Αναρτήσεις

Παρασκευή 10 Μαΐου 2019

Παλίρροια



Πηγή  Tom van Hoogstraten



Το κυματάκι έσκαγε στα πόδια του.
Xωμένα μέχρι τον αστράγαλο στο ψιλό βότσαλο της ακτής και ακίνητα όπως τα κρατούσε με τις ώρες, άφηνε τις διάφανες γαριδούλες να κάνουν πάρτι πάνω τους. Τα μικρά τους τσιμπήματα δεν έφταναν για να τον αποσπάσουν από τους λογισμούς του.
Ήταν χαμένος στον κόσμο του. Κρατούσε το βλέμμα του σταθερά στο βάθος εκεί όπου ο ουρανός και η θάλασσα γίνονται ένα και μιλούσε ακατάπαυστα. Ασυνάρτητα λόγια για μας απόλυτα συγκροτημένες σκέψεις για εκείνον. Όσο μονολογούσε δυνατά, τα χέρια του έφερναν γύρους στον αέρα σα θαλασσοπούλια. Που και που το ένα ξεχνιόνταν πάνω στο κεφάλι του ενώ το άλλο χτυπούσε με δύναμη το μηρό του. Μια εικόνα απόγνωσης για ένα άγνωστο κακό που ερχόταν. Ερχόταν;
Όχι, δεν ερχόταν τίποτα. Ο γεράκος ήταν ασφαλής εκεί, καθισμένος πάνω στην παλιά πολυθρόνα, το “θρόνο” του, που είχε μαζέψει μάλλον απ’ τα σκουπίδια. Διακρίνονταν ακόμα στα ποδάρια της οι βαθιές  ξεθωριασμένες χαρακιές κάποιων διακοσμητικών σχημάτων, που σκλάβωσε το σκαρπέλο του ξυλουργού. Απ’ αυτόν τον ιδιαίτερο θρόνο του επιτηρούσε ο γεράκος κάθε πρωί τα πλοία της φαντασίας του που έφευγαν χωρίς αυτόν.

Πλησίασα και κάθισα - όσο αθόρυβα γινόταν- πάνω στα βρεγμένα βότσαλα, δίπλα του. Με αγνόησε. Προσπάθησα να καταλάβω τι έλεγε αλλά τα λόγια του δεν είχαν ειρμό.
«Εεεε…φύγε από ‘κει! Άστονε ήσυχο!»
Γύρισα να δω ποιος μου φωνάζει. Μια ηλικιωμένη στα κατάμαυρα φορτωμένη ένα βαρύ τενεκέ  στην πλάτη, φανερά καταβεβλημένη,  στεκόταν όρθια στο χωματόδρομο με την παλάμη της σκίαστρο στα μάτια. Σηκώθηκα και πήγα κοντά της. Με περίμενε.
«Γιατί να τον αφήσω;» ρώτησα χαμογελώντας.
«Δε νογάει μάνα μ'.  Είναι βλαμμένος ο έρμος.»
«Τι έχει δηλαδή;»
«Τι να’χει ο καψερός; Τον έφαε τ’ ορυχείο. Σε δαύτονε χάρισε μέρες ο Θεούλης. Αλίμονο στον Πέτρο μου που σχωρέθηκε... Εσύ τίνος είσαι;»


 Έτσι απότομα άλλαξε θέμα και ύφος αλλά μετά ξεχάστηκε,  ίσιωσε τον τενεκέ που είχε γείρει στο πλάι,  προχώρησε δυο βήματα μπροστά και πάλι κοντοστάθηκε σα να θυμήθηκε κάτι. Έριξε δυο ματιές, μια στο «θρόνο» με το γέρο και μια σε μένα.
«Άστονε... Δεν έχει ανάγκη... Ετούτο ήθελε πάντα. Να χαζεύει.»

Αυτή ήταν η μοναδική φορά που είδα τον γέροντα στην παραλία. Το επόμενο πρωί, περνώντας από κει, βρήκα το «θρόνο» του άδειο. Ψαράδες είχαν μαζέψει το κορμί του απ’ τα βαθιά. Το βρήκαν να πλέει με το πρόσωπο βυθισμένο. 
«Ευτυχώς που ‘χε παλίρροια. Αν τον έπαιρνε το ρεύμα ένας θεός ξέρει που θα βρισκόταν το κουφάρι του» σχολίασε κάποιος απ’ τους συγκεντρωμένους. Αυτοκτονία ή ατύχημα; Το δίλημμα ξεπεράστηκε με ευκολία. Δεν είχε σημασία πια.
Το θρόνο δεν τον πείραξε κανείς. Τον άφησαν εκεί, στο αντιμάμαλο, να αγναντεύει άδειος τη θάλασσα.

