Αναρτήσεις

Τετάρτη 4 Αυγούστου 2021

Στην ταράτσα

 





Και τώρα, προσπαθούμε πάλι να επιβιώσουμε ως είδος.

Τι είδους είδος; Αυτουνού που μένει στο κλεινόν άστυ κατακαλόκαιρο και αναπνέει μπετόν σε υγρή μορφή. Για μας θα μιλήσω αδέρφια. Για όσους μένουμε στα διαμερίσματα της κολάσεως των 43 βαθμών Κελσίου και βλέπουμε τα πάντα γύρω μας να λιώνουν.

Μέσα σ’ αυτήν την καλοκαιρινή  ρευστότητα και ευφορία -όσων τυχερών διακοπάρουν- προσπαθούμε να επιβιώσουμε ψυχικά και σωματικά. 43ο C αδέρφια μέσα σε ένα διαμέρισμα με «πλάκα» από πάνω,  μετράω «θύματα». Οι γλάστρες στο μπαλκόνι, μια-μια με αποχαιρετούν. Πάει ο βασιλικός, πάει το νυχτολούλουδο, πάει ο κίτρινος κατηφές…δεν θα ήθελα τώρα να γράψω όλη τη λίστα των εκλιπόντων ούτε να τελέσω μνημόσυνο. Να είμαστε καλά να τα θυμόμαστε. Όμως (αυτό το «όμως» θα μας φάει), αυτό που με πληγώνει κυριολεκτικά είναι τα αγκάθια του κάκτου  που μεγαλώνει επικίνδυνα -κόντρα στ' άλλα που ψυχορραγούν- πάνω στη στροφή προς δυσμάς του μπαλκονιού, εκεί, κολλητά με τη ροδιά που, τούτο το καλοκαίρι, πνέει τα λοίσθια. «Άνθρωπος και φυτά για μιαν ελπίδα ζουν, το ξέρουν και οι πέτρες, που δεν ιδροκοπούν» - καλοκαιρινό συνθηματάκι βγαλμένο απ’ την ψυχή.

Εμείς πάντως, αποκτήσαμε καινούργιο "σπορ" (να γραφτεί στα πρακτικά του καλοκαιριού, παρακαλώ). Καταβρέχουμε την "πλάκα", την ταράτσα ντε. Όποιος διαθέτει ταράτσα στο κεφάλι του, είμαι απολύτως σίγουρη πως με καταλαβαίνει. Πήραμε κι άλλο λάστιχο και το βάλαμε προέκταση στο ήδη υπάρχον. Το ανεβάσαμε στην ταράτσα και έτσι, κάθε σούρουπο, οι γείτονες βλέπουν δυο φιγούρες να ξετρυπώνουν μέσα από το ημίφως της φύσης που βράζει και να αρχίζουν το κατάβρεγμα. Δευτερόλεπτα πριν, διαμείβεται ο εξής ευγενικός διάλογος:

-Εγώ πρώτος.

-Έτσι λες και μετά δεν μου το δίνεις.

-Πάντα σου το δίνω αλλά εσύ δεν το παίρνεις.

-Δεν το παίρνω; Πας καλά; Μια βδομάδα σου ζητάω να μου το δώσεις και εσύ μου λες όλο «αύριο και αύριο».

-Χθες που πήγα να σου το δώσω, είχες φύγει.

-Πήγα να ανοίξω τη βρύση.

- Η βρύση είναι ανοιχτή. Απλά γυρίζεις τον διακόπτη στο λάστιχο και το νερό τρέχει.

- Ωραία λοιπόν, δώσ’ το μου τώρα.

- Μα τώρα τελειώνω.

-Πάλι; Δεν το πιστεύω τούτο, να μην σε προλαβαίνω ποτέ!

-Αύριο..αύριο... 

-Τώρα το θέλω.

-Σταμάτα. 

-Δώσ' το μου!

- Μην το τραβάς! Άσ' το είπα! Σταμάτα! Αμάν, μούσκεμα μ’ έκανες πάλι! Δεν σου το δίνω…

Ένα "δούναι και λαβείν" είναι η ζωή μας φίλοι. Δίνεις αγάπη, παίρνεις ευτυχία, δίνεις φροντίδα, παίρνεις αφοσίωση, δίνεις σφαλιάρα, παίρνεις φάσκελο, δίνεις λάστιχο, παίρνεις κατάβρεγμα κ.ο.κ.

