πως τους βλάπτει.
      Μην ξεχνάμε π.χ. και η λοβοτομή για καλό εφαρμοζόταν στα ψυχιατρεία.
      Μου ήρθε τώρα έτσι ξαφνικά αυτό που είχε γράψει ο Βιζυηνός, (που κι αν είχε ταλαιπωρηθεί απ' τα πολλά "πρέπει" των λογικών!)
      "Από τότε που θρηνώ το ξανθό και γαλανό και ουράνιο φως μου μετεβλήθει εντός μου και ο ρυθμός του Κόσμου" όταν κανονικά εννοούσε "...μετέβαλαν εντός μου το ρυθμό του Κόσμου"
      Παρ' όλα αυτά συμφωνώ μαζί σου πως είναι φρόνιμο, για μια ατάραχη και γαλήνια ζωή, να ακολουθεί κανείς τα "πρέπει" για τον εαυτό του.
      Διαλέγουμε και παίρνουμε.
      Σ'ευχαριστώ πολύ, χαίρομαι που σου άρεσε.
      Καλό απόγευμα και πολλά φιλιά από μένα :)

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Μαρία !)Η πρόσκληση για αυτογνωσία , αρχίζοντας με τη μυρωδιά του σώματος να αναγνωρίσουμε την ύπαρξη . Με πολύ γλυκό τρόπο μας προτρέπεις , ότι πάνω από όλα οφείλουμε να αναγνωρίζουμε την μοναδική ύπαρξη μας . Μου αρέσει , γιατί όλα τα βιώνει ο καθένας και η καθεμιά ξεχωριστά και μοναδικά .
    Ευχαριστώ πολύ Μαρία για το εξαιρετικό μάθημα ζωής .Να έχεις μια όμορφη ζεστή φθινοπωρινή ημέρα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι "μικρή" για να δίνω μαθήματα ζωής Κυριακή αλλά σ'ευχαριστώ πολύ που εσύ το βλέπεις έτσι.
      Το κορίτσι της ιστορίας περισσότερο απ' όλα κατάφερε μέσα από προφανείς δυσκολίες να συνειδητοποιήσει πως όλος ο κόσμος αρχίζει και τελειώνει μέσα μας και καμιά φορά -δεν είναι ούτε κακό ούτε πισωγύρισμα- όταν επιστρέφουμε στη "μήτρα" για να ξαναγεννηθούμε μετά.
      Κι εγώ σ'ευχαριστώ για την πολύτιμη παρουσία σου Κυριακή μου :)
      Kαλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  10. "Δεν είχε ανάγκη κανέναν πια, να της πει αν είναι όμορφη"...
    Είχε αγαπήσει και αποδεχθεί η ίδια τον εαυτό της και το σώμα της..
    Υπέροχο Μαράκι μου! Υ.Γ Έλα να σε ταξιδέψω ως τη διπλανή Ιταλία 😉

    https://pistos-petra.blogspot.com/2019/11/i-finetsati-italia-mesa-apo-40-fotografies-meros-A.html

    https://pistos-petra.blogspot.com/2019/11/i-finetsati-italia-mesa-apo-40-fotografies-meros-B.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραίο, χορταστικό το ταξίδι στην Ιταλία Πέτρα!
      Σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιό σου. Χαίρομαι που σου άρεσε.
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα κορίτσι μου!!
    Σ'ευχαριστώ πολύ!
    Καλό μήνα εύχομαι κι εγώ σε σένα :)
    Να είσαι καλά και να περνάς υπέροχα πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τι απίστευτη έκπληξη με περίμενε πρωί πρωί! Τι κείμενο, τι σκέψη!!!
    Καλό μήνα να έχουμε, φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Αλεξάνδρα!
      Με το καλό να τον ζήσουμε λοιπόν και να βοηθήσουμε να τον ζήσουν έτσι και άλλοι!
      Πολλά φιλιά κι από μένα. Καλό σου απόγευμα :)

      Διαγραφή
  13. Η χαρισματική πένα σου οδήγησε σε ένα μυστικό αισθησιακό μονοπάτι με το μεθυστικό άρωμα του ερωτισμού. Πόσο ποθητές είστε λατρευτές μας γυναίκες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ εκ μέρους των γυναικών Ιχνηλάτη μου!
      Όταν οι άνδρες εκφράζονται όπως εσύ, σίγουρα αποτελούν έμπνευση για τις γυναίκες.
      Καλό σου απόγευμα.

      Διαγραφή