Το καλοκαίρι τελείωνε, μαζί και οι μέρες της ξενοιασιάς μου. Ετοιμάστηκα να επιστρέψω στη βάση μου, στις δουλειές μου.
Πριν φύγω, ένιωσα την ανάγκη να περάσω πάλι από κει. 

Ήταν προχωρημένο απόγευμα κι ο ήλιος έφτιαχνε πορφυρό δρόμο πάνω στο νερό που ησύχαζε μπροστά μου.
Προς μεγάλη μου έκπληξη ο "θρόνος" δεν ήταν άδειος.
Ένα ζευγαράκι καθόταν και χάζευε αγκαλιασμένο το ηλιοβασίλεμα. Το κορίτσι - στα γόνατα του αγοριού -με γερμένο το κεφάλι στον ώμο του. Τα μαλλιά της, νοτισμένα απ' την υγρή αλμύρα απλώνονταν σαν πλοκάμια στην πλάτη του. Ένα τρανζίστορ αφημένο πάνω στο χαλίκι έπαιζε μια ερωτική μπαλάντα. Χαμογέλασα, έκανα μεταβολή και έφυγα.
 Να που ο "θρόνος" χρησίμευε ακόμα στα όνειρα!


Τζερμιάς-4-1024x517 



Το παιχνίδι έχει ως εξής: σου δίνω μια φωτογραφία και μια λέξη κι εσύ γράφεις μια ιστορία.


Την υπέροχη φωτογραφία του  Tom van Hoogstraten παρέδωσε σε μένα η Μαρίνα από το e- periodiko mas με τη λέξη ΘΡΟΝΟΣ και όλα αυτά τα όμορφα γίνονται χάρις στην Μαίρη μας που διοργανώνει τη Φωτογραφική Σκυτάλη ΓΗΙΝΗ ΜΑΤΙΑ (εδώ μπορείτε να βρείτε και τις υπόλοιπες συμμετοχές)


Σ'ευχαριστώ για την ευκαιρία Μαίρη.  
Σ' ευχαριστώ Μαρίνα για την υπέροχη φωτογραφία και τη λέξη που μου διάλεξες. 


Με τη σειρά μου παραδίδω τη σκυτάλη στην Christina Andromeda  με τη λέξη ΑΙΣΘΗΣΗ και την παρακάτω φωτογραφία που ελπίζω να της αρέσει.  
Καλή έμπνευση Χριστίνα :)




Serge Marshennikov, 1971






57 σχόλια:

  1. Μαρία, γράφεις όμορφα. Οι περιγραφές σου με συγκίνησαν. Η αντίθεση, το τέλος ενός ηλικιωμένου ανθρώπου αλλά και η ζωντάνια και ο έρωτας ενός ζευγαριού. Η ζωή στο τέλος της και στην αρχή της.
    Η θάλασσα!!!
    Πόσα βλέπει κι αυτή και πόσα δέχεται στην αγκαλιά της.
    Αν είχε μιλιά τί θα έλεγε άραγε..

    Τα παλιά αντικείμενα, όπως αυτή η όμορφη ξύλινη καρέκλα, τί μνήμες κουβαλούν και πόσα θα μπορούσαν να εξιστορήσουν.

    Μ αρέσουν οι αναρτήσεις σου, είναι απολαυστικές

    Σε φιλώ :-)))

    Αα! η φωτογραφία που διάλεξες υπέροχη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα ψαροματάκι :)
      Έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα. Δε σου κρύβω πως στην πορεία ένα φόβο τον είχα μήπως μου πέσει η σκυτάλη :) αφού κατάφερα να την παραδώσω πάλι καλά.
      Κι εσύ με συγκινείς! Σ'ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου και από μένα πολλά φιλιά!!

      Διαγραφή
  2. "τα χέρια του έφερναν γύρους στον αέρα σα θαλασσοπούλια...."

    "που σκλάβωσε το σκαρπέλο του ξυλουργού..."

    "Ο "θρόνος" χρησίμευε ακόμα στα όνειρα!..."

    Δεν πέρασαν παρά λίγες ώρες και να! Ο Θρόνος που ακούμπησε εκεί στην ακροθαλασσιά ο Μαρίνα στην προηγούμενη αφήγησή της, ήρθε και απόκτησε ζωή! Και να! το αεράκι πέρα στον ορίζοντα άρχισε να σαλεύει τον αφρό στη θάλασσα. Και κοίτα τώρα, κοίτα! Ο Θρόνος, σκαλιστός, όπως μαγικά το περιγράφεις, κουβαλώντας την τέχνη και τα απομεινάρια του σκαρπέλου του καλλιτέχνη, απέκτησε "Βασιλιά". Έναν πραγματικό Βασιλιά και όχι από αυτούς τους δοτούς ή τους σφετεριστές.
    Απέκτησε "Βασιλιά" έναν που, αχ πόσο υπέροχα περιγράφεις Μαρία μου, του αρέσει να κάθεται και να χαζεύει. Να συνομιλεί με καράβια διαβατάρικα της φαντασίας. Να χαζεύει το πέλαγος στο βάθος. Να χειρονομεί έντονα, ποιος ξέρει με τι σκέψεις.