Με την πρώτη σταγόνα της βροχής (όνειρα) η πλάκα αναστενάζει. Ακούς ήχους ηδονής ασύλληπτης και μετά, αρχίζει να τρίζει -έρχεται ο οργασμός! Στο τέλος, ησυχάζει ξέπνοη και αχνισμένη κάτω από τον αμείλικτο κρουνό δροσιάς που ο άνθρωπος, ο άνθρωπος λέγω, της χαρίζει. Γιατί, και οι πλάκες έχουν ψυχή. Το ξαναθυμόμαστε ανελλιπώς κάθε καλοκαίρι, και ας το ξεχνάμε άσπλαχνα το φθινόπωρο.

(Θερμή ευχή: Ας καίνε οι φωτιές μόνο μέσα μας).


Jonathan Roy - Keeping me alive























 






                                                   


12 σχόλια:

  1. Όμορφο το κείμενό σου Μαρία μου όμως ακόμη κι αυτός ο σαρωτικός λίβας με την θανατηφόρα πνοή του δεν αγγίζει την βιβλική καταστροφή που άφησε ανθρώπους όχι χωρίς γλάστρες αλλά χωρίς στέγη. Σ’ ένα λήθαργο αποκαμωμένοι, ανάμεσα σε πυρωμένες βεράντες και σφιγμένη ψυχή παρακολουθούμε ανίκανοι να κάνουμε οτιδήποτε. Ένα οργισμένο γιατί μόνο κι ύστερα να προσπαθείς να κάνεις κάτι, να αρπαχτείς με ότι βρεις για λίγη δροσιά, λίγο νερό στη βεράντα, στην ταράτσα, που κι αυτό αχνίζει μόλις πέσει στο πυρωμένο τσιμέντο. Το χειρότερο ξέρεις ποιο είναι Μαρία μου; πως από δω και πέρα θα πρέπει να συνηθίσουμε αυτές τις θερμοκρασίες. Να μας λυπηθεί ο Θεός λέω!
    Καλή δύναμη Μαρία!
    Καλή Παναγιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βεβαίως και δεν συγκρίνεται με τίποτα λιγότερο αυτή η καταστροφή.
    Το ζήσαμε και στο Μάτι που είχαμε και θανάτους, το ζούμε κάθε χρόνο τέτοια εποχή.
    Το κλίμα αλλάζει αλλά είναι το μόνο που αλλάζει πάνω στη γη. Όλα τα άλλα μένουν όπως έχουν, δεκαετίες τώρα. Τι να κάνει κι ο Θεός; Φτάσαμε 7 δισεκατομμύρια σχεδόν. Δύναμη στους συνανθρώπους που επλήγησαν Αννίκα μου και αμέριστη βοήθεια απ' όλους μας γιατί η κάθε κυβέρνηση δεν..
    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι υπάρχει και αυτή η πραγματικότητα Μαρία μου με τα λουλούδια, που έχουν ξεραθεί, τα φυτά, ακόμη και οι ταράτσες έχουν νιώσει το καυτό φιλί του καύσωνα και περιμένουν ειδικά η ταράτσα, λες να την νοιάζει ποιος θα την δροσίσει; να νιώσει και αυτή στο κορμί της τον οργασμό του νερού επάνω της!!
    Ποιος θα το περίμενε να γίνονται τέτοιοι διάλογοι για ένα λάστιχο νερού; κοίτα να δεις ο καύσωνας!!!
    Η τελευταία παράγραφος όλα τα λεφτά...😊
    Πέρα από το χιούμορ όμως η αλήθεια Μαρία μου είναι ότι για όλα αυτά που συμβαίνουν, οι υπεύθυνοι είμαστε εμείς οι άνθρωποι που έχουμε φέρει με τις πράξεις μας την κλιματική αλλαγή μπροστα μας και αν δεν κάνουμε σύντομα κάτι σαν ανθρώπινο είδος, θα βλέπουμε τέτοιες εικόνες...
    Ας ελπίσουμε πως οι καινούργιες γενιές, θα έχουν περισσότερες περιβαλλοντολογικές ευαισθησίες από εμάς!!
    Ας βάλει η Παναγιά το χέρι Της σε όλο τον κόσμο για το καλύτερο, και ας μην χάνουμε την ελπίδα μας!
    Να είσαι καλά Μαρία μου καλο και δροσερό Αύγουστο να έχεις, καλώς μας ήρθες!! φιλιάααα!!😘 😍

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η απάντησή μου έκανε την υπέρβαση Ρούλα μου και χώθηκε κάτω από το σχόλιο της Άιναφετς :)