    Και να που η περιοχή ζωντανεύει. Γεμίζει με ανθρώπους. Με σκέψεις, βλέμματα, μνήμες και συναισθήματα. Και όλα επικεντρώνονται στον ...θρόνο αλλά και στον Βασιλιά του. Στο στερνό του ταξίδι. Ποιος ξέρει κάτω από ποιες στιγμές και παρορμήνσεις.
    Όμως, η ζωή, έρχεται μέσα από την πένα σου και την μοναδική σου καρδιά και δεν αφήνει τον θρόνο χωρίς πρίγκηπες. Και τους εμφανίζει τυλιγμένους στην αγάπη τους, όπως αρμόζει σε ένα καρτέρι αντίκρι στο πέλαγος.
    Μαρία μου, έχεις μια ιδιαίτερη δύναμη να γράφεις και να συγκινείς. Να τιμάς τη λογοτεχνία και τα συναισθήματα.

    "Αίσθηση" λοιπόν η λέξη σου και μια εικόνα χαρακτηριστική της λέξης σου. Να ευχηθώ καλή επιτυχία στην Χριστίνα.

    Τον σεβασμό μου Μαρία μου.

    «Άστονε... Δεν έχει ανάγκη... Ετούτο ήθελε πάντα. Να χαζεύει.»




    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κριτικός λογοτεχνίας θα έπρεπε να έχεις γίνεις Γιάννη. Αλλά ποτέ δεν είναι αργά.
      Με τρελαίνει που παίρνεις τις προτάσεις και τις απλώνεις και τις αφουγκράζεσαι. Τέλειος!
      Αυτό θα πει να "προσέχεις" το κείμενο που διαβάζεις.
      Σ'ευχαριστώ πολύ φίλε μου για την στήριξη και την υποστήριξή σου και για τη διαρκή σου διάθεση να ασχολείσαι σοβαρά με ό,τι κάνουμε.
      Χαίρομαι που σου άρεσε η "παράδοση" της σκυτάλης μου στην Cristina Andromeda ελπίζω να την εμπνεύσει η φωτογραφία που της διάλεξα.

      Υ.Γ Σχολιάζοντας το δικό μου κείμενο, έγραψες ένα υπέροχο δικό σου!!!!
      Σε φιλώ πεντάγλυκα :)

      Διαγραφή
  3. Υπέροχο το κείμενό σου!!! Ένας θρόνος λοιπόν που στεκόταν εκεί για να ξεκουράζει όσους αγναντεύοντας τη θάλασσα κάνουν όνειρα και ταξιδεύουν στα πέρατα του κόσμου ή στα μονοπάτια της αγάπης.
    Ωραία και η φωτογραφία που παραδίδεις με την σκυτάλη σου. Θα κάνει "αίσθηση".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ελένη:)
      Ένας θρόνος τόσο ξεχωριστός δεν πρέπει να μένει ποτέ μόνος :)
      H φωτογραφία που παρέλαβα είναι καταπληκτική και έτσι προσπάθησα να την τιμήσω.Χαίρομαι που σου άρεσε.
      Σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη και το όμορφο σχόλιό σου.
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  4. Είμαι βέβαιη ότι θα αρέσει η φωτογραφία στη Χριστίνα μας. Υπέροχη η έμπνευσή σου, Μαρία. Αχ αυτά τα υπέροχα ηλιοβασιλέματα πλάι στο κύμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το ελπίζω Mia μου!
    Σ'ευχαριστώ πολύ, χαίρομαι που σου αρέσει.
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έφυγα μια φορά χωρίς κινητό και χωρίς υπολογιστή και να τι έγινε.... Ασυγχώρητη είμαι που αυτό το υπέροχο κείμενο γεμάτο συγκίνηση το διάβασα όχι πρώτη αλλά δεν μετράω σειρά από ντροπή... Μαρία μου το ήξερα πως το είχες καμάρι μου σε έχω σταμπάρει... Συγχαρητήρια και σ' ευχαριστώ για το συναίσθημα που μου έδωσες και για την εξαίσια συμμετοχή σου... Υπέροχη πολλά υποσχόμενη η εικόνα για την Χριστίνα μας! Τα φιλιά μου καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαιρούλα μου μη στενοχωριέσαι, εσύ έσπειρες το σπόρο κι αυτός φύτρωσε :)
      Σημασία έχει πως είσαι ο ηθικός αυτουργός αυτής της δημιουργικής "συνωμοσίας".
      Τρελαίνομαι για συνωμοσίες χαχα
      Σ'ευχαριστώ πολύ κι εγώ για την ευκαιρία που μου χάρισες να μπω στην παρέα.
      Πολλά φιλιά και Καλό σ/κ!

      Διαγραφή
  7. Παρούσα! Κατ' αρχάς καλώς σε βρίσκω Μαρία μου και συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου. Μια χαρά είναι η φωτογραφία που μου παραδίδεις, thank you! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωω Χριστίνα μου έχω την ηθική υποχρέωση και ευθύνη να σου παραδώσω τη σκυτάλη :) Το κάνω με χαρά και με μεγάλη ανακούφιση που σου άρεσε η φωτογραφία.
      Καλή έμπνευση!
      Σ'ευχαριστώ πολύ και καλό βραδάκι. Τα φιλιά μου :)

      Διαγραφή
    2. Είμαι έτοιμη Μαρία μου και περιμένω τις εντυπώσεις σου. :)

      Διαγραφή
  8. Ήμουν σίγουρη πως θα διαβάσω κάτι όμορφο από σένα Μαρία μου!! Υπέροχο κείμενο, καταπληκτικά δεμένο με την φωτογραφία και τη λέξη, έδωσε θέση σε όμορφες εικόνες, συναισθήματα και "θρόνο" στο όνειρο!!
    Μπράβο κορίτσι μου, τη γεύτηκα με όλη την αλμύρα των λόγων και των εικόνων την ιστορία σου! Την απόλαυσα πραγματικά!!
    Εξαιρετική και η φωτογραφία που διάλεξες για τη Χριστίνα μας, όπως και η λέξη! Μπράβο κορίτσι μου, ακόμα μια φορά!
    Πολλά φιλιά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Θρόνο στο όνειρο!!" Τί όμορφα που το διατυπώνεις!
      Πετάω τώρα. Δεν είμαι εδώ :)
      Θερμότατα μερσί για την αποδοχή και την υποστήριξη σε μένα και την όμορφη ιδέα της Μαίρης.
      Πολλά φιλιά!!
      Να έχεις Μαρίνα μου ένα πεντάγλυκο βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Υπέροχο!!!
    Μέχρι να τελειώσω την ανάγνωσή του, είχα την αίσθηση πως ήταν κάποιο βίωμα!!!
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου, Μαρία!!!
    Τη σκυτάλη την παρέδωσες αξία!!!
    Μπράβο σου!!!
    Καλή συνέχεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το τελείωσα και τρώω το υποβρύχιό μου αραχτή στο θρόνο που έστειλε η Μαρίνα.
      Tο χάρηκα πολύ. Αναρωτιέμαι αν είναι εθιστικό χαχα
      Σ'ευχαριστώ πολύ Ανέσπερη μου για το όμορφο σχόλιό σου.
      Καλή συνέχεια στις επόμενες φίλες και φίλους.
      Τα φιλιά μου και μια θερμή καληνύχτα :)

      Διαγραφή
  10. Είναι υπέροχη η συμμετοχή σου, μου έδωσες μπροστά μου μία ολοζώντανη ιστορία που ξεπήδησε από την εικόνα. Μπράβο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Αχτίδα μου :)
      Nα είσαι καλά!
      Σ'ευχαριστώ πολύ και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  11. Μπράβο σου Μαρία μου. Πολύ ωραία η συμμετοχή σου! Πρωτότυπο και συγκινητικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μίλ μερσί Ειρήνη μου :)
      Σ'ευχαριστώ που μου το γράφεις.
      Πολλά φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  12. Τι καλά που έκανες και πήρες μέρος σ' αυτό το παιχνίδι- δρώμενο Μαρία μου, γιατί πώς αλλιώς θα διαβάζαμε αυτό το κείμενο!
    Είναι μια πρόκληση να πρέπει να γράψεις μια ιστορία που να βασίζεται σε μια φωτογραφία και έναν τίτλο και μέχρι να φτάσω στο τέλος είχα την αίσθηση πως ήταν μια ιστορία που εσύ βίωσες!
    Πρόκληση και η φωτογραφία και ο τίτλος που δίνεις στον επόμενο!

    Πολλά τα ΑΦιλκάκια και πολλά και τα μπράβο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λιλά νεραϊδούλα χαίρομαι που παρασύρθηκες στη μικρή μου "απάτη":)
      Θέλω πολύ να δω τα δικά σου μαγικά που στήνεις τόσο όμορφα με τις μυστικές μεταφυσικές συνταγές σου.
      Σ'ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και την αποδοχή σου.
      Πολλά φιλιά κι από μένα Στεφανία μου :)

      Διαγραφή
  13. Καλησπέρα Μαρία,

    Γενικά, όταν διαβάζω ένα κείμενο, προσπαθώ να αποφύγω τη .. φιλολογική κριτική. Δεν μπορώ, όμως να αποφύγω να σου μεταφέρω την αίσθηση που μου έφτασε, ενός τρυφερού κειμένου, που ακουμπάει ευαίσθητα το αυτί του στη ζωή, στο τέλος της και στην άνθισή της, στην αέναη αυτή σκυταλοδρομία των συναισθημάτων, της φθοράς και της άνθισης.

    (Άσε που απορώ θαυμαστικά μ' εσάς που μπορείτε από μια φωτογραφία και "γεννάτε" όμορφες ιστορίες)

    Ωραιότατα! Καλό μας απόγεμα και μια καλή Κυριακή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα κειμενάκια μας είναι για τέρψη Διονύση μου. Αν καταφέρνουν το στόχο τους είναι μεγάλη χαρά για μας. Καλά κάνεις και κρατάς την φιλολογική κριτική για εκεί που πρέπει :)
      Για μας είναι μεγάλη χαρά μόνο και μόνο που μας διαβάζεις.
      Σ'ευχαριστώ πολύ!!
      Επίσης Καλό Σαββατοκύριακο :)

      Διαγραφή
  14. Τι όμορφος ο θρόνος σου! Στέγασε τη ζωή στην αρχή και στο τέλος της. Και ο γεράκος έκανε το στερνό ταξίδι που ονειρευόταν...Συγκινητικό, ευαίσθητο, καλογραμμένο όπως όλα όσα γράφεις, με μηνύματα πολλά. Και η εικόνα που παραδίδεις με εξιτάρει τι θα εμπνεύσει την Χριστίνα μας
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο χαίρομαι που σου άρεσε!
      Σ'ευχαριστώ πολύ Άννα μου για όλα, το πέρασμα το σχόλιο τα όμορφα λόγια σου.
      Και χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες εδώ. Γιορτάζουμε σήμερα!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  15. ΜΠΡΆΒΟ Μαρία μου για την υπέροχη ιστορία που μας χάρισες.
    Πόσα διαφορετικά πράγματα μπορεί να δει ο κάθε ένας σε μια εικόνα!
    Ήσουν πολύ παραστατική κι αληθινή σκηνοθέτης.
    Λυπήθηκα με τον γεράκο που πάλευε σαν τον Δον Κιχώτη με τους δικούς του ανεμόμυλους και
    είχε αυτό το άσχημο τέλος.
    Ήρθες όμως με όμορφο κι έξυπνο τρόπο να μας πάρεις τη λύπη και να μας χαρίσεις την ελπίδα και την αισιοδοξία.
    Είσαι γεννημένη συγγραφέας.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσει πολύ που σου αρέσει Ρένα μου :)
      Σ'ευχαριστώ θερμά για το όμορφο σχόλιό σου :)
      Nα είσαι καλά και Χρόνια Πολλά μανούλα Ρένα! (μέρα που είναι σήμερα :)

      Διαγραφή
  16. Πολύ χαίρομαι που τούτη την φορά υπήρξαν και τα δικά σου χέρια εδώ για ν' αρπάξουν την σκυτάλη (η πρώτη σου φορά δεν ήταν, ή τα μπουρδούκλωσα;), Μαρία μου. Η γραφή σου είναι μαγική κι ολόζώντανη. Ένιωσα το θαλασσινό αεράκι, βούτηξα μέχρι τον αστράγαλο τα πόδια μου, γέμισε το είναι μου απ' τους θαλασσινούς ήχους, είδα τον γεράκο... που θα μπορούσε να ήταν ένας πωρωμένος θαλασσοπόρος, με τη ζωή του να 'ναι η θάλασσα, και πώς να την αποχωριστεί; Ο θρόνος έγινε το πλοιάριό του, για να συνεχίζει τα μπάρκα του, μέχρι την τελευταία του πνοή. Αυτή η εκδοχή μού βγήκε, αυτή θα κρατήσω. Καθόλου τρελός, παρά ένας αθεράπευτα ρομαντικός με την θαλασσινή αλμύρα για αίμα του. Ναι! Κι ο θρόνος μια μήτρα που δίνει νέο κύκλο ζωής. Υπέροχη, μα υ-πέ-ρο-χη συμμετοχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην φωτογραφική σκυτάλη είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω Λυσσίπη μου.
      Να κρατήσεις όποια εκδοχή σου αρέσει εσένα για τον γέροντα της ιστορίας. Μου αρέσει πολύ αυτό, που την κάνεις δική σου και δίνεις την ερμηνεία που σου πάει καλύτερα.
      Σ'ευχαριστώ πολύ για την αποδοχή σου και τον κολακευτικό σχολιασμό σου.
      Να είσαι καλά και να γράφεις πιο συχνά γιατί μου λείπεις.
      Σε φιλώ, καλό βράδυ!

      Διαγραφή
    2. Τι γλυκιά που είσαι! :)
      Και μένα μου λείπει το ότι δεν γράφω συχνά αλλά κοίτα που μάλλον δεν θα γράφω και καθόλου για ένα διάστημα. Απ' την Παρασκευή άρχισα σε μια εποχιακή δουλειά, με το ξύπνημα να 'ναι βάρβαρο (στις 4.30). Μέχρι να γυρίσω σπίτι πάει τρεις - τρεις και κάτι, κι έτσι δεν νομίζω ότι θα μπορώ να τα βγάλω πέρα εδώ. Εκτός εάν συνηθίσω και τα βγάζω πέρα, σαν άλλος Ηρακλής, οπότε δεν θα χαθούμε.

      Διαγραφή
    3. Λόγω ανωτέρας βίας σου επιτρέπω να λείψεις χαχα
      Αλήθεια να προσέχεις τον εαυτό σου και δεν πειράζει για λίγο. Θα φορτίσεις τις μπαταρίες σου με καινούργια ερεθίσματα και θα μας ανταμείψεις για την αναμονή, όπως ξέρεις εσύ, όταν επιστρέψεις.
      Σε φιλώ Λυσίππη μου :)

      Διαγραφή
  17. Τι συγκινητική ιστορία και πόσο ρομαντική και αισιόδοξη στο τέλος!
    Κονγκράτς Μαρία Γ.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σας ευχαριστούμε Αρτίστα του βωβού και Χρόνια Πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εκπληκτικη η αναρτηση σου και η φωτογραφια τελεια!!!! Συγχαρητηρια για την συμμετοχη σου🌸 Η εικονα που δινεις για την Χριστινα ειναι εξαιρετικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ SKROYTZAKO :)
      Χάρηκα που πέρασες.
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  20. Μου αρεσει που στην απαντηση σου στο πρωτο σχολιο της φιλης εγραψες οτι φοβηθηκες μην σου πεσει η σκυταλη...οχι μονο δεν σου επεσε αλλα ανεβασες τον πήχη πολύ ψηλα με την ομορφη συμμετοχη σου..Μαρία μου.. η γραφη σου κυλουσε σαν νερακι και μας παρεσερνε και εμας στον θρονο αυτόν που εγινε το τελος της ζωής και η αρχή των ονειρων...τι ομορφη εμνευση!!
    Οπως πολύ ομορφη είναι και η εικονα που επελεξες για την Χριστινα..εχω και εγω μια ανασφαλεια που ειναι μετα η σειρα μου..
    Να περνας ομορφα Μαρία μου χρονια πολλα και στις μανουλες όλες να εισαι καλα φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Σμαραγδάκι μου!!
      Αφού περάσαμε καλά κι εγώ όταν το έγραφα κι εσείς όταν το διαβάζατε, σημαίνει πως η συνταγή πέτυχε και η Μαίρη μας θα είναι ευχαριστημένη :)
      Περιμένουμε τη συμμετοχή σου με περιέργεια και αγάπη!!!
      Πολλά φιλιά από μένα και καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  21. Η ώρα της γνωμάτευσης λοιπόν ! ...είπε το αννετάκι στερεώνοντας τα πρεσβυωπικά του γυαλιά στη μαθημένη της πια μύτη.
    Μοναδική στην παραστατική γραφή η συγγραφεύς προσφέρει με άνεση στο κοινό της κινηματογραφικές εικόνες. Σε μοναδική μίξη οπτικών, ηχητικών και απτικών λεκτικών εφέ, απολαμβάνουμε σε διάρκεια τρέιλερ ολόκληρη ταινία. Οι περιγραφές της προαναφερθείσης είναι εγγύηση πως μας μεταφέρει με το φακό των ματιών της στο δικό της μικρόκοσμο όπου οι αισθήσεις και τα συναισθήματα που δημιουργούν αυτές κάνουν τρελό πάρτυ μέσα μας. Με περισσή τρυφερότητα κάνει το μικρό, το ανάξιο παρατήρησης, μεγάλο και σημαντικό. Ως άλλος φωτογράφος-πολεμικός ανταποκριτής, με ευκολία όχι μόνο ζουμάρει αλλά μεταδίδει στην πλατεία όσα η ίδια νιώθει.
    Δικαιούται κάποτε ένα συγγραφικό πούλιτζερ κι εμείς μερικά ακόμη ποπ κορν. Πάντα κάποιος εδώ έχει την αίσθηση πως περνάει στο κατώφλι του σινεμά " ο παράδεισος " με ό,τι νοσταλγικό αυτό σημαίνει :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Γιατί δεν μπορώ να σε φανταστώ ήσυχη με μυωπικά γυαλιά Αννετά…κι;
    Εγώ σε φαντάζομαι να καταπίνεις τα χιλιόμετρα με μηχανή Τσόπερ παρέα με τον Τζακ Νίκολσον και τον Πήτερ Φόντα. Σήμερα βέβαια μου έκανες τη χάρη και με πήρες μαζί σου κι ας έχω γραπωθεί απ’ τη μέση σου έντρομη απ’ την ταχύτητα αλλά θαμπωμένη.
    Σ’ευχαριστώ άπειρα για το ταξίδι που μου χάρισες με το σχόλιό σου.
    Μου λείπεις... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα Μαρία πόσο κοντά πέφτεις! Η αλήθεια είναι πως μεγάλωσα με Ντύλαν και Τζόπλινς ( με τα γυαλιά της ομοίως), με τσοπεριές αφίσες στους τοίχους, ήμουνα μικρή για να με αφήσουνε να πάω στο Γούντστοκ γιατί μάλλον μάντευαν πως δε θα΄βρισκα το δρόμο να γυρίσω πίσω και εν πάσει περιπτώσει ήθελα να αλλάξω τον κόσμο ως άλλη Γκάντι. Έχεις δει την ταινία "easy rider", δεν μπορεί!
      Τώρα που η πρεσβυωπία ζει και βασιλεύει πέφτουν τα οράματα πέφτουν και οι προσδοκίες μαράκι. Μόνο τα γυαλάκια στη μύτη ακουμπάνε καλά σε οριζόντια θέση με διαθέσεις γείωσης αλεξικέραυνου.
      Κάπου το΄χω το δερμάτινο όμως! Βάλε κράνος, γραπώσου και φύγαμε! Δε σου υπόσχομαι μαλλί σε σινιόν ελαφρύ σικ για απογευματινό τσάι, αλλά υποψιάζομαι πως έχουμε πολλά κοινά!
      Με αγάπη
      Η οδηγός σου :)

      Διαγραφή
    2. Υ.Γ. Με πλήγωσες ωστόσο με τον Πέτρο τον Φόντα. Με την κόρη του τη Τζένη δεν μπορούσες; **

      Διαγραφή
    3. Οδηγεί και η Τζέιν μηχανή τσόπερ; Πώς μου διέφυγε τούτο το πράγμα :) Να το αλλάξω αμέσως το σενάριο. Δεν χαλάω χατίρια εγώ χαχα

      Διαγραφή
    4. Οργισμένο νιάτο τρομοκράτης μεσήλικας χαχα Έτσι πάει. Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι.
      Αννετά..κι είσαι απίστευτη!! Γράφε..γράφε έστω και σχολιάζοντας. Γράφε μήπως έστω κι έτσι αλλάξουμε αυτό τον κόσμο.

      Διαγραφή
  23. Οταν πρωτοείδα την φωτό και τη συνοδευτική λέξη , αναρωτήθηκα αν θα έπρεπε να γράψω εγώ μία ιστορία, ποιόν θα κάθιζα σ΄αυτόν τον θρόνο, να βουτάει τα πόδια του στο νερό και να περιμένει την άμπωτη και την παλίρροια.....χωρίς να καταλήξω κάπου, χαίρομαι που διαβάζοντας την δική σου ιστορία, τόσο καλογραμμένη, περιγραφική και ενδιαφέρουσα, βρήκα τους δικούς σου πρωταγωνιστές τόσο ιδανικούς, που χάρηκα ενδόμυχα γιά την ιστορία που δεν ήταν η σειρά μου να γράψω εγώ..., δεν νομίζω ότι θα τα είχα καταφέρει καλύτερα....ένας γέροντας που ζει στον κόσμο του και συνομιλεί με αόρατους συνομιλητές πριν το τέλος του και δυό νέα παιδιά, στο ξεκίνημα της κοινής ζωής. τυλιγμένα με τα μαγνάδια του έρωτα.... Τι όμορφα που τα συνδύασες όλα και μας καθήλωσες με τις χαρακτηριστικές σου φράσεις : "τα χέρια του έφερναν γύρους στον αέρα σα θαλασσοπούλια...."

    "που σκλάβωσε το σκαρπέλο του ξυλουργού..."

    "Ο "θρόνος" χρησίμευε ακόμα στα όνειρα!..."