      Διαγραφή
  4. Τι χαρά να διαβάζω ανάρτηση σου μετά από τόσο καιρό και ας είναι καυτή, νάναι καλά το νερό και τα λάστιχα!
    Ομοιοπαθούσα και η αφεντιά μου και να σκεφτείς πως είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου (και είναι μεγάλη!) που περνώ το καλοκαίρι μου, στη πόλη και στον τελευταίο όροφο επίσης που σημαίνει, πλάκα που βράζει.
    Είμαι τυχερή όμως γιατί τα φυτά και στις δυο βεράντες την γλύτωσαν και μάλιστα ο Ιβίσκος, μας δίνει σχεδόν κάθε μέρα ένα τεράστιο ροζ λουλούδι! Από την "άλλη" δυο μέρες είμασταν στους καπνούς μια και απέχουμε λίγα χιλιόμετρα από την τεράστια πυρκαγιά. Τώρα που γράφω επιτέλους βλέπουμε γαλάζιο ουρανό! Δύσκολο καλοκαίρι για όλη τη χώρα και καλούμαστε για μια ακόμη φορά να δείξουμε σύνεση γιατί υπάρχει κίνδυνος για πλημμύρες.
    Δεν είχα ξανακούσει το μελαγχολικό μουσικό κομμάτι που όντος ταίριαξε με την ατμόσφαιρα μας!
    ΑΦιλάκια Μαρία μου και αυτά είναι με full ενέργεια και αγάπη! <3 :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου εγώ να δεις!
      Ομοιοπαθούσα γράφεις. Και πρώτη φορά. Τότε σίγουρα σου ήρθε βαρύ και απότομο το σοκ. Το 40αρι μέσα στο σπίτι είναι πλέον καθεστώς. Τα αιρκοντίσιον καίνε στο φουλ αλλά μόλις βγαίνεις από το κλιματιζόμενο δωμάτιο, είναι σαν να μπαίνεις σε καμίνι. Λίγο το κακό αφού έχουμε σπίτι κι ας γίνεται καυτή σούπα.
      Αναφέρεσαι στην φωτιά στην Βαρυμπόμπη, λίγες μέρες πριν την πυρκαγιά στην Εύβοια. Εφ' όσον απέχετε τόσο λίγο, μπορώ να φανταστώ τι καπνό φάγατε!!

      Τα λουλούδια μας είναι η ανάσα μας Στεφανία μου. Η ανάσα μας 24/7. Και τα αδέσποτα θέλουν νεράκι.
      Διάβαζα την ανακοίνωση ενός αναλυτή-μετεωρολόγου που έλεγε πως από 'δω και στο εξής τα ακραία καιρικά φαινόμενα θα πλήττουν σταθερά τη Μεσόγειο και θα τα ζούμε και στη χώρα μας. Πρέπει να οργανωθούμε και να διορθώσουμε ό,τι διορθώνεται Στεφανία μου. Η λαβωμένη φύση μας κήρυξε τον πόλεμο! Ο θάνατός σας η ζωή μου, μας λέει με τον τρόπο που εκείνη ξέρει. Κι αυτό δεν είναι χιούμορ.

      Εύχομαι, κάθε φορά που αντικρύζουμε το όμορφο πορτοκαλί χρώμα του ουρανού, να είναι μόνον από τον ήλιο που δύει.
      Να είσαι έτσι Στεφανία μου, πάντα με ενέργεια, σοφία και δύναμη ικανή να την μεταδίδεις και στους άλλους.
      Καλή συνέχεια στο καλοκαίρι σου.
      Πολλά φιλιά με πολλή αγάπη κι από μένα!