    Το θρόνο δεν τον πείραξε κανείς. Τον άφησαν εκεί, στο αντιμάμαλο, να αγναντεύει άδειος τη θάλασσα.
    Και να ξέρεις αυτή η τελευταία πρόταση, μου χάρισε μεγάαααλη ικανοποίηση, γιατί φαντασώνομαι πως κάποια στιγμή ίσως πάω να καθήσω κι εγώ σ΄αυτόν τον θρόνο, πλατσουρίζοντας τα γυμνά πόδια μου στο νερό....Εννοείται ότι μου άρεσε πάρα πολύ η φωτό και η λέξη που επέλεξες γιά την Χριστίνα μας και περιμένω ανυπόμονα και την δική της ιστορία....Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Κλαυδία μου στη γειτονιά μου :) Tι όμορφα που περιγράφεις τις εντυπώσεις και τα συναισθήματα που σου προκάλεσαν! Είσαι ένα αισθαντικό και τρυφερό πλάσμα και είμαι σίγουρη πως αν είχες αυτή την εικόνα, θα έγραφες την δική σου εκδοχή με πάθος και ρομαντισμό. Ο θρόνος βρίσκεται μέσα μας.
      Σ'ευχαριστώ πολύ για τη βόλτα σου από 'δω και το όμορφο σχόλιό σου.
      Να είσαι καλά.
      Σε φιλώ. Καλό βράδυ :)

      Διαγραφή
  24. Καλό βράδυ ! Μαρία :) Χρόνια Πολλά , να χαίρεσαι την οικογένειά σου !!!
    Υγεία και πολλές χαρές να έχετε :)
    Να είσαι γερή να μας χαρίζεις όμορφες ιστορίες πλούσιες σε έννοιες και μηνύματα με ωραίαλόγια στις περιγραφές καταστάσεων και χαρακτήρων .
    Μπράβο Μαρία !!μου άρεσε πολύ , καλή ανοιξιάτικη εβδομάδα ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλησπέρα Κυριακή μου, σ'ευχαριστώ πολύ για τις πολύτιμες ευχές σου. Τις ανταποδίδω με πολλή αγάπη!
    Χαίρομαι που σου άρεσε και πέρασες ωραία διαβάζοντας. Να είσαι καλά και να τα λέμε φιλενάδα μου.
    Κι εσύ να έχεις καλή ανοιξιάτικη εβδομάδα!
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πολύ συγκινητική η ιστορία σου με όμορφο τέλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Νατάσσα
      Να είσαι καλά
      Καλό μεσημέρι!

      Διαγραφή
  27. Ω!!! Τι όμορφο!
    Τρυφερό, λυρικό, νοσταλγικό...
    Δεν περίμενα να τελειώσει έτσι !
    Με γοήτευσε(ς) Μαρία μου!
    Σε ευχαριστώ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι γι'αυτό Αριστέα μου, που πέρασες καλά διαβάζοντας.
      Σ'ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη και το όμορφο σχόλιο.
      Πολλά φιλιά και καλό ξημέρωμα :)

      Διαγραφή
  28. Είναι δυσάρεστο να τελειώνει η ζωή, μα αναμφισβήτητα, αξίζει στους έρωτες, να αγναντεύουν το γαλάζιο.
    Πόσο όμορφη η ιστορία σου. Και μέσα από την αντίθεση, το ανάμεικτο-το γλυκόπικρο της ζωής.
    Μπράβο Μαρία. Τίμησες πανέμορφα την εικόνα.
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eίχα το σωστό ερέθισμα Μαρινάκι μου :)
      Mόλις είδα τη φωτογραφία της Μαρίνας, της άλλης Μαρίνας δηλαδή χαχα ένιωσα μια ακαταμάχητη έλξη να με αναστατώνει! Υπέκυψα. Mετά..ήρθε ο έρωτας :)
      Σ'ευχαριστώ πολύ κούκλα μου. Να είσαι καλά και να περνάς τέλεια.
      Κι εγώ σε φιλώ πεντάγλυκα!

      Διαγραφή
  29. "Απ’ αυτόν τον ιδιαίτερο θρόνο του επιτηρούσε ο γεράκος κάθε πρωί τα πλοία της φαντασίας του που έφευγαν χωρίς αυτόν", μα τολμώ να πω, πως με το κείμενο σου τα δικά μας πλοία της φαντασίας είχαν καπετάνιο εσένα Μαρία μου και πρακτικά φύγαμε μαζί τους και μεις!
    Με ταξίδεψες. Θεωρώ ούτως η άλλως πολύ δύσκολο από μια εικόνα να βγει μια ιστορία. Πόσο μάλλον τέτοια.

    Έχεις πολύ ωραια γραφή. Πολύ ωραία. Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ήθελα κι εγώ, ένα μικρό ταξίδι Μάκη :)
      Και το γεγονός ότι σας έχω παρέα, σημαίνει πολλά για μένα.
      Σ'ευχαριστώ πολύ!
      Καλό βράδυ

      Διαγραφή