      Διαγραφή
  5. Η κλιματική αλλαγή είναι πλέον γεγονός αδιαμφισβήτητο. Θα ζούμε πολλούς Ιανούς από 'δω και στο εξής με καύσωνες, πλημμύρες, τυφώνες που θα έχουν διάρκεια. Είμαστε ως ανθρωπότητα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση; Τι κυβερνήσεις ψηφίζουμε; Ποιούς ανθρώπους επιλέγουμε για να συμμετέχουν στα κέντρα λήψης αποφάσεων; Ας ξεκινήσουμε πρώτα από εδώ. Ας αποφασίσουμε πώς θέλουμε να είναι η ζωή μας τα επόμενα δέκα-είκοσι χρόνια και τι πρέπει να κάνουμε γι' αυτό. Και βέβαια συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Ρούλα μου, πως οι άνθρωποι φταίμε για όλη αυτή την κατάσταση που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια και όχι μόνον. Το χιούμορ ξέρεις κι εσύ πως είναι ένας τρόπος να ξορκίζει κανείς το κακό.
    Οι νέες γενιές ήδη ζουν τις συνέπειες των δικών μας λαθών και νιώθουν οργή γι' αυτό.
    Μετά την καταστροφή στο Μάτι, δεν σου κρύβω πως περίμενα άλλα και από την Κυβέρνηση και από τους πολίτες. Αλλά δυστυχώς έχουμε πάντα τα ίδια και χειρότερα.
    Σ'ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου για όλα.
    Να είσαι καλά. Φιλιά κι από μένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να καίνε οι φωτιές μόνο μέσα μας! Ναι είναι μια καλή ευχή Μαρία μου. Όμως δύσκολα να κρατηθεί ζωντανή. Βέβαια αν θεωρήσουμε τη φωτιά στη θετική της αύρα τότε είναι πιθανά δημιουργική.
    Μαρία μου, εδώ και χρόνια είμαστε μόνιμα "θαλαμοφύλακες" στην άθλια τούτη πόλη κάθε καλοκαίρι. Άλλα χρόνια δεν ενοχλούσε καθώς υπήρχαν θετικές πλευρές σε αυτό. Τώρα όμως από πέρυσι αυτά τα καλοκαίρια δεν αντέχονται. Ειδικά το φετινό είναι τρομερό! Αν ήμασταν στην αρχαιότητα και συνέβαιναν αυτά σε μια πόλη, θα μιλούσαν οι γεροντότεροι για "μίασμα" και θα προσπαθούσαν να το εντοπίσουν. Κάτι σαν αυτό στη Θήβα με τον Οιδίποδα.
    Αυτό με την ταράτσα, αυτό το "παιχνίδι" των ενοίκων φανερώνει το δέσιμό σας. Και παραπέμπει σε παλιά χρόνια που συναντιόμασταν οι γείτονες στις ταράτσες, μονοκατοικίες τότε, για να ...κοιμηθούμε το βράδυ στροματσάδα. Στιγμές ε;
    Μαρία μου, αυτός ο Αύγουστος θέλει συλλογικότητα και συντροφικότητα. Το μπλογκινγκ είναι ένα κομμάτι της. Είμαστε εδώ κορίτσι μου και σε περιμένουμε.
    Φιλιά πολλά. Καλή δύναμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χωρίς τη φωτιά μέσα μας δεν πάμε πουθενά Γιάννη μου. Όποιος την έχει δεν την χάνει ποτέ ακόμα κι αν χρειαστεί κάποτε να μείνει στάσιμος ένα διάστημα, λόγω συνθηκών. Το φετινό καλοκαίρι για πολλούς είναι δυσβάσταχτο. Αλλά και στο παρελθόν είχαμε αντίστοιχες δυσκολίες. Ο χρόνος τα αμβλύνει όλα και. δίνει μέσα μας τις πραγματικές τους διαστάσεις. Πιστεύω βαθιά στη δύναμη της ζωής. Θα το βρούμε πάλι.
    Μου αρέσει πολύ που βρίσκεις αναφορές της κατάστασης που ζούμε στην αρχαιότητα.
    Η ταράτσα μπορεί να σηματοδοτεί ένα όριο προς τα πάνω αλλά αν το θέλουμε μπορούμε να μετατρέψουμε αυτό το όριο σε ένα ευχάριστο παιχνίδι.
    Απόψε η σκέψη μας είναι σε όσους δοκιμάζονται. Ευτυχώς που δεν χάθηκαν άνθρωποι. Τα υλικά ξαναγίνονται, οι ζωές όμως είναι αναντικατάστατες.
    Σε φιλώ Γιάννη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλό δροσερό βράδυ Μαρία ;) Το δρόσισμα του χώρου με νερό ενδείκνυται . Πολύ καλά κάνεις και το αναφέρεις Μαρία , παρόλο που θεωρείται σπατάλη νερού .
    Καλή υπομονή στους πυρόπληκτους καλή δύναμη !!
    Καλό Δεκαπενταύγουστο Μαρία !! Ευλογημένο ξημέρωμα όνειρα γλυκά ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σ' ευχαριστώ πολύ Κυριακή μου.
    Τους σκεφτόμαστε και βοηθάμε όπως μπορούμε.
    Να είσαι καλά.
    Καλό απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το καλοκαίρι σε κάνει απολαυστική... είναι ο τρόπος που υποφέρεις, με χιούμορ, με αυτοσαρκασμό :)))
    Ε ρε κάτι γλέντια στην ταράτσα!!!! Μεταξύ μας ένα κατάβρεγμα με λάστιχο μας φέρνει πάντα πιο κοντά.
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή